Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Almanca Öğretmenliği > MAKRO İKTİSAT
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MAKRO İKTİSAT Birinci düzey VZT 673 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. SAVAŞ SARIÖZKAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. SAVAŞ SARIÖZKAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. SAVAŞ SARIÖZKAN
Dersin veriliş şekli teorik, sunum
Dersin amacı Arz-talep, istihdam, enflasyon, milli gelir gibi makro ekonomik konularda eğitim vermek.
Dersin tanımı Hayvancılıkta ekonomik bakış açısını sağlamak

Dersin içeriği
1- Temel makro ekonomik kavramlar
2- İstihdam ve işsizlik
3- Enflasyon ve çeşitleri
4- Enflasyonun etkileri
5- Ulusal hesaplar
6- Milli gelir, safi milli gelir, gayri safi milli gelir
7- Sınav
8- Milli gelirin hesaplanması (üretim, gelirler ve harcamalar yoluyla)
9- Milli gelirin hesaplanması (sabit ve cari fiyatlarla)
10- Milli gelirin dağılımı
11- Yatırım ve tasarruf
12- Ekonomik büyüme ve kalkınma
13- Hükümet politikaları ve hayvancılık sektörü
14- Sınav
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hayvan yetiştiriciliği ve sağlığı ile ilgili veri toplama, değerlendirme, strateji ve politika oluşturma
2- Farklı hayvan türleri ile ilgili refah, biyo-güvenlik, sürü sağlığı ve yönetimini bilerek uygulayabilme
3- Hayvansal üretimle ilgili ortaya çıkan sorunları bilimsel ve ekonomik perspektifle çözebilme
4- Multidisipliner çalışmaya yatkın ve ekonomik bakış açısına sahip olma
5- Hayvan yetiştiriciliği ve sağlığı ile ilgili veri toplama, değerlendirme, strateji ve politika oluşturma
6- Farklı hayvan türleri ile ilgili refah, biyo-güvenlik, sürü sağlığı ve yönetimini bilerek uygulayabilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Alman Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme
2- Öğrencilere yerinde ve uygun geribildirim sunma becerisi
3- Öğrencilerin öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilme becerisi
4- Öğrencilerin etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilme becerisi
5- Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilme becerisi.
6- Almanca dil yetilerini sürekli geliştirme becerisi(Almanca dilbilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisi; okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilme ve uygulayabilme becerisi)
7- Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisi
8- Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilme becerisi
9- Öğretim sürecinde kullanmak üzere özgün materyaller geliştirebilme becerisi
10- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi
11- Mesleki özgüven kazanmış olma (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma)
12- Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
13- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14- Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
15- Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilme becerisi
16- Dile özgü kavramlar ve kavramlar arasındaki ilişkileri kavrayabilme becerisi
17- İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi
18- Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi
19- Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü ve yazılı metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisi
20- Etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilme becerisi
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 8 8 64
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ödevler 5 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı doç.dr.savaş sarıözkan-ders notları
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar