Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MICROECONOMICS II |
İkinci düzey |
ECON 672 |
|
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
PROF. DR. EMRAH KOÇAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. FAİK BİLGİLİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik ve Uygulama
|
Dersin amacı
|
Bu ders öğrencilerin tüketici ve üretici denge çalışmalarında ileri düzeyde ilerlemelerini sağlamayı amaçlamaktadır. İlgili literatürde yer alan karşılaştırmalı temel statik ve dinamik analizlerdeki, teorik ve uygulamalı konu başlıklarını içeren durum çalışmalarını takip etmektedir.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, aşağıda yer alan doktora seviyesindeki konularda, matris cebir kullanarak optimizasyon problemleri için ileri düzey mikro çalışmaları kapsamaktadır.
|
1- |
Homotetik Fonksiyonların İkiliği, Genelleştirilmiş Leontief Fonksiyonu, CES-I
|
2- |
Homotetik Fonksiyonların İkiliği, Genelleştirilmiş Leontief Fonksiyonu, CES-II
|
3- |
Talep Fonksiyonu:Lagranj, Roy''''sun Özdeşliği ve Slutsky Denklemi
|
4- |
Bazı Spesifik Başlıklar: Doğrusal Sistem, CES Fayda Fonksiyonu, Toplamsal Log Fayda Fonksiyonu, Geçişken Log Spesifikasyonları, İdeal Talep Sistemi-I
|
5- |
Bazı Spesifik Başlıklar: Doğrusal Sistem, CES Fayda Fonksiyonu, Toplamsal Log Fayda Fonksiyonu, Geçişken Log Spesifikasyonları, İdeal Talep Sistemi-II
|
6- |
Bazı Spesifik Başlıklar: Doğrusal Sistem, CES Fayda Fonksiyonu, Toplamsal Log Fayda Fonksiyonu, Geçişken Log Spesifikasyonları, İdeal Talep Sistemi-III
|
7- |
Dönemlerarası Tüketim Tercihi ve Fisher Ayrışım Teorisi-I
|
8- |
vize
|
9- |
Dönemlerarası Tüketim Tercihi ve Fisher Ayrışım Teorisi-II
|
10- |
Doğrusal Programlama ile Optimizasyon (DP)-I
|
11- |
Doğrusal Programlama ile Optimizasyon (DP)-II
|
12- |
Doğrusal Olmayan Programlama ile Optimizasyon (DOP)
|
13- |
Sınırlandırılmış Hessian Matrislerle Optimizasyon Uygulamalarını İçeren Problem Kümeleri-I
|
14- |
Sınırlandırılmış Hessian Matrislerle Optimizasyon Uygulamalarını İçeren Problem Kümeleri-II
|
15- |
Kalıtımsal Algoritma (KA) ve Türev Devrimi (TD)ile Optimizasyon Uygulamalarını İçeren Problem Kümeleri (D
|
16- |
FİNAL
|
17- |
FİNAL
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Üretim fonksiyonlarını ileri düzeyde analiz edebilme
|
2- |
Doğrusal ve doğrusal olmayan programlama optimizasyonunu öğrenme
|
3- |
Hessian, sınırlı Hessian, kalıtımsal algoritma ve türev devrimi ile optimizasyon problemlerini çözebilme
|
4- |
Yerel ve küresel optimum kavramlarının doğrusal olmayan programla kavrayabilme
|
5- |
Talep fonksiyonlarının, tüketici dengesi ve fayda maksimizasyonunu ileri düzey analiz edebilme
|
6- |
Firma dengesi, üretici fazlası, maliyet minimizasyonu ve kar maksimizasyonu kavramlarını ileri düzey analiz edebilme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
15
|
2
|
30
|
Ödevler
|
14
|
3
|
42
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
5
|
3
|
15
|
Toplam iş yükü
|
|
|
155
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-Silberberg, E., The Structure of Economics: A Mathematical Analysis, Second Edition, McGraw-Hill, Inc., New York, 1990. -Takayama, Akira., Analytical methods in Macroeconomics, Michigan University, 1993
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-Arrow, J.K., Individual Choice Under Certainty and Uncertainty, Volume 3, Harvard University Press, Cambridge, Massachusetts, 1984. -Becker, G.S., Economic Theory, Knopf, New York, 1971. -Eatwell J., Milgate M., Newman P., Game Theory, The New Palgrave, W.W Norton, New York, 1989. -Feiwel G. (ed.), Joan Robinson and Modern Economic Theory, New York University Press, Washington Square, New York, 1989. -Ferguson, C.E., The Neoclassical Theory of Production and Distribution, Cambridge University Press, Cambridge, 1969. -Henderson and Quant, (Çev. Ada, Aydoğuş vd.) Mikro İktisat, Matematiksel Bir Yaklaşım, Teori Yayınları, Ankara, Ağustos, 1986. -Koutsoyiannis, A., Modern Mikro İktisat, İkinci Baskı, Gazi Kitabevi, Ankara, 1997. -Kreps, D., A Course in Microeconomic Theory, Princeton University Press, 1990. -Layard, A.A. Walters, Microeconomic Theory, McGraw-Hill, Inc., New York, 1978. -Varian, Hal R., Microeconomic Analysis, Third Edition, W.W. Norton Company, New York, 1992.
|
|