Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Radyo,televizyon ve Sinema > GÖRSEL DÜZENLEME VE YAPI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GÖRSEL DÜZENLEME VE YAPI Birinci düzey RTS234 Zorunlu 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET KÖPRÜ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MEHMET KÖPRÜ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konferans
Dersin amacı Bu dersin sonunda öğrenci görsel yapının temel öğelerini, görüntüyü oluşturan dinamikleri bilmelidir.
Dersin tanımı Bu derste görsel yapıyı oluşturan temel öğeler açıklanır ve görselleştirme sürecinde bu öğelerin nasıl konumlandırılması gerektiği anlatılır.

Dersin içeriği
1- Görsel yapıyı oluşturan öğeler
2- Renk
3- Çizgi, biçim ve ton
4- Uzam
5- Uzam (devam)
6- İki boyutlu alan
7- Vektörler
8- Üçüncü boyutu yaratmak
9- Üçüncü boyutu yaratmak (devam)
10- Hareket
11- Hareket (devam)
12- Ritm
13- Görselleştirme
14- Görselleştirme (devam)
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci bu derste görsel yapıyı oluşturan öğelere dair bilgi sahibi olur.
2- Öğrenci bu derste genel kompozisyon ilkelerini öğrenir.
3- Bu dersi alan öğrenci mizansen oluşturabilir.
4- Kamerayı uygun şekilde konumlandırabilir.
5- Kurgu mantığıyla çekim yapabilir.
6- Sahne ışıklandırmasını öğrenir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Joseph V. Mascelli "Sinemanın 5 Temel Öğesi" İmge Kitabevi 2002; Daniel Arijon "Film Dilinin Grameri" Es Yay. 2005; Blain Brown "Sinematografi Kuram ve Uygulama" Hil Yayın 2011.
Yardımcı Kaynaklar Dawid Bordwell & Kristin Thompson "Film Sanatı" DeKi Yay. 2008

Ders ile ilgili dosyalar