Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
PARA VE BANKA |
Birinci düzey |
C-İKT303 |
Zorunlu |
5 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Dersin ön koşulu yoktur.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. HALİL ALTINTAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Ekrem Erdem, Doç. Dr. Halil Altıntaş, Yrd. Doç. Dr. Cüneyt Dumrul
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders sınıf ortamında yüz yüze eğitim şeklinde teorik olarak işlenmektedir.
|
Dersin amacı
|
Lisans düzeyinde genel ekonomi alanında para ve bankacılık konularının teorik çerçevede anlaşılması amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Temel ekonomi bilgilerine sahip olduktan sonra para ve bankacılık konularını ilgilendiren genel konulardır.
|
1- |
PARANIN TANIMI VE ÖZELLİKLERİ
PARANIN YAKIN İKAMESİ KONUMUNDAKİ KAVRAMLAR
PARANIN İŞLEVLERİ DOLARİZASYON (PARA İKAMESİ)
PARA ARZI BÜYÜKLÜKLERİ
|
2- |
ÇİFT METAL SİSTEMİ
TEK METAL SİSTEMİ
OSMANLI PARA SİSTEMİ VE TAĞŞİŞ POLİTİKALARI
|
3- |
FİNANSAL SİSTEMİN İŞLEYİŞİ
FİNANSAL SİSTEMİN SUNDUĞU HİZMETLER
FİNANSAL PİYASALAR
FİNANSAL ARACILAR FİNANSAL SİSTEMDE REKABET VE DEĞİŞİM
|
4- |
FİNANSAL PİYASALARDA ASİMETRİK BİLGİ VE BİLGİ MALİYETLERİ
FİNANSAL PİYASALARDA ‘TERS SEÇİM’ SORUNU
FİNANSAL PİYASALARDA ‘AHLAKİ TEHLİKE’ SORUNU
BİLGİ MALİYETLERİNİ AZALTMANIN YOLLARI VE FİNANSAL ARACILARIN ROLÜ
|
5- |
FİNANSAL KRİZLERİN NEDENLERİ FİNANSAL KRİZLERİN TÜRLERİ 2008 KÜRESEL FİNANSAL KRİZ
|
6- |
KAVRAMSAL ÇERÇEVE FİNANSAL DÜZENLEMENİN AMACI FİNANSAL DÜZENLEME YAKLAŞIMLARI FİNANSAL DÜZENLEMENİN TARİHÇESİ VE ÜLKE ÖRNEKLERİ TÜRKİYE’DE FİNANSAL PİYASALARIN DÜZENLENMESİ VE DENETLENMESİ
|
7- |
BANKA BLANÇOSU BANKA GELİR TABLOSU
|
8- |
Vize
|
9- |
LİKİDİTE RİSKİ YÖNETİMİ KREDİ RİSKİ YÖNETİMİ
FAİZ ORANI RİSKİ YÖNETİMİ
KUR RİSKİ YÖNETİMİ
|
10- |
BANKACILIKTA YENİ ULUSLARARASI RİSK YÖNETİMİ İLKELERİ: BASEL I VE BASEL II
BANKACILIK SEKTÖRÜNDE FİNANSAL KRİZ SONRASI RİSKİ YÖNETİMİ UYGULAMALARINDAKİ GELİŞMELER
|
11- |
MERKEZ BANKASI TİCARET BANKALARI
KATILIM BANKALARI
KALKINMA VE YATIRIM BANKALARI
|
12- |
CUMHURİYET ÖNCESİ DÖNEMDE BANKACILIK
CUMHURİYET DÖNEMİNDE BANKACILIK
|
13- |
TÜRK BANKACILIK SEKTÖRÜNÜN MALİ YAPISI VE TEMEL ÖZELLİKLERİ
|
14- |
BANKACILIK SEKTÜRÜNÜN TEMEL SORUNLARI
|
15- |
TÜRK BANKACILIK SEKTÖRÜNÜN AB BANKACILIK SEKTÖRÜ İLE KARŞILAŞTIRILMASI
|
16- |
Final
|
17- |
Final
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenci genel ekonomi, para ve bankacılık tarihi, para, bankacılık kavramları ve uygulamaları tartışır.
|
2- |
Banka bilanço ve gelir tablosu kalemler itibariyle çeşitli riskleri değerlendirir.
|
3- |
Bankaların varlık ve yükümlülüklerine göre risk analizleri yapar.
|
4- |
Para ve sermaye piyasası araçları açıklar.
|
5- |
Tüm para konuları, her tür döviz işlemleri, mevduatlar, tüketici kredileri ve ticari bankaların diğer tüketici odaklı servisleri de dahil olmak üzere tüm bankacılık işlemlerini kullanır.
|
6- |
Para ve tüm finansal konular teorik ve uygulamalı olarak analiz eder.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Maliye alanı ile ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere uygulamadaki yansımaları da göz önüne alacak şekilde ileri düzeyde sahip olur
|
|
2- |
Mali olay ve olguları ekonomik, sosyal ve hukuki boyutlarıyla açıklar, mali göstergelere ilişkin verileri yorumlayabilir ve analiz edebilir
|
|
3- |
Maliye alanına ilişkin sorunları tespit edebilir, gerek ekip gerek bireysel olarak sorunları çözebilir, elde edilen bulguları rapor haline getirip sunabilir.
|
|
4- |
Teorik bilgilerinden hareketle mali sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak bu sorunların çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir.
|
|
5- |
Vergilemenin teorik ve hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme, vergisel konularda toplumun farklı kesimlerine destek sağlama.
|
|
6- |
Maliye alanında bir yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, bilimsel ve mesleki konularda iletişim kurabilir.
|
|
7- |
Ekonomi biliminin teorik temelleri hakkında ileri seviyede bilgi sahibi olur, iktisadi gelişmeleri makro ve mikro düzeyde kuramsal açıdan değerlendirebilir.
|
|
8- |
Kamu mali yönetimi ve kamu bütçe sistemi hakkında bilgi sahibi olur, uygulanan politikalar ile arasında bağlantı kurabilir.
|
|
9- |
Muhasebe kayıt sistemi bilgisine sahip olur, işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar.
|
|
10- |
Temel bilgi teknolojilerini kullanarak, alanına özgü problemlere teknolojiye dayalı çözümler üretir.
|
|
11- |
İktisadi ve sosyal olayların analiz edilmesi için gerekli nitel ve nicel yöntemleri kullanabilir.
|
|
12- |
Sorumluluklarını yerine getirirken temel insani haklara ve özgürlüklere, çevre sağlığına, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı faaliyet ve davranış sergiler.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
8
|
2
|
16
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
122
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Para Banka ve Finansal Sistem Prof. Dr. Ekrem Erdem, Detay Yayınları 2012
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|