Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyosistem Mühendisliği (yl.) > YÜZEY SULAMA HİDROLİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YÜZEY SULAMA HİDROLİĞİ İkinci düzey BSM503 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOKTUR.
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. SİNAN GERÇEK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. SİNAN GERÇEK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOKTUR.
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı YÜZEY SULAMA YÖNTEMLERİNİN UYGULANMASI ESNASINDA YÜKSEK RANDIMANLI SULAMA DEĞERLERİ ELDE ETMEK İÇİN YAPILAN SULAMA YÖNTEMİNE İLİŞKİN EN UYGUN TASARIMLARI BULABİLMEKTİR.
Dersin tanımı YÜZEY SULAMA YÖNTEMLERİ VE BU YÖNTEMLERE İLŞKİN EN UYGUN MÜHENDİSLİK YAKLAŞIMINI BULABİLMEKTİR.

Dersin içeriği
1- DÜNYA VE ÜLKEMİZ TOPRAK VE SU KAYNAKLARINA İLİŞKİN BİLGİLER
2- SULAMANIN TANIMI VE YARARLARI
3- SULAMA YÖNTEMLERİ VE YÜZEY SULAMA YÖNTEMLERİNİN TANITIMI
4- KARIK SULAMA YÖNTEMİNİN UYGULANMASI VE İLKELERİ
5- İNFİLTRASYON TERİMİ VE SULAMADAKİ UYGULMASI
6- EN UYGUN KARIK UZUNLUKLARININ BELİRLENMESİ SCS UYGULAMASI
7- TAVA SULAMA YÖNTEMİNİN UYGULANMASI VE İLKELERİ
8- UYGUN UZN TAVA VE TAVA BOYUTLARININ BELİRLENMESİ
9- VİZE
10- SULAMADA RANDIMAN KAVRAMI
11- KONULARA İLİŞKİN TEKNİK GEZİ
12- TAVA SULAMAYA İLİŞKİN ÖRNEK TASARIMLAR
13- TAVA SULAMAYA İLİŞKİN ÖRNEK TASARIMLAR
14- FİNAL
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- YÜZEY SULAMA YÖNTEMLERİNİ BİLİR VE UYGULAYABİLİR.
2- İNFİLTRASYON KAVRAMINI VE SULAMA BİLİMİNDEKİ UYGULAMASINI BİLİR.
3- KARIK SULAMA YÖNTEMİNDE EN UYGUN AKIŞ UZUNLUKLARINI TASARLAYABİLİR.
4- TAVA SULAMA YÖNTEMİNDE EN UYGUN AKIŞ UZUNLUKLARINI TASARLAYABİLİR.
5- UZUN TAVA SULAMA YÖNTEMİNDE EN UYGUN AKIŞ UZUNLUKLARINI TASARLAYABİLİR.
6- YÜKSEK RANDIMANLI SULAMA UYGULAMASININ ANLAMINI BİLİR.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, temel bilim ve Biyosistem Mühendisliği alanında yeterli düzeyde kuramsal-uygulamalı bilgiye sahiptir ve bunları uygular
2- Biyosistem Mühendisliğinde ortaya çıkabilecek problemleri tanımlayabilir, formüle edebilir ve çözebilir
3- Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik olarak disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
4- Biyosistem Mühendisliği uygulamaları için gerekli teknik ve araçları kullanır
5- Deney tasarlama, yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yetilerine sahiptir
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
7- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlayabilir
8- Gelişen yeni teknolojilerden faydalanarak mevcut sorunları algılayabilir
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 6 2 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 13 3 39
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 2 3 6
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 13 3 39
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 4 4 16
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı SULAMA YÖNTEMLERİNDE TASARIM, ANKARA ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ YAYINLAR
Yardımcı Kaynaklar YOKTUR.

Ders ile ilgili dosyalar