Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (y.l.) > ÇEVRE KİMYASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇEVRE KİMYASI İkinci düzey KİM 504 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HALİME GÜZİN ASLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ŞERİFE SAÇMACI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Genel çevre sorunları ve önleme yöntemleri hakkında öğrencinin temel bilgileri kazanmasını sağlamak.
Dersin tanımı Çevre Sorunlarına Genel Bakış, Jeokimyasal Çevrimler, Hava Kirliliği, Su Kirliliği, Toprak Kirliliği, Gürültü Kirliliği, Radyoaktif Kirlilik

Dersin içeriği
1- Çevre Sorunlarına Genel Bakış
2- Jeokimyasal Çevrimler: Karbon-Oksijen, Azot, Kükürt Çevrimleri
3- Hava Kirliliği: Taşıtlar ve Egzoz Gazları Katalitik Oksidasyonu
4- Hava Kirliliği: Asit Yağmurları, Sera Etkisi, Ozon, Sıcaklık İnversiyonu
5- Hava Kirliliği: İnorganik Kirleticiler ve Ölçüm Yöntemleri
6- Hava Kirliliği: SO2 ve Diğer Kirleticilerin Arıtma Teknikleri
7- Su Kirliliği, Kirleticiler ve Kaynakları
8- ARA SINAV
9- Su Kirliliği ve Ekosistem
10- Su Kirliliği: Atıksu Arıtma Teknolojileri – I
11- Su Kirliliği: Atıksu Arıtma Teknolojileri – II
12- Toprak Kirliliği ve Katı Atıklar
13- Gürültü Kirliliği
14- Radyoaktif Kirlilik
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- öğrencilerin çevre sorunlarına karşı nasıl bir davranmaları gerektiği öğretilecektir.
2- öğrencilere atmosferdeki çevrimlerin nasıl gerçekleştiğinin öğretilmesi hedeflenmektedir
3- öğrencilere hava kirliliğinin kaynaklarının öğretilmesi hedeflenmektedir.
4- öğrencilerin kirliliklerle nasıl mücadele etmeleri gerektiğinin öğretilmesi hedeflenmektedir.
5- öğrencilere gittikçe artan radyasyon kirliliğinin kaynaklarının ve çözüm yollarının öğretilmesi hedeflenmektedir.
6- Öğrencilere suyun önemi temiz su kaynaklarına ulaşmanın ne kadar önemli olduğunun vurgulanması hedeflenmektedir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2- İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3- Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4- Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5- Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6- Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7- Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8- Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9- Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 13 2 26
Sunum / Seminer hazırlama 13 2 26
Kısa sınavlar 1 2 2
Ara sınavlara hazırlık 1 13 13
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 10 20
Laboratuvar 1 5 5
Arazi çalışması 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 26 26
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 6 20
Ödev 13 10
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı •Çevre Kimyası Ders Notları, Ş. Kartal, Kayseri (1999) • Çevre Sorunları ve Korunma, F. Baykut, A. Aydın, S. Baykut, İstanbul Üniversitesi, Yayın No.73, Güryay Matbaacılık, İstanbul (1987)
Yardımcı Kaynaklar • Türkiye’nin Çevre Sorunları’95, Türkiye Çevre Vakfı Yayını, Önder Matbaa, Ankara (1995) • Küresel Çevre Problemleri, A.B. Bayar, H. Benrend, Özkan Matbaacılık, Ankara (1994) • Environmental Chemistry, J.W. Moore, W.A. Moore, Academic Press Inc., New York (1976)

Ders ile ilgili dosyalar