Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KÖPRÜ HİDROLİĞİ |
Üçüncü düzey |
İNŞ 629 |
Seçmeli |
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. LEVENT LATİFOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. DR. AHMET ALPER ÖNER,
Doç. Dr. Levent Latifoğlu
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı, ulaşımdaki en önemli yapılardan biri olan köprülerin emniyetini etkileyen hidrolik problemlerin ve köprü tasarımındaki hidrolojik parametrelerin anlaşılması, meydana gelebilecek oyulmalara karşı düzenlemelerin tanıtılmasıdır.
|
Dersin tanımı
|
Açık Kanal Hidroliği, Akarsularda Katı Madde Taşınımı, Köprülerde Akım, Köprü Açıklıklarında Yerel Oyulmalar, Köprü Tasarımında Hidrolojik Parametrelerin Belirlenmesi, Köprülerde Hidrolik-Yapı Etkileşimi.
|
1- |
Giriş
|
2- |
Açık Kanal Hidroliği (Temel kavramlar, Üniform Akım, Taşkın Yataklı Kanallar)
|
3- |
Açık Kanal Hidroliği (Zamanla Değişmeyen Üniform Olmayan Akım , Zamanla Yavaş Değişen Akım)
|
4- |
Akarsularda Katı Madde Taşınımı
|
5- |
Köprülerde Akım
|
6- |
Köprü Açıklıklarında Yerel Oyulmalar
|
7- |
Köprü Tasarımında Hidrolojik Parametrelerin Belirlenmesi
|
8- |
Köprü Tasarımında Hidrolojik Parametrelerin Belirlenmesi
|
9- |
Köprülerde Hidrolik-Yapı Etkileşimi
|
10- |
Köprülerde Hidrolik-Yapı Etkileşimi
|
11- |
Köprü Ayaklarındaki Oyulmalar İçin Güvenilirlik Yöntemleri
|
12- |
Köprü Ayaklarındaki Oyulmalar İçin Güvenilirlik Yöntemleri
|
13- |
Köprülerde Oyulmalara Karşı Düzenlemeler
|
14- |
Köprülerde Oyulmalara Karşı Düzenlemeler
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Köprü elemanları etrafındaki akım ve akımın sebep olduğu oyulma problemi hakkında bilgi sahibi olacak.
|
2- |
Köprü elemanları etrafındaki akımın sebep olduğu oyulmaya karşı alınması gereken önlemleri öğrenecek.
|
3- |
---
|
4- |
---
|
5- |
---
|
6- |
---
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
|
|
8- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
10- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
11- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
9
|
126
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
192
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Köprü hidroliği, Yanmaz M., A. Metu press. Ankara. 2002
|
Yardımcı Kaynaklar
|
---
|
|