Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. KERİMHAN KAYNAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
OKUTMAN NEŞE AKPINAR KOCAKULAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Voleybol sporu temel bilgileri, oyun kuralları ve temel teknik-taktik becerileri öğrenme,takım oyununu uygulayabilme.
|
Dersin tanımı
|
Voleybol teknik ,taktik, oyun bilgisi ve oyun kuralları konularına değinilecektir.
|
1- |
Voleybolun tarihi ve gelişimi
|
2- |
Voleybol oyun sahası ve oyun kuralları
|
3- |
Voleybol oyunu teknik bilgisi
|
4- |
Parmak pas tekniği ve alıştırmaları
|
5- |
Manşet pas tekniği ve alıştırmaları
|
6- |
Servis teknikleri ve alıştırmaları
|
7- |
Smaç tekniği ve alıştırmaları
|
8- |
Blok tekniği ve alıştırmaları
|
9- |
vize sınavı
|
10- |
Alan savunması ve planjon tekniği
|
11- |
Voleybol oyun taktikleri
|
12- |
Maç öncesi hazırlık
|
13- |
Maç uygulamaları ve antrenörlük bilgisi
|
14- |
Voleybol hakemlik bilgisi
|
15- |
final sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Voleybol oyununda kullanılan temel teknikleri uygular
|
2- |
Voleybolda savunma taktiklerini planlar ve uygular.
|
3- |
Voleybolda hücum taktiklerini planlar ve uygular.
|
4- |
Takım oyunu ve takım kurma becerilerini planlar ve uygular.
|
5- |
Maç organizasyonunda hakemlik bilgilerini kullanır.
|
6- |
Maç organizasyonunda antrenörlük bilgilerini kullanır.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma
|
|
2- |
Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
|
|
3- |
Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme,
|
|
4- |
Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
|
5- |
Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme
|
|
6- |
Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
|
7- |
Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir,
|
|
8- |
Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir,
|
|
9- |
Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir,
|
|
10- |
Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir,
|
|
11- |
Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir,
|
|
12- |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
|
|
13- |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
|
|
14- |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
|
|
16- |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
|
|
17- |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
|
|
18- |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
2
|
24
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
3
|
3
|
9
|
Ödevler
|
2
|
2
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
3
|
9
|
Kısa sınavlar
|
3
|
3
|
9
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
2
|
4
|
Ara sınavlar
|
3
|
3
|
9
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
2
|
2
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
3
|
3
|
9
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
2
|
4
|
8
|
Toplam iş yükü
|
|
|
90
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Davut BUDAK,Voleybol Temel Teknikler Ders Notları, Erzurum, 2008
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Faruk KORKMAZ, Voleybol Teknik-Taktik, İstanbul,2003 Ümit URARTU,Voleybol Teknik-Taktik-Kondisyon,İstanbul, Mehmet BENGÜ, Adam Voleybol,İstanbul,1983.
|
|