Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
LİNEER CEBİR |
Birinci düzey |
MAT 219 |
Zorunlu |
3 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ HASAN ARSLAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu ders ile öğrencilere Lineer Cebir bilgilerini aktarmak, muhakeme gücünü artırmak, bölümde kullanacakları matematiksel kavramları öğretmektir.
|
Dersin tanımı
|
Vektörler, Matrisler, lineer denklem sistemleri, determinantlar,Vektör uzayları, alt uzaylar, bazlar, boyutlar, lineer dönüşümler.
|
1- |
Vektörler, vektörlerle yapılan işlemler
|
2- |
Vektörel çarpım, İç çarpım
|
3- |
Matrisler, Matris işlemleri, Özel matrisler
|
4- |
Elemanter Satır İşlemleri, Satır İndirgeme ve Eşolon Formlar
|
5- |
Ters matris ve matrisin tersinin bulunması
|
6- |
Determinant ve Özellikleri
|
7- |
Yüksek boyutlu determinantlar
|
8- |
Lineer denklem sistemlerinin matris kullanılarak çözümü
|
9- |
Lineer denklem sistemlerinin matris kullanılarak çözümü
|
10- |
Homojen Lineer denklem sistemleri
|
11- |
Homojen olmayan Denklem sistemleri
|
12- |
Denklem sistemlerinin çözümü
|
13- |
Cramer kuralı ve lineer denklem sistemlerinin determinantlarla çözümü
|
14- |
Gauss Eleminasyon Yöntemi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Vektörler konusunda temel bilgi sahibi olur.
|
2- |
Temel matris cebiri bilgisine sahip olur.
|
3- |
Matrislerle işlemler yapabilir.
|
4- |
Determinant hesaplayabilir.
|
5- |
Lineer denklem sistemlerini analiz edebilir ve mümkünse çözüm veya çözümlerini belirleyebilirler
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi. (1)
|
|
2- |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. (1)
|
|
3- |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. (2)
|
|
4- |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (3)
|
|
5- |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. (4)
|
|
6- |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. (5)
|
|
7- |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. (6)
|
|
8- |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. (7)
|
|
9- |
En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi. (7)
|
|
10- |
Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. (7)
|
|
11- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci. (8)
|
|
12- |
Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. (8)
|
|
13- |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. (9)
|
|
14- |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. (10)
|
|
15- |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. (11)
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
70
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Elementary Linear Algebra, Bernard Kolman, MacMillan Publishing Company, Fourth Edition, 1986
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|