Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
EĞİTİMDE DRAMA |
Birinci düzey |
MB 007 |
Seçmeli |
3 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FERİDE ACAR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Dürdane Tor
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze ve uygulamalı
|
Dersin amacı
|
Yaratıcı drama alanına yönelik olarak olumlu tutum geliştirmek
Yaratıcı drama ve onunla ilişkili temel kavramları kavramak
Yabancı dil öğretiminde yaratıcı dramanın amacını ve önemini fark etmek
Sınıf-içi yaratıcı drama uygulamalarının farkında olmak
Yaratıcı drama dersi tasarlamak
|
Dersin tanımı
|
|
1- |
Tanışma ve dersin tanıtılması, izlencenin paylaşılması
|
2- |
Yaratıcı drama iletişim ve etkileşim
|
3- |
Grup içi güven ve uyum çalışmaları
|
4- |
Yaratıcı drama ve oyun
|
5- |
Yaratıcı drama, temel öğeleri ve aşamaları
|
6- |
Dramatik kurgunun bileşenleri
|
7- |
Yaratıcı drama plan bilgisi
|
8- |
Sınav haftası
|
9- |
Sınav haftası
|
10- |
Yaratıcı dramada kullanılan teknikler (Rol kartı yazımı)
|
11- |
Yaratıcı dramada kullanılan teknikler
|
12- |
Yaratıcı drama ve diğer disiplinlerle ilişkisi (tiyatro, psikodrama, sosyodrama)
|
13- |
Yabancı dil öğretiminde yaratıcı drama
|
14- |
Genel değerlendirme
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Yaratıcı dramanın temel konularının bilgisini edinmek
|
2- |
Yaratıcı drama ve ilişkili kavramların (dram, drama, tiyatro, oyun) tanımını yapar.
|
3- |
Yaratıcı dramanın temel bileşenlerini sıralar.
|
4- |
Yaratıcı dramanın temel aşamalarını sıralar.
|
5- |
Sınıf ortamında yaratıcı dramanın önemini fark eder.
|
6- |
Yaratıcı dramanın diğer disiplinlerle (psikodrama, sosyodrama, sanat, tiyatro) ilişkisi fark eder.
|
7- |
Yaratıcı dramanın ders ortamında nasıl uygulandığına ilişkin deneyimler elde eder.
|
8- |
Yaratıcı drama ders planı geliştirir.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İngilizcenin biçim, anlam ve kullanım bilgisine sahiptir. (PY1)
Sosyal ve akademik ortamlarda, İngilizce yazılı ya da sözlü dili bağlama uygun kullanır. (PY2)
|
|
2- |
Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.(PY3)
|
|
3- |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini uzaktan dil öğretiminde etkin kullanabilme bilgisine sahiptir.(PY4)
Uzaktan dil öğretiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanır.(PY5)
İngiliz Dili Eğitimi alanında doğru ve pratik bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.(PY33)
İngiliz Dili Eğitimi alanında gerekebilecek bilişim ve bilgi teknolojilerini etkin şekilde kullanır.(PY34)
|
|
4- |
İngiliz ve Amerikan edebiyatının dönemleri hakkında bilgi sahibidir. Bu dönemlerin ve çocuk edebiyatının yazar, şair ve eserlerini tanır.(PY6)
İngiliz ve Amerikan edebiyatının çeşitli dönemlerine ait roman, hikâye ve şiir çözümlemeleri yapar ve bu bilgisini dil öğretimi ile ilişkilendirir.(PY7)
|
|
5- |
Ulusal ve uluslararası dil-kültür karşılaştırması yapar.(PY8)
Farklı kültürlerde yaşayabilir, yaşadığı sosyal çevrede toplumsal sorumluluk alır, bu çevre için proje bazında etkinlikler düzenler, uygular ve sonuçlarını paylaşır.(PY38)
|
|
6- |
Eğitim tarihi, psikolojisi, felsefesi ve sosyolojisinin temel kavramları hakkında fikir sahibidir.(PY9)
Eğitim tarihi, psikolojisi, felsefesi ve sosyolojisinin temel kavramları üzerinde incelemeler, karşılaştırmalar ve ilişkilendirmeler yapar.(PY10)
|
|
7- |
Atatürk ilke ve inkılaplarının önemini, süreçsel gelişimini ve sonuçlarını bilir. (PY11)
|
|
8- |
İngiliz Dili ve Eğitimi alanında geçmiş ve güncel tüm yaklaşım, yöntem ve teknikler hakkında bilgi sahibidir.(PY12)
Öğretim ilke ve yöntemleri, öğretim programları ve ölçme-değerlendirme bilgisini dil öğretimi alanıyla ilişkilendirir.(PY13)
|
|
9- |
Bireyin bilişsel, duyuşsal ve fiziksel gelişim özelliklerini, öğrenme özelliklerini ve güçlüklerini tanır ve öğretim süreciyle ilişkilendirir.(PY14)
Öğrenme stil ve stratejilerini bilir; bireysel farklılıklara duyarlıdır ve özel gereksinimli (öğrenme güçlüğü olan ya da fiziki engeli olan) bireylerin farklı ihtiyaçlarını karşılayan bir öğretim süreci planlar.(PY15)
İngilizcenin öğretiminde bireysel farklılıklara ve öğrenci gereksinimlerine dayalı uygun yöntem seçer. (PY26)
Tüm yöntem, teknik, ölçme ve değerlendirme, sınıf yönetimi, öğrenme stil ve stratejileri, gelişim özelliklerine ilişkin bilgiye sahiptir; okul-öncesi ve/veya okul çağındaki çocuklara ve yetişkinlere dil öğretiminde kullanır.(PY18)
|
|
10- |
Sınıf yönetimi bilgisine sahiptir; motive edici, donanımlı ve etkileşimin canlı ve sıcak olduğu bir sınıf ortamı kurar.(PY16)
Çeşitli etkileşim yöntemlerini (bireysel, ikili ve grup çalışmaları, soru sorarak yönlendirme, keşfetmeyi sağlama, uygun geribildirim verme gibi) bilir ve kullanır.(PY17)
|
|
11- |
İngilizce müfredatına uygun ders kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.(PY19)
|
|
12- |
Bir dil öğretmeni olarak mesleki gelişimin ve girişimci olmanın öneminin farkındadır.(PY21)
Bir dil öğretmeni olarak mesleki gelişim ve girişimciliğin gereği olarak hizmet-içi eğitimlere ve sempozyumlara katılır; meslek eğitimine katkı sağlayan kitaplar okur, alanındaki güncel ve teknolojik gelişmeleri takip eder. (PY22)
İngiliz Dili Eğitimi alanında elde ettiği bilgi ve becerileri farklı açılardan ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirir.(PY31)
İngiliz Dili Eğitimi alanında kendi eksikliklerini (öğretim teknikleri, teknoloji kullanımı, temel beceriler gibi) belirler, özerk bir birey olarak kendi öğrenmesinde sorumluluk alır ve yaşam boyu öğrenmeyle alakalı olarak olumlu bir tutum sergiler.(PY32)
Ulusal ve evrensel ölçekte gündemde yer alan olaylara ilişkin duyarlık gösterir, gelişmeleri takip eder ve sanatsal-kültürel faaliyetlere etkin olarak katılır. (PY35)
Etik, bilimsel ve kültürel değerlere uygun olarak hareket eder; sahip olduğu dış görünümü, insan ilişkileri becerileri, demokrasi bilinci, bulunduğu ortamlardaki tavır ve davranışları, konuşma ve iletişim tarzı ile yaşadığı topluma örnek olur.(PY40)
|
|
13- |
Sahip olduğu alan ve pedagojik bilgiler ile farklı eğitim-öğretim ortamlarında uygulamalar düzenler, geliştirir ve paylaşır.(PY44)
İngiliz Dili Eğitimi alanında edindiği tüm kuramsal ve olgusal bilgileri kullanarak öğretim sürecini değerlendirir. (PY24)
İngiliz Dili Eğitimi alanında edindiği tüm kuramsal ve olgusal bilgileri kullanarak öğretim sürecinde karşılaştığı sorunları tanımlar, analiz eder ve kanıta dayalı çözüm sunar. (PY25)
|
|
14- |
Dersin amaç ve hedeflerini, öğrencilerin yaş, ilgi, ihtiyaç ve dil seviyelerine göre belirler ve bu hedeflere uygun özgün materyaller geliştirir ve/veya uyarlar.(PY20)
Dört temel dil becerisini içeren ders planları tasarlar.(PY23)
Öğrenci kazanımlarını farklı ve çok yönlü olarak değerlendirir. (PY27)
İngilizcenin edinim ve öğreniminde alanın hedef ve kazanımlarına yönelik kuramsal ve olgusal bilgisini kullanır ve bu süreci en etkili kılan yaklaşımı, yöntemi ve tekniği seçer. (PY28)
İngiliz Dili Eğitimi alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı (ders planı, materyal geliştirme, ders yürütme gibi ) bağımsız ve gönüllü olarak yürütür.(PY29)
|
|
15- |
İngiliz Dili Eğitimi alanında ilgili kişi, kurum ve kuruluşları bilgilendirir, işbirliği kurar, yazılı veya sözlü bir biçimde karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm önerileri getirir.(PY36)
Nicel ve nitel verilerden yararlanarak İngiliz Dili Eğitimi alanıyla ilgili görüşlerini ve çeşitli problemlerle alakalı çözüm önerilerini ilgili kişi veya kurumlarla paylaşır. (PY37)
Türk Eğitim sistemini ve Milli Eğitim Bakanlığının işleyişini tanır; bu kurumların çalışma kültürü (okul yönetimi, zümre çalışmaları, okul-aile işbirliği) hakkında bilgi elde eder.(PY43)
|
|
16- |
İngilizce dışında ikinci bir yabancı dili en az A2/B1 (Avrupa Dil Portföyü-CEFR) düzeyinde kullanarak iletişim kurar.(PY39)
|
|
17- |
Mili Eğitim Temel Kanunu’nda yer alan çeşitli ulusal ve evrensel duyarlıkların ve değerlerin bilincine sahiptir(PY42)
|
|
18- |
Kişilerarası ve kurumlar arası etkileşim kurarak güvenli sınıf ve okul ortamı kurulmasında ve bu ortamın devam ettirilmesinde etkin rol alır, çevre koruma ve iş sağlığı ve güvenliği hususunda yeterli bilince sahiptir.(PY41)
İngiliz Dili Eğitimi alanı ile ilgili sınıf içi ve dışı uygulamalarda ortaya çıkan problemleri çözmek için bireysel ya da bir grup ile işbirliği içinde hareket eder ve çözüm üretmek için sorumluluk alır.(PY30)
|
|
19- |
Dilbilimin alt alanları ve dilin bileşenleri hakkında bilgi sahibidir. Sesbilim, biçimbilim, sözdizim, anlambilim,toplumsal dilbilim, edimbilim vb. alanlarındaki kuramsal ve olgusal bilgisini dil öğretiminde kullanır.(PY45)
|
|
20- |
---
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
2
|
24
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
2
|
24
|
Ödevler
|
8
|
1
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
3
|
9
|
27
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
2
|
2
|
Toplam iş yükü
|
|
|
102
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Adıgüzel, Ö. (2019). Eğitimde Yaratıcı Drama. Ankara: Yapı Kredi Yayınları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Çalışkan, N. & Karadağ, E. (2014). Eğitimde Drama Teorik temelleri ve Uygulama Örnekleri. Ankara: Anı Yayıncılık
Erdoğan, T. (2017). Drama: Okul Öncesinden İlköğretime, Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Eğiten Kitap
Erdoğan, T. (2016). Türkçe Öğretiminde Yaratıcı Drama Uygulamaları. Ankara: Eğiten Kitap
Hanbay, O. (2013). Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık
Sekmen, M. (2015). Yaratıcı Drama ve Oyunculuk Etkinliği Olarak Hikâye Anlatımı. Ankara: Pegem Akademi
Uşaklı, H. (2014). Drama ve İletişim Becerileri: Teori, Araştırma ve Uygulama. Ankara: Nobel Yayıncılık
Üstündağ, T. (2001). Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü. Ankara: Pegama Yayıncılık
Yıldırım, G. & Işık-Gürşimşek, A. (2014). Oyunlarla Kavram Eğitimi: Etkinlik Örnekleri Öğretmen ve Aile Elkitabı. Ankara: Anı Yayıncılık
|
|