Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ EYÜP POLAT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. REMZİ AYDIN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Anadolu'da meydana getirilen Sanat ve mimarlık ürünlerinde görülen diğer uygarlıkların etkilerinin saptanması. Saptanan unsurların Anadolu Türk Sanatı'nda kullanılış biçimleri.
|
Dersin tanımı
|
Anadolu'da meydana getirilen Sanat ve mimarlık ürünlerinde görülen diğer uygarlıkların etkilerinin saptanması. Saptanan unsurların Anadolu Türk Sanatı'nda kullanılış biçimleri.
|
1- |
Türklerin Anadolu'yu fethi ve fetih sonrasındaki siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel ortam.
|
2- |
Anadolu Türk Sanatı kavramının irdelenmesi.
|
3- |
Kültürel etkileşim kavramı ve etkileşime sebep olan etmenler.
|
4- |
Kültürel etkileşim kavramı ve etkileşime sebep olan etmenler.
|
5- |
Türklerin Anadolu'ya yerleşmeleri. İlk Beylikler dönemi (Artuklu, Saltuklu, Danişmenli ve Mengücekli) mimarlık ve sanat eserlerinde çevre kültürlerin etkisi.
|
6- |
Anadolu Selçuklu Devleti'nin ortaya çıkışı, Anadolu Selçuklu sanat ve mimarlık ürünlerinde çevre kültürlerin etkisi.
|
7- |
Anadolu Selçuklu Devleti'nin ortaya çıkışı, Anadolu Selçuklu sanat ve mimarlık ürünlerinde çevre kültürlerin etkisi.
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Beylikler (Karamanoğlu, Aydınoğlu, Candaroğlu, Osmanoğlu, Dulkadiroğlu, İsfendiyaroğlu, Menteşeoğlu vb.) Dönemi mimarlık ve sanat ürünlerinde çevre kültürlerin etkisi.
|
10- |
Beylikler (Karamanoğlu, Aydınoğlu, Candaroğlu, Osmanoğlu, Dulkadiroğlu, İsfendiyaroğlu, Menteşeoğlu vb.) Dönemi mimarlık ve sanat ürünlerinde çevre kültürlerin etkisi.
|
11- |
Beylikler (Karamanoğlu, Aydınoğlu, Candaroğlu, Osmanoğlu, Dulkadiroğlu, İsfendiyaroğlu, Menteşeoğlu vb.) Dönemi mimarlık ve sanat ürünlerinde çevre kültürlerin etkisi.
|
12- |
Beylikler (Karamanoğlu, Aydınoğlu, Candaroğlu, Osmanoğlu, Dulkadiroğlu, İsfendiyaroğlu, Menteşeoğlu vb.) Dönemi mimarlık ve sanat ürünlerinde çevre kültürlerin etkisi.
|
13- |
Beylikler (Karamanoğlu, Aydınoğlu, Candaroğlu, Osmanoğlu, Dulkadiroğlu, İsfendiyaroğlu, Menteşeoğlu vb.) Dönemi mimarlık ve sanat ürünlerinde çevre kültürlerin etkisi.
|
14- |
Beylikler (Karamanoğlu, Aydınoğlu, Candaroğlu, Osmanoğlu, Dulkadiroğlu, İsfendiyaroğlu, Menteşeoğlu vb.) Dönemi mimarlık ve sanat ürünlerinde çevre kültürlerin etkisi.
|
15- |
Yarıyıl Sonu Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Anadolu Türk Sanatı Kavramını açıklayabilecektir.
|
2- |
Kültürel etkileşim kavramını öğrenip, sanat mimarlık ürünlerinde tespit edebilecektir.
|
3- |
Türklerin Anadolu'ya yerleşmeleri. İlk Beylikler dönemi (Artuklu, Saltuklu, Danişmenli ve Mengücekli) mimarlık ve sanat eserlerinde çevre kültürlerin etkisi hakkında bilgi sahibi olacaktır.
|
4- |
Anadolu Selçuklu Devleti'nin ortaya çıkışı, Anadolu Selçuklu sanat ve mimarlık ürünlerinde çevre kültürlerin etkisi hakkında bilgi sahibi olacaktır.
|
5- |
Anadolu Selçuklu Devleti'nin ortaya çıkışı, Anadolu Selçuklu sanat ve mimarlık ürünlerinde çevre kültürlerin etkisi hakkında bilgi sahibi olacaktır.
|
6- |
Beylikler (Karamanoğlu, Aydınoğlu, Candaroğlu, Osmanoğlu, Dulkadiroğlu, İsfendiyaroğlu, Menteşeoğlu vb.) Dönemi mimarlık ve sanat ürünlerinde çevre kültürlerin etkisi hakkında bilgi sahibi olacaktır.
|
7- |
Beylikler (Karamanoğlu, Aydınoğlu, Candaroğlu, Osmanoğlu, Dulkadiroğlu, İsfendiyaroğlu, Menteşeoğlu vb.) Dönemi mimarlık ve sanat ürünlerinde çevre kültürlerin etkisi hakkında bilgi sahibi olacaktır.
|
8- |
Beylikler (Karamanoğlu, Aydınoğlu, Candaroğlu, Osmanoğlu, Dulkadiroğlu, İsfendiyaroğlu, Menteşeoğlu vb.) Dönemi mimarlık ve sanat ürünlerinde çevre kültürlerin etkisi hakkında bilgi sahibi olacaktır.
|
9- |
Beylikler (Karamanoğlu, Aydınoğlu, Candaroğlu, Osmanoğlu, Dulkadiroğlu, İsfendiyaroğlu, Menteşeoğlu vb.) Dönemi mimarlık ve sanat ürünlerinde çevre kültürlerin etkisi hakkında bilgi sahibi olacaktır.
|
10- |
Anadolu Türklerinin meydana getirdiği sanat ve mimarlık ürünlerinde çevre kültürlerin etkilerini saptayabilecektir.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sanat Tarihi çalışma alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir. Bununla ilgili çalışmalar yürütür ve alanına yenilik getirecek özgün tanım ve kavramlar oluşturur.
|
|
2- |
Disiplinler arası çalışma yapar, alanıyla ilgili gelişmeleri ve tartışmaları takip eder, bilgileri sistematik olarak değerlendirir. Uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
|
|
3- |
Sanat tarihiyle ilgili bilgi ve becerilerini geliştirebilmek için yerli ve yabancı kaynakları tanır ve kullanır
|
|
4- |
Alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle birleştirerek çözümler ve yorumlar; bilgi birikimi ile kendi alanında ve farklı alanlardaki uzman kişilerle tartışır.
|
|
5- |
Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşüncelerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar, yeni öneriler getirir.
|
|
6- |
Özgün bir konuyu araştırır, kavrar ve edindiği verileri yorumlayarak bilginin sınırlarını genişletir.
|
|
7- |
Sanat tarihi alanında edindiği bilgileri kullanarak projeler yürütür ve alanına yenilik getirecek uluslararası ve ulusal yayınlar yaparak bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
|
|
8- |
Tarihi ve kültürel mirasın ve çevrenin korunmasına yönelik olarak ilgili alanda çalışma yetkinliğine sahip olur.
|
|
9- |
Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirir, ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretir, akademik ve mesleki kurum ve kuruluşların faaliyetlerine katkıda bulunur.
|
|
10- |
Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, belgeler ve kullanır. Tarihi-kültürel çevrenin korunması için gerçekleştirilenleri bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
2
|
26
|
Ödevler
|
3
|
5
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
5
|
15
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
3
|
5
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
3
|
5
|
15
|
Toplam iş yükü
|
|
|
148
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|