Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
STAJ I |
Birinci düzey |
İNŞ 310 |
Zorunlu |
6 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
4. yarıyılın (2. sınıfın) sonundan itibaren
yapılır.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Staj Komisyonu
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Staj Komisyonu
|
Dersin veriliş şekli
|
Şantiye (1. Devre) stajı resmi kurumlarda veya özel firmalarda yapılır.
Şantiye stajının süresi 24 iş günüdür.
|
Dersin amacı
|
Üniversitelerin İnşaat Mühendisliği bölümlerinde öğretilen teorik bilgilerin,
uygulama aşaması ile bütünlüğünün sağlanması ve uygulama eksikliklerinin giderilmesi
amacıyla İnşaat Mühendisliği bölümü öğrencileri staj yapmaktadırlar.Bu
bakımdan, İnşaat Mühendisliği eğitiminin üniversite dışında tamamlanması gereken önemli
bir bölümünü de stajlar oluşturmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Şantiye stajı genel olarak, şantiye çalışma düzenini ve
proje aplikasyon işlerinin yapılması konularını kapsar. Öncelikle şantiye çalışma şartlarının
hazırlanması, iş yönetim organizasyonunun belirlenmesi, imalat ve uygulamaya yönelik
ihtiyaçların (işgücü, iş makinesi, inşaat malzemesi vb.) tespiti incelenir. Zemin etütleri,
aplikasyon, iş makineleri, malzeme temini ve özellikleri, topografik çalışmalar, kazı ve dolgu
işleri, kalıp, donatı ve betonarme işleri, duvar, doğrama, sıva ve boya-badana işleri ile ilgili
bilgiler toplanır.
|
1- |
Kuruluştaki mühendislik birimleri, mühendislik birimleri dışındaki birimler, mühendis sayısı, işçi sayısı vb. hakkında genel olarak bilgi edinilmesi.
|
2- |
Mühendislik ölçümleri tekniklerinin gözlemlenmesi ve incelenmesi. Mühendislik ölçümleri uygulamaları yapılması.
|
3- |
İmalat tekniklerinin gözlemlenmesi ve incelenmesi. Beton dökümü, demir, kalıp, toprak işleri vb. kaba işlerin öğrenilmesi.
|
4- |
YAPI: Konut-Toplu Konut
|
5- |
YAPI: Fabrika İnşaatı, Prefabrikasyon, Spor Tesisleri
|
6- |
GEOTEKNİK: İstinat Duvarları, Palplanşlar, Ankrajlar
|
7- |
GEOTEKNİK:Kazıklar, Temel İnşaatı
|
8- |
ULAŞTIRMA: Karayolları, Otoyollar
|
9- |
ULAŞTIRMA: Demiryolu
|
10- |
ULAŞTIRMA: Hava Alanı
|
11- |
ULAŞTIRMA: Tünel, Köprü
|
12- |
HİDROLİK: Baraj, Akarsu Yapıları, Sulama – Kurutma
|
13- |
HİDROLİK: İçme Suyu Temini / Şebeke, Kanalizasyon
|
14- |
HİDROLİK: Arıtma Tesisleri
|
15- |
HİDROLİK: Liman –Rıhtım - Dalga Kıran
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İnşaat Mühendisliği öğrencileri, staj sonunda teorik bilgilerini uygulama becerisi kazanır.
|
2- |
İnşaat Mühendisliği öğrencileri, staj sonunda uygulama aşamasında yaşanacak sorunlara çözüm üretme becerisi kazanır.
|
3- |
Mesleki etik değerlerin yerinde gözlemi
|
4- |
Mesleğin hangi alanın çalışmasının kendisi için uygun olacağına karar verme
|
5- |
Akademik ortamda elde edilen bilgilerin pratik çalışmalarla desteklenmesi
|
6- |
---
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
|
|
8- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
10- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
11- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
0
|
AKTS
|
|
|
0.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İnşaat Mühendisliğinde kullanılan bütün kitaplar (Betonarme, zemin mekaniği vb.)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
İnşaat Mühendisliğinde kullanılan bütün standartlar
|
|