Giriş | English
Lisans > Mühendislik Fakültesi > Çevre Mühendisliği > LİNOL BASKI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
LİNOL BASKI Birinci düzey RESUS002 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. EDA KARAKUŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. EDA KARAKUŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik olarak verilen özgün baskı tarihiğ ve çeiştlerinin yanında esas olarak uygulamaya dayalı bir derstir. Linol baskı ön çalışması, eskizlerin hazırlanması ve baskı aşamalarını içerir.
Dersin amacı Özgün baskı sanatları içinde linol baskı sanatının öğrencilere tanıtılması. tekniği aşamaları ile kavrayarak uygulamaları ve kendi sanatsal çalışmlarını oluşturmaları amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Özgün baskı sanatlarının tanıtılarak tekniğin ve yeni yaklaşımların antatılarak uygulamaların yapıldığı bir seçmeli atölye dersidir.

Dersin içeriği
1- Tanışma ve malzeme listesi oluştutulması ve gerekli malzemelerin ve tekniğin ana hatlarıyla tanıtılması
2- Özgün baskı sanatları içinde gravür ve örnekler
3- Ön çalışmalar için malzeme kontrolü ve konuların, dersin ve kişilerin hedeflerinin belirlenmesi
4- Eskiz seçimleri, geliştirilmesi ve baskıya uygun hale getirilmesi, Linollerin kesimi.
5- Eskizlerin linol yüzeye aktarımı
6- Oyma ve kazıma çalışmaları ve baskı
7- Sınav
8- Yeni konuların seçimi.Yeni konuda seri oluşturma.Linol yüzeylerin hazırlanması
9- Eskizlerin linole aktarımı
10- Oyma ve kazıma süreci
11- Çalışmaların gözden geçirilmesi,2. tur kazımalar
12- Alternatif çoklu teknik denemeleri
13- Yeni çalışmaların incelenmesi ve yorumlanması, özgün baskı sanatında sanatçılar..
14- Sınav
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Özgün baskı tekniklerini öğrenmek ve gerktiğinde anlatabilme
2- Tekniğin püf noktalarını ve doğru kağıdın önemini bilme ve anlatabilme
3- Aşamalarıyla tekniği doğru olarak gerçekleştirebilme
4- Özgün tasarımlarına ulaşma
5- Tekniğin püf noktalarını ve doğru kağıdın önemini bilme ve anlatabilme
6- Aşamalarıyla tekniği doğru olarak gerçekleştirebilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, Fen Bilimleri ve Çevre Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik çözümlerinde kullanabilme becerisi,
2- Karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi,
3- Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi,
4- Mühendislik uygulamalarında karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi,
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme,
6- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi,
7- Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni, başladığı bir işi tamamlama ve karşılaşabileceği olası karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi,
8- Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi,
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi, yenilikçi fikirlere açık olma bilinci,
10- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi,
11- İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilinci,
12- Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini kavrayabilme becerisi, mühendislik çözümlerinin hukuksal konusunda farkındalık,
13- Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını mühendislik problemleri ve çözüm önerileri ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirme becerisi,
14- Alanında her türlü proje geliştirebilme ve uygulama bilgi ve becerisi, sorumluluğu altında çalışanları projeye dâhil etme bilinci, meslek etkinliklerini planlama ve yönetme becerisi, girişimcilik hakkında farkındalık
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 7 1 7
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 1 1 1
Toplam iş yükü     89
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 7 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yok
Yardımcı Kaynaklar Beth Grabowski & Bill Fick "Baskı Resim Sanatı" Karakalem Kitabevi; AKALAN Güler, 2000 “Gravür”, Kaleseramik Sanat Yayınları, Çanakkale KESER Nimet, 2005. “Sanat Sözlüğü”, Ütopya Yayınları, Ankara KAHRAMAN H. Bülent, 2005. “Sanatsal Gerçeklikler, Olgular ve öteleri…” Agora Kitaplığı, İstanbul LYNTON Nobert, 2004. “Modern Sanatın Öyküsü”, Remzi Kitapevi, İstanbul. ÇELİK Haydar,2007. Gravür Sanatı“, Engin Yayıncılık İstanbul

Ders ile ilgili dosyalar