Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > Maliye > PARA VE BANKA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PARA VE BANKA Birinci düzey C-İKT303 Zorunlu 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Dersin ön koşulu yoktur.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HALİL ALTINTAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Ekrem Erdem, Doç. Dr. Halil Altıntaş, Yrd. Doç. Dr. Cüneyt Dumrul
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Ders sınıf ortamında yüz yüze eğitim şeklinde teorik olarak işlenmektedir.
Dersin amacı Lisans düzeyinde genel ekonomi alanında para ve bankacılık konularının teorik çerçevede anlaşılması amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Temel ekonomi bilgilerine sahip olduktan sonra para ve bankacılık konularını ilgilendiren genel konulardır.

Dersin içeriği
1- PARANIN TANIMI VE ÖZELLİKLERİ PARANIN YAKIN İKAMESİ KONUMUNDAKİ KAVRAMLAR PARANIN İŞLEVLERİ DOLARİZASYON (PARA İKAMESİ) PARA ARZI BÜYÜKLÜKLERİ
2- ÇİFT METAL SİSTEMİ TEK METAL SİSTEMİ OSMANLI PARA SİSTEMİ VE TAĞŞİŞ POLİTİKALARI
3- FİNANSAL SİSTEMİN İŞLEYİŞİ FİNANSAL SİSTEMİN SUNDUĞU HİZMETLER FİNANSAL PİYASALAR FİNANSAL ARACILAR FİNANSAL SİSTEMDE REKABET VE DEĞİŞİM
4- FİNANSAL PİYASALARDA ASİMETRİK BİLGİ VE BİLGİ MALİYETLERİ FİNANSAL PİYASALARDA ‘TERS SEÇİM’ SORUNU FİNANSAL PİYASALARDA ‘AHLAKİ TEHLİKE’ SORUNU BİLGİ MALİYETLERİNİ AZALTMANIN YOLLARI VE FİNANSAL ARACILARIN ROLÜ
5- FİNANSAL KRİZLERİN NEDENLERİ FİNANSAL KRİZLERİN TÜRLERİ 2008 KÜRESEL FİNANSAL KRİZ
6- KAVRAMSAL ÇERÇEVE FİNANSAL DÜZENLEMENİN AMACI FİNANSAL DÜZENLEME YAKLAŞIMLARI FİNANSAL DÜZENLEMENİN TARİHÇESİ VE ÜLKE ÖRNEKLERİ TÜRKİYE’DE FİNANSAL PİYASALARIN DÜZENLENMESİ VE DENETLENMESİ
7- BANKA BLANÇOSU BANKA GELİR TABLOSU
8- Vize
9- LİKİDİTE RİSKİ YÖNETİMİ KREDİ RİSKİ YÖNETİMİ FAİZ ORANI RİSKİ YÖNETİMİ KUR RİSKİ YÖNETİMİ
10- BANKACILIKTA YENİ ULUSLARARASI RİSK YÖNETİMİ İLKELERİ: BASEL I VE BASEL II BANKACILIK SEKTÖRÜNDE FİNANSAL KRİZ SONRASI RİSKİ YÖNETİMİ UYGULAMALARINDAKİ GELİŞMELER
11- MERKEZ BANKASI TİCARET BANKALARI KATILIM BANKALARI KALKINMA VE YATIRIM BANKALARI
12- CUMHURİYET ÖNCESİ DÖNEMDE BANKACILIK CUMHURİYET DÖNEMİNDE BANKACILIK
13- TÜRK BANKACILIK SEKTÖRÜNÜN MALİ YAPISI VE TEMEL ÖZELLİKLERİ
14- BANKACILIK SEKTÜRÜNÜN TEMEL SORUNLARI
15- TÜRK BANKACILIK SEKTÖRÜNÜN AB BANKACILIK SEKTÖRÜ İLE KARŞILAŞTIRILMASI
16- Final
17- Final
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci genel ekonomi, para ve bankacılık tarihi, para, bankacılık kavramları ve uygulamaları tartışır.
2- Banka bilanço ve gelir tablosu kalemler itibariyle çeşitli riskleri değerlendirir.
3- Bankaların varlık ve yükümlülüklerine göre risk analizleri yapar.
4- Para ve sermaye piyasası araçları açıklar.
5- Tüm para konuları, her tür döviz işlemleri, mevduatlar, tüketici kredileri ve ticari bankaların diğer tüketici odaklı servisleri de dahil olmak üzere tüm bankacılık işlemlerini kullanır.
6- Para ve tüm finansal konular teorik ve uygulamalı olarak analiz eder.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Maliye alanı ile ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere uygulamadaki yansımaları da göz önüne alacak şekilde ileri düzeyde sahip olur
2- Mali olay ve olguları ekonomik, sosyal ve hukuki boyutlarıyla açıklar, mali göstergelere ilişkin verileri yorumlayabilir ve analiz edebilir
3- Maliye alanına ilişkin sorunları tespit edebilir, gerek ekip gerek bireysel olarak sorunları çözebilir, elde edilen bulguları rapor haline getirip sunabilir.
4- Teorik bilgilerinden hareketle mali sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak bu sorunların çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir.
5- Vergilemenin teorik ve hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme, vergisel konularda toplumun farklı kesimlerine destek sağlama.
6- Maliye alanında bir yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, bilimsel ve mesleki konularda iletişim kurabilir.
7- Ekonomi biliminin teorik temelleri hakkında ileri seviyede bilgi sahibi olur, iktisadi gelişmeleri makro ve mikro düzeyde kuramsal açıdan değerlendirebilir.
8- Kamu mali yönetimi ve kamu bütçe sistemi hakkında bilgi sahibi olur, uygulanan politikalar ile arasında bağlantı kurabilir.
9- Muhasebe kayıt sistemi bilgisine sahip olur, işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar.
10- Temel bilgi teknolojilerini kullanarak, alanına özgü problemlere teknolojiye dayalı çözümler üretir.
11- İktisadi ve sosyal olayların analiz edilmesi için gerekli nitel ve nicel yöntemleri kullanabilir.
12- Sorumluluklarını yerine getirirken temel insani haklara ve özgürlüklere, çevre sağlığına, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı faaliyet ve davranış sergiler.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 8 2 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     122
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Para Banka ve Finansal Sistem Prof. Dr. Ekrem Erdem, Detay Yayınları 2012
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar