Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Tekstil Mühendisliği > EKONOMİNİN PRENSİPLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EKONOMİNİN PRENSİPLERİ Birinci düzey TEM 208 Zorunlu 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ AYTEKİN ALTIPARMAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. MELİKE DEDEOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze.
Dersin amacı Mühendislik fakültesi öğrencilerine mikro iktisadın temel konularını öğretmektir.
Dersin tanımı Bu derste mühendislik fakültesi öğrencileri için temel düzeyde mikro ekonomi konuları ele alınmaktadır.

Dersin içeriği
1- Ekonomi Bilimi ve Temel Kavramlar
2- Ekonomi Bilimi ve Temel Kavramlar
3- Ekonomi Bilimi ve Temel Kavramlar
4- Fiyat Teorisi, Arz ve Talep
5- Fiyat Teorisi, Arz ve Talep
6- Fiyat Teorisi, Arz ve Talep
7- Arz ve Talebin Temel Belirleyicileri
8- Tüketici Teorisi
9- Üretici Teorisi
10- Üretici Teorisi
11- Çeşitli Piyasalarda Firma Davranışları Teorisi: Tam Rekabet Piyasası Teorisi, Monopol Terisi, Monopolcü Rekabet Teorisi, Oligopol Teorisi
12- Çeşitli Piyasalarda Firma Davranışları Teorisi: Tam Rekabet Piyasası Teorisi, Monopol Terisi, Monopolcü Rekabet Teorisi, Oligopol Teorisi
13- Genel Genge Teorisi, Rekabet Teorisi
14- Genel Genge Teorisi, Rekabet Teorisi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ekonomik faaliyetlerin kurallarını ve ekonomik olguları anlayıp, yorumlayabilmek için teorik ve pratik bilgiler kazanmak,
2- Ekonomi bilimi ve temel kavramların öğrenilmesi,
3- Fiyat Teorisi, Arz ve Talep kavramlarının tartışılması,
4- Üretici ve tüketici teorilerinin anlaşılması,
5- Çeşitli Piyasalarda Firma Davranışları Teorisi: Tam Rekabet Piyasası Teorisi, Monopol Terisi, Monopolcü Rekabet Teorisi, Oligopol Teorisinin öğrenilmesi,
6- Genel Denge Teorisi, Rekabet Teorisinin öğrenilmesidir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi. (1)
2- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. (1)
3- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. (2)
4- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (3)
5- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. (4)
6- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. (5)
7- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. (6)
8- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. (7)
9- En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi. (7)
10- Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. (7)
11- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci. (8)
12- Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. (8)
13- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. (9)
14- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. (10)
15- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. (11)
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 2 10
Toplam iş yükü     79
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar Zeynel Dinler, İktisada Giriş, Ekin Basım Yayın Dağıtım, Bursa 2011.

Ders ile ilgili dosyalar