Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MİMARLIK VE METAFOR |
İkinci düzey |
MİM 508 |
Seçmeli |
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ OKTAY TURAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. SEVEN GÖZÜBÜYÜK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİ-SUNUMLAR-TARTIŞMA-ARAŞTIRMA
|
Dersin amacı
|
Mimarlık üretimi ve metaforik düşünme biçimleri arasındaki ilişkiyi irdelemek
Metaforlar aracılığı ile düşüncenin ve üretimin nasıl çeşitlenebildiğini açığa çıkaran mekansal kurgular üzerine düşünmek.
|
Dersin tanımı
|
Metaforik dusunmenin mekansal kurgulara yansima bicimlerine iliskin tartismalar cercevesinde arastirma yapabilme ve bilgi uretebilme
|
1- |
Metaforlar dusunce ve uretim iliskisi baglaminda tartismalar
|
2- |
Ungers/ Kent Metaforlari
okumalar
|
3- |
Analoji ve imge ile dusunmek tartismalar
|
4- |
M Ponty/ Goz ve Tin
okumalar
|
5- |
Adolf Loos/ Mimarlik Uzerine
okumalar
|
6- |
Edibe Sozen/ Kertenkele Mantigi
okumalar
|
7- |
Slavoj Zizek/ Mimari Paralaks
dusuncesi uzerine tartismalar
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Semra Aydınlı/ Paralaks Oda
uzerine tartismalar
|
10- |
Ogrenci sunumlari
|
11- |
Ogrenci sunumlari
|
12- |
Ogrenci sunumlari
|
13- |
Ogrenci sunumlari
|
14- |
Ogrenci sunumlari
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
verilen bir kavram ile ilgili araştırma yapabilme becerisini kazanma
|
2- |
yapılan araştırmayı kendi bilişsel sürecinde değerlendirme becerisine ulaşma
|
3- |
değerlendirme yapılan konuya ilişkin sonuçlar çıkarabilme, muhakeme geliştirebilme
|
4- |
tartışmalar ve sonuçlar ile yeni sorular üretebilme
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mimari Tasarım
|
|
2- |
Konstrüksiyon/Yapı Bilgisi
|
|
3- |
Tarihi Çevre Koruma ve Belgeleme
|
|
4- |
Mimarlık Tarihi
|
|
5- |
Mimarlık Kuramı/ Bina Bilgisi
|
|
6- |
Malzeme Bilgisi
|
|
7- |
Kentsel Tasarım/Şehircilik
|
|
8- |
Sanat Tarihi
|
|
9- |
Binalarda Enerji Performansı ve Sürdürülebilirlik
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
4
|
48
|
Ödevler
|
1
|
10
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
10
|
10
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
3
|
10
|
30
|
Toplam iş yükü
|
|
|
183
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Slavoj Zizek/ Mimari Paralaks, Semra Aydınlı/ Paralaks Oda, Edibe Sozen/ Kertenkele Mantigi, Adolf Loos/ Mimarlik Uzerine, M Ponty/ Goz ve Tin, Ungers/ Kent Metaforlari
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|