Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Egzersiz Fizyolojisi (y.l) > KLİNİKTE UYGULANAN EFOR TESTLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KLİNİKTE UYGULANAN EFOR TESTLERİ İkinci düzey EGF 528 Seçmeli 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Bekir Çoksevim
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli İnteraktif, sunum ve Eğitim CD
Dersin amacı Kliniklerde uygulanan efor testlerinin tanıtılması ve öğretilmesi
Dersin tanımı Klinikte uygulanan testlerin genel özellikleri ve uygulama kriterleridir

Dersin içeriği
1- Egzersiz testleri ve Test kavramı
2- Efor testlerinin genel özellikleri
3- Klinik testlerin özellikleri
4- Ölçme ve değerlendirmenin nitelikleri
5- Testlerde kullanılan gereç, cihaz ve programlar
6- Testin uygulanacağı laboratuar donanımı
7- Klinik testlerin kullanım alanları
8- Testlerin uygulanmasında dikkat edilecek hususlar
9- Testlerin durdurulmasını gerektiren hususlar
10- Testlerin öncesi ve esnasında yapılması gereken işlemler
11- Test bitiminden sonra yapılması gereken işlemler
12- Test sonuçlarının değerlendirilmesi
13- Dönem Sunumu ve sonuçların değerlendirilmesi
14- Final
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Klinikte uygulanan testlerin tanımları
2- Testlerin genel özelliklerinin öğrenilmesi
3- Testlerin kullanım alanları
4- Testlerin kullanım tercih kriterleri
5- Testlerin uygulanması esnasında dikkat edilecek hususlar
6- Testlerin sorunsuz bir şekilde tamamlanması
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Egzersiz Fizyolojisi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur
2- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek,
4- Bilimsel bakışa sahip olmak
5- İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8- Bilimsel yenilikleri takip etmek
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12- Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 15 15
Laboratuvar 10 10 100
Arazi çalışması 5 5 25
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     200
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar