Giriş | English

Lisans > Eczacilik Fakültesi > Eczacilik > TIBBİ VE FARMASOTİK BİYOTEKNOLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TIBBİ VE FARMASOTİK BİYOTEKNOLOJİ Birinci düzey ALA 554 Seçmeli 9 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. DİLŞAD ONBAŞLI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. DİLŞAD ONBAŞLI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Derste temel olarak, konu hakkında teorik bilgiler verilecektir.
Dersin amacı Biyoteknolojik teknikler ve tedavideki ürünler, rekombinant DNA teknolojisi ile İlaç Geliştirme, gen tedavisi, doku mühendisliği, monoklonal antikorlar, aşılar, serumlar ve ilaç uygulamalarına yönelik bazı yeni teknikler hakkında bilgilerin verilmesidir.
Dersin tanımı Tıbbi ve Farmasötik biyoteknolojiye yönelik temel bilgiler, uygulama alanları ve son yaklaşımlar

Dersin içeriği
1- Tıbbi ve Farmasötik Biyoteknolojiye Giriş
2- Farmasötik Üretimde Biyoteknoloji
3- Rekombinant DNA Teknolojisi ve Biyoteknolojik ilaçlar
4- Biyomateryaller
5- Rekombinant Hormonlar, Enzimler
6- Rekombinant Aşılar
7- Vize
8- Tıbbi Ürünler ve Biyoteknoloji uygulamaları
9- Tıpta Gen Tedavisi Uygulamaları
10- Hücresel terapötikler
11- Doku Mühendisliği
12- Monoklonal Antikorlar
13- Hücresel ve Hedeflendirilmiş İmmunolojik Tedavi Uygulamaları
14- Antisens Teknolojisi
15- Final
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tıbbi biyoteknolojiye yönelik temel bilgileri kavrar.
2- Tıbbi biyoteknolojiye yönelik uygulama alanlar hakkında bilgi edinir.
3- Tıbbi biyoteknolojiye yönelik son yaklaşımları yorumlar.
4- Farmasötik biyoteknolojiye yönelik temel bilgileri kavrar.
5- Farmasötik biyoteknolojiye yönelik uygulama alanları hakkında bilgi edinir.
6- Farmasötik biyoteknolojiye yönelik son yaklaşımları yorumlar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Eczacılık mesleğini, mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik ve deontolojik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme ve gerektiğinde bu anlamda inisiyatif kullanabilme
2- Edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanabilme
3- Eczacılık meslek uygulamalarındaki süreçleri ve kişiler arası ilişkileri yönetebilme ve iletişim yeteneklerini kullanabilme
4- Meslek uygulama alanlarındaki çalışma süreçlerini planlayabilme, ekip üyesi olabilme, ortak çalışmalara katılabilme ve bu çalışmaları yönetebilme
5- Evrensel ve ulusal sağlık sorunlarının farkında olarak sağlık hizmet kalitesinin artırılmasına yönelik politikalar üretebilme
6- İnsan sağlığının temelini oluşturan biyolojik sistemlerin işleyişi, sürdürülmesi ve patolojisine yönelik kavramlara sahip olabilme
7- Temel ve uygulamalı fen bilimlerini eczacılık meslek uygulamaları ile birleştirerek eczacılık alanında kullanabilme
8- Eczacılık alanında sahip olduğu bilgileri, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayabilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri getirebilme
9- Doğal, sentetik ve biyolojik kaynaklı ilaç etkin ve yardımcı maddelerinin araştırılması, geliştirilmesi ve üretilmesi konularında yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
10- Farmasötik preparatların ve tıbbi ürünlerin araştırılması, geliştirilmesi ve üretilmesi konularında yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
11- İlaç etkin ve yardımcı maddelerinin, farmasötik preparatların ve tıbbi ürünlerin fiziksel, kimyasal, biyolojik, mikrobiyolojik ve toksikolojik analizleri konusunda yeterli bilgi ve uygulama becerisine sahip olabilme
12- Birinci basamak sağlık hizmetinin gerektirdiği eczacılık hizmetlerini sunabilme
13- İlaçların hastaya sunulmasından önce, reçeteyi oluşturan ilaçların en uygun dozu, uygulama yolları ve geçimsizlikleri konusunda gerekli bilgiye sahip olma ve bu bilgileri kullanabilme
14- İlaçların ve tıbbi ürünlerin metabolizmaları, etkileri ve kullanımları ile ilgili bilgileri kullanarak hastaların reçetelerini doğru ve uygun olarak karşılayabilme
15- İlaçların en uygun şekilde kullanımını sağlamak ve teşvik etmek amacıyla farmasötik bakım ve klinik eczacılık uygulamaları çerçevesinde hasta kayıtlarını yönetebilme; hasta, hekim ve diğer sağlık personeline ilaçlar konusunda danışmanlık hizmeti verebilme
16- İlaçların en uygun şekilde kullanımını sağlamak ve teşvik etmek amacıyla, farmasötik bakım ve klinik eczacılık uygulamaları çerçevesinde ilaç tedavisinin hasta boyutunda değerlendirilmesi, değiştirilmesi ve karar verilmesi aşamalarına katılabilme ve bu alanda yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
17- Doğru ilaç kullanımını teşvik etmek üzere kullanımındaki eğilimleri izleme, değerlendirme ve çözüm geliştirebilme becerilerine sahip olabilme
18- İlaçlar ve sağlık alanında eğitim verebilme, danışmanlık ve denetim yapabilme
19- Eczacılık meslek uygulama alanlarının gerektirdiği çeşitli teknolojik araçlar, bilgi kaynakları ve yazılımlar konusunda yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
20- En az bir yabancı dili kullanarak eczacılık uygulama alanlarındaki bilgi ve gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde olarak, eczacılık meslek uygulamaları, bilim, teknoloji, çağdaş düşünce ve davranış boyutunda güncel bilgilere sahip olabilme, bu bilgileri geliştirebilme ve derinleştirebilme
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 11 2 22
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     45
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1- Pongracz & Keen, Medical Biotechnology, Churchill Livingston, Elsevier; 2-Glick, B.R., Pasternak, J.J., Molecular Biotechnology, ASM Press, Washington, D.C., 1994. 3- Crommelin, D.J.A., Sindelar, R.D., Sindelar R, D., Pharmaceutical Biotechnology, Harwood Academic Publishers, Amsterdam, 1997 4- Zito, S.W., Pharmaceutical Biotechnology, Technomic Publishing CO., Inc., Lancaster, 1997
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders ile ilgili dosyalar