Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Felsefe ve Din Bilimleri (doktora) > DİNİ KOZMOLOJİ ÖĞRETİLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİNİ KOZMOLOJİ ÖĞRETİLERİ Üçüncü düzey FDB 658 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞR. ÜYESİ ÖZCAN AKDAĞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Ramazan Ertürk, YRD.DOÇ. DR. CENAN KUVANCI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Özcan AKDAĞ, Abdullah AKGÜL
Dersin veriliş şekli Sunum ve tartışma yöntemi kullanılır
Dersin amacı Amaç, kozmos`un dinî ve felsefî açıdan yorumlanması ve Tanrı-âlem, Tanrı-insan ilişkilerinin keyfiyet ve mahiyeti hakkında derinlemesine bir kavrayış kazandırmaktır.
Dersin tanımı Dağınık haldeki tabiî görüngüleri, vahye dayalı öğretileri yansıtan kavramsal örüntüler içinde incelemektir.

Dersin içeriği
1- Kozmoloji ve dinî kozmolojiye genel bir giriş.
2- Kozmosu inceleme ilkeleri ve âlemdeki hiyerarşi
3- Mikrokozmos ve makro kozmos: insan âlem ve aralarındaki ilişki
4- Âlem ve bölümleri
5- Tabiî düzen
6- Kozmoloji ve zaman
7- Vahdet ve kesret
8- Geleneksel kozmoloji ile Modern kozmolojinin karşılaştırılması I
9- Geleneksel kozmoloji ile Modern kozmolojinin karşılaştırılması II
10- Kozmos-bilgi ilişkisi
11- Kozmos-değer ilişkisi
12- Tecelli olarak kozmos I
13- Tecelli olarak kozmos II
14- Genel Değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dinî tefekkür ile kozmoloji ilişkisini bilir
2- Varlık mertebelerini bilir
3- Kozmosun epistemolojik ve estetik anlam ve önemini bilir
4- Tanrı-âlem ilişkisi hakkında derin yorumlar yapar
5- Tanrı-insan ilişkisi hakkında derin yorumlar yapar
6- İnsan idrakinin nihaî amacının ne olduğunu bilir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bilim alanının, kavram, konu, yöntem ve sorunlarına hakim olur.
2- Bilim alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar.
3- Bilim alanındaki yeni gelişmeleri tanır.
4- Bilim alanı ile ilgili yerli ve yabancı kaynakları tanır, çalışmalarında etkili bir şekilde kullanır.
5- Bilim alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
6- Bilim alanına yenilik getirecek özgün düşünce, yöntem, uygulama ve araştırmalar geliştirir.
7- Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası projelerde görev alır veya yeni projeler geliştirir.
8- Alanındaki bilimsel çalışmalarda bilişim ve iletişim teknolojilerini etkili şekilde kullanır.
9- Alanının gerektirdiği dilleri (Arapça ve Batı dilleri) ileri düzeyde bilir ve kullanır.
10- Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
11- Alanıyla ilgili akademik kurum ve kuruluşların çalışmalarına katkıda bulunur.
12- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yaparak ortak projeler geliştirir.
13- Ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik platformlarda paylaşır
14- Uzmanlık alanıyla ilgili konularda bilimsel, toplumsal, kültürel vb. strateji geliştirilmesinde rol alır.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 1 15 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İslâm Kozmoloji Öğretilerine Giriş, Seyyid Hüseyin Nasr.
Yardımcı Kaynaklar Tabiat Düzeni ve Din, Seyyid Hüseyin Nasr; İbnü`l-Arabî Zaman ve Kozmoloji, Muhammed Hacı Yusuf.

Ders ile ilgili dosyalar