Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
CALCULUS-I |
İkinci düzey |
MATH 113 |
|
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MEHMET BARAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. OSMAN MUCUK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Temel Matematik kavramları, teknikleri-yöntemleri ve bunları mühenlisliğe uygulamasını öğrenir.
|
Dersin tanımı
|
Kümeler, sayılar, fonksiyonlar, diziler, limit, süreklilik, türev ve uygulamaları gibi genel matematiğin temel konuları.
|
1- |
Cümleler, reel sayılar, eşitsizlikler ve bir eşitsizliğin grafiği
|
2- |
Fonksiyonlar, bazı özel fonksiyonlar
|
3- |
Trigonometrik fonksiyonlar, ters trigonometrik fonksiyonlar
|
4- |
Üstel ve logaritmik fonksiyonlar, hiperbolik fonksiyonlar ve ters hiperbolik fonksiyonlar
|
5- |
Limitler, sağ ve sol limitler, limit kuralları, bir fonksiyonun bir noktada limiti
|
6- |
Süreklilik, sürekli fonksiyonlar, sürekli fonksiyonların özellikleri
|
7- |
Türev, türev kuralları, ters fonksiyonunların türevleri, ters trigonometrik fonksiyonların türevleri,
|
8- |
Logaritmik ve üstel fonksiyonları türevleridifferentiation
|
9- |
Arasınav
|
10- |
Hiperbolik ve ters hiperbolik fonksiyonların türevleri
|
11- |
Parametrik fonksiyonların, kapalı fonksiyonların türevleri ve Yüksek mertebeden türevler
|
12- |
Geometric interpretation of the derivative and physical application of drivatives
|
13- |
Fonksiyonların maximum, minimum noktaları ve maximum-minimum problemleri
|
14- |
Türev ile ilgili Theorems, L''''''''''''''''Hospital rule, Rolle and Mean Value Theorem, Indeterminate forms
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Cümle kavramlarını anlar.
|
2- |
Fonksiyon kavramını, periyodik, üstel, logaritmik fonksiyon kavramlarını kazanır.
|
3- |
Dizilerin ve fonksiyonların limitlerini öğrenir.
|
4- |
Dizilerin ve fonksiyonların limitlerini arasındaki ilişkileri anlar.
|
5- |
Fonksiyonlarda sürekliliğin önemini öğrenir.
|
6- |
Süreklilik kavramlarını örneklerle güçlendirir.
|
7- |
Türev kavramını ve süreklilik ile ile ilişkisini anlar.
|
8- |
Türev kurallarını öğrenir.
|
9- |
Türevin geometrik ve fiziksel yorumunu anlar
|
10- |
Türevin aradeğer, ekstremum problemlerine, grafik çizimine uygulamalarını anlar.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Egzersiz Fizyolojisi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur
|
|
2- |
Egzersiz Fizyolojisi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
|
|
3- |
Egzersiz Fizyolojisi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek,
|
|
4- |
Bilimsel bakışa sahip olmak
|
|
5- |
İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
|
|
6- |
Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
|
|
7- |
Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
|
|
8- |
Bilimsel yenilikleri takip etmek
|
|
9- |
Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
|
|
10- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
|
|
11- |
Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
|
|
12- |
Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
|
|
13- |
Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
4
|
3
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
3
|
4
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
112
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
80
|
Kısa sınav
|
1
|
20
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1-Schaums Outline of Theory and Problems of Beginning
Calculus, Second Edition, Elliott Mendelson, Ph.D., 1997, Newyork
2-Advanced CalculusThird Edition, Schaum’s Outline Series, Robert Wrede, Ph.D. and Murray R. Spiegel, Ph.D., 2010, Newyork
|
Yardımcı Kaynaklar
|
3000 solved problems in Calculus, Mendelson, Ph.D.,Schaums Outline Series, The McGraw-Hill, 1988 Newyork
|
|