Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Türk Halkbilimi > AİLE VE AKRABALIK SİSTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AİLE VE AKRABALIK SİSTEMLERİ Birinci düzey THB 313 Seçmeli 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ ZELİHA NİLÜFER NAHYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç.Dr. Z. Nilüfer Nahya
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Online
Dersin amacı Sosyal ve kültürel antropoloji, sosyoloji ve tarih gibi diğer disiplinlerin aile ve akrabalık çalışmalarına yaptığı katkı da kuramsal ve kavramsal olarak derse yansıtılmaktadır. Bunun yanı sıra, aile ve akrabalık sistemleri konusunda güncel yaklaşımlara, araştırmalara ve tartışmalara da yer verilmektedir.
Dersin tanımı Bu ders aile ve akrabalık sistemlerini halkbiliminin bakış açısıyla inceler. Ders kapsamında, aile, akrabalık sistemleri ve temel kavramlar; kültüre ilişkin çalışmalar, kuramlar, ve tarihçe ışığında ele alınmaktadır.

Dersin içeriği
1- Ders hakkında bilgilendirme
2- Aile ve Akrabalık Hakkında Alan Araştırması Yapmak
3- Aile Çalışmaları ve Aile Tipleri
4- Akrabalık Terminolojisi
5- Biyolojik Akrabalık
6- Aile ve Akrabalık Hakkında Kuramsal Tartışmalar I
7- Aile ve Akrabalık Hakkında Kuramsal Tartışmalar II
8- Ara Sınav
9- Aile ve Akrabalık Hakkında Kuramsal Tartışmalar III
10- Evlilik I
11- Evlilik II
12- Sanal Akrabalık
13- Toplumsal Değişim ve Aile
14- Türkiye’de Aile ve Akrabalık
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Aile ve akrabalık sistemlerini farklı disiplinlerin katkıları çerçevesinde öğrenir.
2- Aile ve akrabalık ilişkilerini anlayabilir ve yorumlayabilir.
3- Biyolojik akraba tipleri ile akrabalık ilişkilerini kavrayabilme ve bunları sosyal ilişkilerle bağlantılandırabilme yeteneği edinir.
4- Evlilik tanımlarını, çeşitlerini, kültürlerarası farkları öğrenir.
5- Akrabalık terminolojisini öğrenir.
6- Türkiye’deki aile ve akrabalık ilişkilerini anlayabilir ve yorumlayabilir.
7- Aile ve akrabalık sistemleri kapsamında alan çalışması yapabilecek alt yapıyı edinir.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan, toplum ve kültür çeşitliliği hakkında farkındalık sahibi olur; karşılaştırmalı bir yaklaşım yapabilme becerisi kazanırlar.
2- Halk kültürünü anlayabilmek için gerekli olan kuramsal ve kavramsal alt yapıyı edinir.
3- Halkbilimi disiplinin tarihçesi, gelişimi ve temel çalışma alanları hakkında bilgi edinir.
4- Antropoloji, sosyoloji, felsefe, tarih vb. disiplinlerden yararlanarak kendi alanında çalışmalar geliştirme becerisi kazanır.
5- Türk halkbiliminin gelişimi, kuramcıları, önemli araştırmacıları ve çalışmaları konusunda bilgi sahibi olurlar.
6- Türk halk bilimi çalışmalarının, dünya halk bilimi çalışmalarının içindeki yerine dair değerlendirme yapma yeteneği edinir.
7- Türk halkbiliminin temel kaynaklarını öğrenir; bu kaynaklara ulaşma ve bu kaynakları kullanma yeteneği kazanır.
8- Türk kültürünün gelişme çağları hakkında bilgi sahibi olur.
9- Türk sözel edebiyatının eserlerini tanıyabilir ve anlayıp yorumlayabilir.
10- Osmanlı Türkçesi okuma ve yazma becerisi kazanır.
11- Etnografik alan araştırması yürütebilmek için yöntem ve tekniklere hâkim olurlar.
12- Analitik düşünme, araştırma projesi geliştirme, planlama, yürütme, yazma ve sunma konusunda deneyim kazanır.
13- Alan araştırmasında ve uygulamalı halkbilimi konularında etik sorunlara dair birikim sağlar ve etik konusunda duyarlılık kazanır.
14- Halk kültürüne ilişkin sorunlar hakkında farkındalık kazanır ve çözüm önerileri üretme becerisi edinir.
15- Kültürel mirasın korunmasına yönelik ulusal ve uluslararası sözleşmeler (SOKÜM vd.), antlaşmalar ve yayınlar hakkında bilgi edinirler.
16- Türk kültüründe etkili olmuş farklı dinler ve inançlar hakkında bilgi edinir.
17- Aile ve akrabalık yapılanmaları, insanların yaşamlarındaki farklı dönemler ve geçişlerle ilgili kuramsal ve kavramsal bilgi edinir; araştırma ve yorum yapabilme kabiliyeti kazanır.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar