Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Resim > LİNOL BASKI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
LİNOL BASKI Birinci düzey RESUS002 Seçmeli 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. EDA KARAKUŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. EDA KARAKUŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik olarak verilen özgün baskı tarihiğ ve çeiştlerinin yanında esas olarak uygulamaya dayalı bir derstir. Linol baskı ön çalışması, eskizlerin hazırlanması ve baskı aşamalarını içerir.
Dersin amacı Özgün baskı sanatları içinde linol baskı sanatının öğrencilere tanıtılması. tekniği aşamaları ile kavrayarak uygulamaları ve kendi sanatsal çalışmlarını oluşturmaları amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Özgün baskı sanatlarının tanıtılarak tekniğin ve yeni yaklaşımların antatılarak uygulamaların yapıldığı bir seçmeli atölye dersidir.

Dersin içeriği
1- Tanışma ve malzeme listesi oluştutulması ve gerekli malzemelerin ve tekniğin ana hatlarıyla tanıtılması
2- Özgün baskı sanatları içinde gravür ve örnekler
3- Ön çalışmalar için malzeme kontrolü ve konuların, dersin ve kişilerin hedeflerinin belirlenmesi
4- Eskiz seçimleri, geliştirilmesi ve baskıya uygun hale getirilmesi, Linollerin kesimi.
5- Eskizlerin linol yüzeye aktarımı
6- Oyma ve kazıma çalışmaları ve baskı
7- Sınav
8- Yeni konuların seçimi.Yeni konuda seri oluşturma.Linol yüzeylerin hazırlanması
9- Eskizlerin linole aktarımı
10- Oyma ve kazıma süreci
11- Çalışmaların gözden geçirilmesi,2. tur kazımalar
12- Alternatif çoklu teknik denemeleri
13- Yeni çalışmaların incelenmesi ve yorumlanması, özgün baskı sanatında sanatçılar..
14- Sınav
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Özgün baskı tekniklerini öğrenmek ve gerktiğinde anlatabilme
2- Tekniğin püf noktalarını ve doğru kağıdın önemini bilme ve anlatabilme
3- Aşamalarıyla tekniği doğru olarak gerçekleştirebilme
4- Özgün tasarımlarına ulaşma
5- Tekniğin püf noktalarını ve doğru kağıdın önemini bilme ve anlatabilme
6- Aşamalarıyla tekniği doğru olarak gerçekleştirebilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Özgün düşünme: Verilen bir ödev veya kendi projesi için bireysel veya takım çalışmasında kullanılmak üzere özgün düşünceler geliştirebilme, kavram, teklif, çözüm ve kanıt üretebilme,
2- Yeni fikir üretme: İnceleme, araştırma, görselleştirme ve hayal etme süreçlerinde ıraksak ve yakınsak düşünme yeterliliği gösterebilme, orijinal ve yeni bakış açısı sunan fikir üretebilme,
3- Etkinlik yönetme: Bir etkinliğin başlangıcından sonucuna kadarki süreçlerini; amaca uygun malzeme, yöntem, teknik ve ortamı seçebilme, düzenleme ve yönetme becerilerini gösterebilme
4- Taslama, tasarı, tasarıma ulaşma: Fikir üretiminden sonuç üretimine işe kadar, çalışmanın tüm süreçlerini yönetebilme ve hedeflenen sonuca ulaşabilme,
5- Üretme motivasyonu kazanma: Girişimci ve üretken davranış biçimi kazanarak, çalışma tempo ve disiplini içinde üretkenlik gösterebilme,
6- Kendini Yönetme: Bağımsız düşünme, hedef oluşturma, üretim ve çalışma süreçlerini yöneterek, zamanında iş teslim edebilme disiplini geliştirebilme
7- Alan yazını takip etme: Alanın dil ve terminolojisine hakim olma; kendini geliştirmek ve güncel sanata hakim olabilmek için alan yazını takip edebilme,
8- Etik değerlere uyma: Eğitim sürecinde, sanatsal etkinliklerde ve gerçekleştirdiği sanat pratiklerinde, alan etiğine ve alan disiplinine sahip olabilme
9- Paydaşlarla iletişim kurma: Dış paydaşlarla iletişim etkinliklerine dahil olabilme, dış ve iç paydaşlarla ilişkiler, sanat tüketicisi, sanat piyasası, iş partnerleri ile takım çalışmaları gerçekleştirebilme,
10- Çağdaş teknolojileri kullanma: Farklı ve çağdaş teknolojileri etkili şekilde kullanabilme, bu teknolojilerin kullanıldığı çalışmalara dahil olabilme,
11- Disiplinler arası çalışmalar yapma: Güncel sanat pratiklerinde disiplinler arası çalışmalarda yer alabilme, disiplinler arası yaklaşım ve yöntemleri kullanabilme,
12- Eleştirel yaklaşım: Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yeni bilgileri, farklı uygulamaları kavrama ve analiz edebilme; alan araştırmalarını değerlendirebilme, özgün eleştiri geliştirebilme,
13- Grup çalışması yapma: Alan dahilinde ziyaretler, sanat etkinlikleri gibi faaliyetlerde grup çalışması içinde görev alabilme, işbirliği yapabilme, iletişim kurabilme
14- İfade: Fikir ve üretimlerini görsel, yazılı, sözlü, ifade edebilme, geri dönütleri kullanarak fikrini ya da üretimini geliştirebilme,
15- Çalışma disiplini ve gelişme azmi: Alanda disiplinli çalışmaya ve kendini geliştirmeye istekli ve açık olabilme. Kendine hedefler belirleme, hedefleri doğrultusunda çalışma azmi gösterebilme; alanda gelişimine katkı sağlayacak süreçlere dahil olma ve bunların sürekliliğini sağlayabilme,
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 7 1 7
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 1 1 1
Toplam iş yükü     89
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 7 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yok
Yardımcı Kaynaklar Beth Grabowski & Bill Fick "Baskı Resim Sanatı" Karakalem Kitabevi; AKALAN Güler, 2000 “Gravür”, Kaleseramik Sanat Yayınları, Çanakkale KESER Nimet, 2005. “Sanat Sözlüğü”, Ütopya Yayınları, Ankara KAHRAMAN H. Bülent, 2005. “Sanatsal Gerçeklikler, Olgular ve öteleri…” Agora Kitaplığı, İstanbul LYNTON Nobert, 2004. “Modern Sanatın Öyküsü”, Remzi Kitapevi, İstanbul. ÇELİK Haydar,2007. Gravür Sanatı“, Engin Yayıncılık İstanbul

Ders ile ilgili dosyalar