Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Mimarlik (y.l.) > MİMARLIK VE METAFOR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MİMARLIK VE METAFOR İkinci düzey MİM 508 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ OKTAY TURAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SEVEN GÖZÜBÜYÜK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli TEORİ-SUNUMLAR-TARTIŞMA-ARAŞTIRMA
Dersin amacı Mimarlık üretimi ve metaforik düşünme biçimleri arasındaki ilişkiyi irdelemek Metaforlar aracılığı ile düşüncenin ve üretimin nasıl çeşitlenebildiğini açığa çıkaran mekansal kurgular üzerine düşünmek.
Dersin tanımı Metaforik dusunmenin mekansal kurgulara yansima bicimlerine iliskin tartismalar cercevesinde arastirma yapabilme ve bilgi uretebilme

Dersin içeriği
1- Metaforlar dusunce ve uretim iliskisi baglaminda tartismalar
2- Ungers/ Kent Metaforlari okumalar
3- Analoji ve imge ile dusunmek tartismalar
4- M Ponty/ Goz ve Tin okumalar
5- Adolf Loos/ Mimarlik Uzerine okumalar
6- Edibe Sozen/ Kertenkele Mantigi okumalar
7- Slavoj Zizek/ Mimari Paralaks dusuncesi uzerine tartismalar
8- ARA SINAV
9- Semra Aydınlı/ Paralaks Oda uzerine tartismalar
10- Ogrenci sunumlari
11- Ogrenci sunumlari
12- Ogrenci sunumlari
13- Ogrenci sunumlari
14- Ogrenci sunumlari
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- verilen bir kavram ile ilgili araştırma yapabilme becerisini kazanma
2- yapılan araştırmayı kendi bilişsel sürecinde değerlendirme becerisine ulaşma
3- değerlendirme yapılan konuya ilişkin sonuçlar çıkarabilme, muhakeme geliştirebilme
4- tartışmalar ve sonuçlar ile yeni sorular üretebilme
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mimari Tasarım
2- Konstrüksiyon/Yapı Bilgisi
3- Tarihi Çevre Koruma ve Belgeleme
4- Mimarlık Tarihi
5- Mimarlık Kuramı/ Bina Bilgisi
6- Malzeme Bilgisi
7- Kentsel Tasarım/Şehircilik
8- Sanat Tarihi
9- Binalarda Enerji Performansı ve Sürdürülebilirlik
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 4 48
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 10 10
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 3 10 30
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Slavoj Zizek/ Mimari Paralaks, Semra Aydınlı/ Paralaks Oda, Edibe Sozen/ Kertenkele Mantigi, Adolf Loos/ Mimarlik Uzerine, M Ponty/ Goz ve Tin, Ungers/ Kent Metaforlari
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar