Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İngiliz Dili ve Edebiyati (yüksek Lisans > MICROECONOMICS II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MICROECONOMICS II İkinci düzey ECON 672 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör PROF. DR. EMRAH KOÇAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. FAİK BİLGİLİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik ve Uygulama
Dersin amacı Bu ders öğrencilerin tüketici ve üretici denge çalışmalarında ileri düzeyde ilerlemelerini sağlamayı amaçlamaktadır. İlgili literatürde yer alan karşılaştırmalı temel statik ve dinamik analizlerdeki, teorik ve uygulamalı konu başlıklarını içeren durum çalışmalarını takip etmektedir.
Dersin tanımı Bu ders, aşağıda yer alan doktora seviyesindeki konularda, matris cebir kullanarak optimizasyon problemleri için ileri düzey mikro çalışmaları kapsamaktadır.

Dersin içeriği
1- Homotetik Fonksiyonların İkiliği, Genelleştirilmiş Leontief Fonksiyonu, CES-I
2- Homotetik Fonksiyonların İkiliği, Genelleştirilmiş Leontief Fonksiyonu, CES-II
3- Talep Fonksiyonu:Lagranj, Roy''''sun Özdeşliği ve Slutsky Denklemi
4- Bazı Spesifik Başlıklar: Doğrusal Sistem, CES Fayda Fonksiyonu, Toplamsal Log Fayda Fonksiyonu, Geçişken Log Spesifikasyonları, İdeal Talep Sistemi-I
5- Bazı Spesifik Başlıklar: Doğrusal Sistem, CES Fayda Fonksiyonu, Toplamsal Log Fayda Fonksiyonu, Geçişken Log Spesifikasyonları, İdeal Talep Sistemi-II
6- Bazı Spesifik Başlıklar: Doğrusal Sistem, CES Fayda Fonksiyonu, Toplamsal Log Fayda Fonksiyonu, Geçişken Log Spesifikasyonları, İdeal Talep Sistemi-III
7- Dönemlerarası Tüketim Tercihi ve Fisher Ayrışım Teorisi-I
8- vize
9- Dönemlerarası Tüketim Tercihi ve Fisher Ayrışım Teorisi-II
10- Doğrusal Programlama ile Optimizasyon (DP)-I
11- Doğrusal Programlama ile Optimizasyon (DP)-II
12- Doğrusal Olmayan Programlama ile Optimizasyon (DOP)
13- Sınırlandırılmış Hessian Matrislerle Optimizasyon Uygulamalarını İçeren Problem Kümeleri-I
14- Sınırlandırılmış Hessian Matrislerle Optimizasyon Uygulamalarını İçeren Problem Kümeleri-II
15- Kalıtımsal Algoritma (KA) ve Türev Devrimi (TD)ile Optimizasyon Uygulamalarını İçeren Problem Kümeleri (D
16- FİNAL
17- FİNAL
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Üretim fonksiyonlarını ileri düzeyde analiz edebilme
2- Doğrusal ve doğrusal olmayan programlama optimizasyonunu öğrenme
3- Hessian, sınırlı Hessian, kalıtımsal algoritma ve türev devrimi ile optimizasyon problemlerini çözebilme
4- Yerel ve küresel optimum kavramlarının doğrusal olmayan programla kavrayabilme
5- Talep fonksiyonlarının, tüketici dengesi ve fayda maksimizasyonunu ileri düzey analiz edebilme
6- Firma dengesi, üretici fazlası, maliyet minimizasyonu ve kar maksimizasyonu kavramlarını ileri düzey analiz edebilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bu bölümde lisans üstü ders alan öğrenciler: Güçlü iletişim ve örgütleme becerilerini, kültürlerarası ortamlarda mesleki ve akademik amaçlar çerçevesinde sosyal ve kişisel gelişim için kullanabilirler.
2- Metin yorumlama aracı olarak geniş bir disiplinler alanından topladığı bilgiyi birleştirerek yorumları destekleyecek kanıtları bulup kullanabilirler.
3- Uluslararası bir toplulukta edebiyat, sanat ve metinsel incelemeler yapabilirler.
4- Tarih içinde geliştirilmiş olan farklı dil eğitim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olup yöntemlere uygun ders planları ve etkinlikler hazırlayıp uygulayabilirler.
5- Farklı dönem ve türlerin tarihi, biçimlerinden hareketle yazınsal söylem çözümlemesi yapabilirler.
6- Çeviri uzmanlığı isteyen alanlarda çeviri yetkinliği kazanabilirler.
7- Batı kültürünün temelini oluşturan mitoloji, klasik ve neo-klasik sanat anlayışları, Rönesans ve Reformasyon gibi Batı tarihine yön veren olayları rahatlıkla algılayabilirler.
8- İngilizcenin öğretilmesine etkisi olan eğitim ve psikoloji gibi farklı bilim dalları kapsamında ileri sürülmüş teorileri ve bunların dil eğitimindeki yansımalarını özümseyebilirler.
9- Akademik disiplinin tarihi, kuramı ve yöntemlerine ilişkin bilgiyi kullanarak yazınsal metinlerin arka planlarını, yapılarını, anlamlarını ve ayırıcı özelliklerini kavrayarak okuyabilir, yorumlayabilir ve açımlayabilirler.
10- Tek tek farklı metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla ilişkilendirebilirler.
11- İngilizcenin sesbilimsel, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavrayabilirler. Tarihsel dilbilim, edim-bilim, anlambilim, biçembilim, göstergebilim, ruh-dilbilim ve ilgili alanlarda bilgi sahibi olabilirler.
12- İkinci dil edinimi teorilerini ve alandaki sorunları ve çözümlerini kavrayabilirler..
13- Edebi terminoloji ve eleştirel yorum yaklaşımları ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilirler.
14- Açıklayıcı, tartışmacı ya da ikna edici yazım biçimlerini kullanarak bilimsel kurallara uygun çalışma yapabilirler. .
15- Amerikan edebiyatının dönemleri, yazar ve eserleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilirler. Amerikan edebiyatını, tarihini ve entelektüel arka planını kavrayabilirler.
16- Sosyal bilimler alanında çağdaş kuramların ortaya çıkış ve gelişim süreçleri hakkında bilgi edinebilir ve düşünsel artalanlarını genişletebilirler.
17- Eleştirel teknikler ve terminolojileri hakkında bilgi sahibi olabilirler ve bu bilgiyi kullanarak edebi metinleri çözümleyebilirler. gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
18- Akademik disiplin içindeki (eğretilemeye duyarlılık, sembollerin yorumu, izleksel gelişmelerin ve derin yapıların fark edilmesi gibi) kavrayış tarzlarını (sinema, televizyon, reklam endüstrisi gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
19- Amerikan ve İngiliz edebiyatlarında biçim ve içerik arasındaki mantıksal ilişkiyi değerlendirebilirler.
20- Yazma, üslup, retorik ve kaynakça başvuru ilkelerini kullanma yeteneğiyle ileri derecede sözel ve yazılı iletişime girebilirler.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 3 15
Toplam iş yükü     155
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -Silberberg, E., The Structure of Economics: A Mathematical Analysis, Second Edition, McGraw-Hill, Inc., New York, 1990. -Takayama, Akira., Analytical methods in Macroeconomics, Michigan University, 1993
Yardımcı Kaynaklar -Arrow, J.K., Individual Choice Under Certainty and Uncertainty, Volume 3, Harvard University Press, Cambridge, Massachusetts, 1984. -Becker, G.S., Economic Theory, Knopf, New York, 1971. -Eatwell J., Milgate M., Newman P., Game Theory, The New Palgrave, W.W Norton, New York, 1989. -Feiwel G. (ed.), Joan Robinson and Modern Economic Theory, New York University Press, Washington Square, New York, 1989. -Ferguson, C.E., The Neoclassical Theory of Production and Distribution, Cambridge University Press, Cambridge, 1969. -Henderson and Quant, (Çev. Ada, Aydoğuş vd.) Mikro İktisat, Matematiksel Bir Yaklaşım, Teori Yayınları, Ankara, Ağustos, 1986. -Koutsoyiannis, A., Modern Mikro İktisat, İkinci Baskı, Gazi Kitabevi, Ankara, 1997. -Kreps, D., A Course in Microeconomic Theory, Princeton University Press, 1990. -Layard, A.A. Walters, Microeconomic Theory, McGraw-Hill, Inc., New York, 1978. -Varian, Hal R., Microeconomic Analysis, Third Edition, W.W. Norton Company, New York, 1992.

Ders ile ilgili dosyalar