Giriş | English

Doktora > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Fen Bilgisi Eğitimi (doktora) > CALCULUS-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
CALCULUS-I Üçüncü düzey MATH 113 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör PROF. DR. MEHMET BARAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. OSMAN MUCUK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Temel Matematik kavramları, teknikleri-yöntemleri ve bunları mühenlisliğe uygulamasını öğrenir.
Dersin tanımı Kümeler, sayılar, fonksiyonlar, diziler, limit, süreklilik, türev ve uygulamaları gibi genel matematiğin temel konuları.

Dersin içeriği
1- Cümleler, reel sayılar, eşitsizlikler ve bir eşitsizliğin grafiği
2- Fonksiyonlar, bazı özel fonksiyonlar
3- Trigonometrik fonksiyonlar, ters trigonometrik fonksiyonlar
4- Üstel ve logaritmik fonksiyonlar, hiperbolik fonksiyonlar ve ters hiperbolik fonksiyonlar
5- Limitler, sağ ve sol limitler, limit kuralları, bir fonksiyonun bir noktada limiti
6- Süreklilik, sürekli fonksiyonlar, sürekli fonksiyonların özellikleri
7- Türev, türev kuralları, ters fonksiyonunların türevleri, ters trigonometrik fonksiyonların türevleri,
8- Logaritmik ve üstel fonksiyonları türevleridifferentiation
9- Arasınav
10- Hiperbolik ve ters hiperbolik fonksiyonların türevleri
11- Parametrik fonksiyonların, kapalı fonksiyonların türevleri ve Yüksek mertebeden türevler
12- Geometric interpretation of the derivative and physical application of drivatives
13- Fonksiyonların maximum, minimum noktaları ve maximum-minimum problemleri
14- Türev ile ilgili Theorems, L''''''''''''''''Hospital rule, Rolle and Mean Value Theorem, Indeterminate forms
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Cümle kavramlarını anlar.
2- Fonksiyon kavramını, periyodik, üstel, logaritmik fonksiyon kavramlarını kazanır.
3- Dizilerin ve fonksiyonların limitlerini öğrenir.
4- Dizilerin ve fonksiyonların limitlerini arasındaki ilişkileri anlar.
5- Fonksiyonlarda sürekliliğin önemini öğrenir.
6- Süreklilik kavramlarını örneklerle güçlendirir.
7- Türev kavramını ve süreklilik ile ile ilişkisini anlar.
8- Türev kurallarını öğrenir.
9- Türevin geometrik ve fiziksel yorumunu anlar
10- Türevin aradeğer, ekstremum problemlerine, grafik çizimine uygulamalarını anlar.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
2- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün çalışmalarla bilime katkıda bulunabilir.
3- Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
4- Çeşitli disiplinler, eğitim alanı ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
5- Özgün bir araştırmayı, tasarlayabilir ve gerçekleştirebilir.
6- Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
7- Ulusal ve/veya uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
8- Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
9- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir
10- Öğretim sürecini etkileşimli ve etik zeminde sürdürebilir.
11- Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
12- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir
13- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 3 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 4 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     112
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 1 20
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1-Schaums Outline of Theory and Problems of Beginning Calculus, Second Edition, Elliott Mendelson, Ph.D., 1997, Newyork 2-Advanced CalculusThird Edition, Schaum’s Outline Series, Robert Wrede, Ph.D. and Murray R. Spiegel, Ph.D., 2010, Newyork
Yardımcı Kaynaklar 3000 solved problems in Calculus, Mendelson, Ph.D.,Schaums Outline Series, The McGraw-Hill, 1988 Newyork

Ders ile ilgili dosyalar