Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > İnşaat Mühendisliği (doktora) > KÖPRÜ HİDROLİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KÖPRÜ HİDROLİĞİ Üçüncü düzey İNŞ 629 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. LEVENT LATİFOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. DR. AHMET ALPER ÖNER, Doç. Dr. Levent Latifoğlu
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Dersin amacı, ulaşımdaki en önemli yapılardan biri olan köprülerin emniyetini etkileyen hidrolik problemlerin ve köprü tasarımındaki hidrolojik parametrelerin anlaşılması, meydana gelebilecek oyulmalara karşı düzenlemelerin tanıtılmasıdır.
Dersin tanımı Açık Kanal Hidroliği, Akarsularda Katı Madde Taşınımı, Köprülerde Akım, Köprü Açıklıklarında Yerel Oyulmalar, Köprü Tasarımında Hidrolojik Parametrelerin Belirlenmesi, Köprülerde Hidrolik-Yapı Etkileşimi.

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Açık Kanal Hidroliği (Temel kavramlar, Üniform Akım, Taşkın Yataklı Kanallar)
3- Açık Kanal Hidroliği (Zamanla Değişmeyen Üniform Olmayan Akım , Zamanla Yavaş Değişen Akım)
4- Akarsularda Katı Madde Taşınımı
5- Köprülerde Akım
6- Köprü Açıklıklarında Yerel Oyulmalar
7- Köprü Tasarımında Hidrolojik Parametrelerin Belirlenmesi
8- Köprü Tasarımında Hidrolojik Parametrelerin Belirlenmesi
9- Köprülerde Hidrolik-Yapı Etkileşimi
10- Köprülerde Hidrolik-Yapı Etkileşimi
11- Köprü Ayaklarındaki Oyulmalar İçin Güvenilirlik Yöntemleri
12- Köprü Ayaklarındaki Oyulmalar İçin Güvenilirlik Yöntemleri
13- Köprülerde Oyulmalara Karşı Düzenlemeler
14- Köprülerde Oyulmalara Karşı Düzenlemeler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Köprü elemanları etrafındaki akım ve akımın sebep olduğu oyulma problemi hakkında bilgi sahibi olacak.
2- Köprü elemanları etrafındaki akımın sebep olduğu oyulmaya karşı alınması gereken önlemleri öğrenecek.
3- ---
4- ---
5- ---
6- ---
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10- Çağın sorunları hakkında bilgi
11- Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 9 126
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     192
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Köprü hidroliği, Yanmaz M., A. Metu press. Ankara. 2002
Yardımcı Kaynaklar ---

Ders ile ilgili dosyalar