Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Fizik (doktora) > ELEKTROMANYETİK TEORİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ELEKTROMANYETİK TEORİ II Üçüncü düzey FİZ620 Zorunlu 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. BUKET SAATÇİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. FEVZİYE YAŞUK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Elektromanyetik teori hakkında bilgi sahibi olmak
Dersin tanımı Fizik Ana Bilim Dalı Mecburi Ders

Dersin içeriği
1- Zamanla değişen alanlar,Faraday'ın indüksiyon kanunu
2- Manyetik alandaki enerji
3- Maxwell'in yerdeğiştirme akımı,Maxwell denklemleri
4- Vektör ve skaler potansiyeller
5- Ayar dönüşümleri, Lorentzayarı,Coulomb ayarı
6- Makroskobik elektromanyetizma denklemlerin türetilmesi
7- Poynting teoremi , yüklü parçacıklarla elektromanyetik alanlardan oluşan bir sistem için enerji ve momentumun korunumu
8- Harmonik alanlar için Poynting teoremi,empedans ve admitans'ın alan tanımları
9- Elektromanyetik alanların ve kaynakların dönme,uzay yansıması ve zaman terslenmesi altında dönüşüm özellikleri
10- İletken olmayan ortamda düzlem elektromanyetik dalgalar
11- Çizgisel ve dairesel kutuplanma,Stokes parametreleri
12- Dielektrikler arasındaki düzlem arayüzeyde elektromanyetik dalgaların yansıması ve kırılması
13- Dielektrikler,iletkenlerin ve plazmaların frekans dağıtma özellikleri
14- İletken ya da kayıplı bir ortamda elektromanyetik dalgalar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- x
2- x
3- x
4- x
5- x
6- x
7- x
8- x
9- x
10- x

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Doktora yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
2- Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
3- Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
4- Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
5- Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
6- Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
7- Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
8- Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
9- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
10- En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11- Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 4 32
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 4 8 32
Ara sınavlara hazırlık 2 15 30
Ara sınavlar 2 4 8
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     191
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Klasik Elektrodinamik(İkinci baskı),John David Jackson,Çeviri:Zeki Zekeriya Aydın,Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar