Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi > BİLGİ TOPLUMU VE E-DEVLET
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLGİ TOPLUMU VE E-DEVLET Birinci düzey F-SKY312 Seçmeli 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ GÖZDE KESTELLİOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı -
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze ve teorik
Dersin amacı Bu ders sonunda, öğrencinin, bilgi toplumu ve e-devlet modeli hakkındaki temel kavramlara hakimiyetini, Türkiye ve dünyadaki e-devlet çalışmalarını karşılaştırarak e-devlet modelinin işleyişi konusunda bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Bu ders kapsamında, bilgi toplumu ve e-devlet modeli hakkında temel kavramlar tanımlanmakta, Türkiye ve dünyadaki e-devlet çalışmaları karşılaştırılarak e-devlet modelinin işleyişi incelenmektedir.

Dersin içeriği
1- Bilgi toplumunun tanımı ve önemi
2- Bilgi toplumunun özellikleri
3- Türkiye''nin bilgi toplumuna geçiş süreci
4- Bilgi toplumunda e-devletin yeri
5- E-devletin kavramsal çerçevesi
6- E-devlette ilişki örüntüleri
7- E-devletin boyutları
8- Ara sınavlar
9- E-devletin aşamaları
10- E-devletin başarı faktörleri
11- Dünyada e-devlet uygulamaları
12- Türkiye''de e-devletin tarihsel gelişimi
13- Türkiye''de e-devlet projeleri
14- Türkiye yerel yönetimlerinde e-devlet
15- Türkiye''de e-devletin önündeki engeller
16- Yarıyıl sonu sınavları
17- Yarıyıl sonu sınavları
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kamu örgütlerinde bilgi yönetimi süreçlerini tanımlar.
2- Dijital dönüşüm projelerini kullanır.
3- Toplum ile e-devlet arasındaki ilişkiyi açıklar.
4- Dünyadaki ve Türkiye''deki e-devlet uygulamalarını karşılaştırmalı olarak açıklar.
5- Türkiye''de bilgi toplumuna geçiş sürecindeki aşamaları tartışır.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi lisans programını başarı ile tamamlayan öğrencilerin aşağıdakileri yapabilmeleri beklenir: Türkiye’de temel siyasi, hukuki ve idari organların yapıları, örgütlenmeleri ve işleyişi hakkında bilgiye sahip olduğunu gösterir.
2- Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili temel kavramları, ilkeleri, modelleri, teorileri ve paradigmaları açıklar.
3- Türkiye’de kamu, özel ve kar amacı gütmeyen örgütlerin yönetişimini şekillendiren kanunları ve düzenlemeleri bulur ve yorumlar.
4- Kamu politikası sorunlarını belirlemek, tanımlamak, analiz etmek ve çözmek için çeşitli kavram, model, yaklaşım, çerçeve ve yöntemleri kullanır.
5- Çeşitli perspektiflerden kamu politikalarının önemli sebep ve sonuçlarını tartışır.
6- Etkili ve verimli kamu hizmeti sunumu için gerekli olan planlama, örgütleme, muhasebe ve bütçeleme gibi temel yönetim becerileri hakkında bilgi sahibi olduğunu gösterir.
7- Çağdaş modern devletlerin küreselden yerele kadar günümüzde karşı karşıya olduğu sorunlarla baş etmek için kullandığı karar alma stratejilerini belirler.
8- Siyaset ve kamu yönetimi ile ilgili bilgileri ve düşünceleri sözel sunum ve yazılı rapor aracılığı ile etkili biçimde Türkçe ifade eder.
9- Siyaset ve kamu yönetimi üzerine yaptığı araştırmalarda bilimsel veri toplama ve analiz tekniklerini etkili biçimde kullanır.
10- Bilimsel ve etik standartlara uygun akademik rapor yazar.
11- Veri işleme, yeniden düzenleme, analiz ve değerlendirme için Word, Excel ve PowerPoint gibi temel bilgisayar programlarını kullanır.
12- Evrensel insan hakları ve özgürlüklere, demokrasiye saygı duyar, etik, akademik ve profesyonel standartları gerçekleştirmeye çalışır.
13- Teoride, pratikte ve teknolojide meydana elen gelişmeleri takip ederek hayat boyu öğrenmeyi destekler.
14- Akademik ve profesyonel amaçlar için ikinci bir dilde iletişim becerilerine sahip olduğunu gösterir.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     116
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ali Şahin (ed.) & Erhan Örselli (ed.), Teoriden Uygulamaya E-Devlet, Atlas Akademi Yayınları, 3. Baskı, 2020.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar