Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ELEKTRİK VE ELEKTRONİĞE GİRİŞ |
Birinci düzey |
UÇM306 |
Zorunlu |
3 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Ön koşul dersi yoktur.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. FETHİ CANDAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğr. Üyesi Güven TUNÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Elektrik elektronik mühendisliğinin temel kavramlarından olan devre elemanlarının ve devre analizi tekniklerinin öğretilmesi.
|
Dersin tanımı
|
Temel Kavramlar ve Devre elemanları, Omik Devreler, Düğüm ve Çevre Analizi Teknikleri, Devre Analizi Teknikleri, Kapasitans ve İndüktans,İşlemsel Yükselteçler, Birinci ve İkinci Mertebeden Geçici Devreler.
|
1- |
Temel Kavramlar ve Devre Elemanları.
|
2- |
Omik Devreler: Ohm ve Kirchhoff yasaları, seri ve paralel devreler.
|
3- |
Omik Devreler: Yıldız üçgen dönüşümü, bağımlı kaynaklara sahip devreler.
|
4- |
Düğüm ve Çevre Analizi Teknikleri
|
5- |
Düğüm ve Çevre Analizi Teknikleri
|
6- |
Devre Analizi Teknikleri: Süperpozisyon , Thevenin ve Norton Teoremleri
|
7- |
Devre Analizi Teknikleri: Süperpozisyon , Thevenin ve Norton Teoremleri
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Kapasitans ve İndüktans: Kondansatörler, İndüktörler.
|
10- |
Kapasitans ve İndüktans: Kondansatörler, İndüktörler.
|
11- |
İşlemsel Yükselteçler
|
12- |
İşlemsel Yükselteçler
|
13- |
Birinci ve İkinci Mertebeden Geçici Devreler
|
14- |
Birinci ve İkinci Mertebeden Geçici Devreler
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Devre kavramını ve temel devre elemanlarını tanımlar.
|
2- |
Karmaşık devrelerin analizi için gerekli temel kanunları tanımlar.
|
3- |
Karmaşık devrelere uygun devre analizi tekniklerini kullanarak çözümlemeler yapar.
|
4- |
Zamana bağlı değişkenlik gösteren devreler için gerekli hesaplamaları yapar.
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
|
|
2- |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
|
|
3- |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
4- |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
5- |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
|
|
6- |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi
|
|
7- |
Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
9- |
Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
10- |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
11- |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi
|
|
12- |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
1
|
13
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
43
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Temel Mühendislik Devre Analizi,(Basic Engineering Circuit Analysis),J.D. Irwin, R. Mark Nelms, Nobel Akademik Yayıncılık.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Schaum’s Outlines Elektrik Devreleri, J. Edminister, M. Nahvi, Nobel Akademik Yayıncılık.
|
|