Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter. Anatomi (doktora) > TERMOGRAFİK ANATOMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TERMOGRAFİK ANATOMİ Üçüncü düzey VAN-619 Seçmeli 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYHAN DÜZLER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç.Dr. Ayhan Düzler
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Termografik görüntüleme sistemlerinin anatomide kullanımı
Dersin tanımı Termografi cihazının ve programların kullanımı, hayvan termografilerine anatomik yaklaşım için yapılan, haftada 2 saat teorik derstir.

Dersin içeriği
1- Termal görüntünün oluşumu
2- Termal kameraların çalışma prensipleri
3- Termal kameraların kullanım alanları
4- Termal görüntülerin oluşumunu etkileyen dış faktörler
5- Termal - canlı ilişkisi
6- Termal görüntülerin incelenmesi
7- Sınav
8- Termal görüntülerin değerlendirilmesi
9- Termal görüntülerin değerlendirilmesi
10- Termal görüntülerin değerlendirilmesi
11- Termal görüntüler üzerinden anatomik çıkarımlar
12- Termal görüntüler üzerinden anatomik çıkarımlar
13- Termal görüntüler üzerinden anatomik çıkarımlar
14- Termal görüntüler üzerinden anatomik çıkarımlar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Termografinin tanımı ve mekanizmasını bilme.
2- Termografi cihazını kullanabilme
3- Termografi görüntülerini anlama
4- Termografi programlarını kullanabilme
5- Görüntü yorumlama ve normal anormal ayrımı yapabilme
6- Termal görüntüleri analiz etme ve yorumlayabilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Veteriner Hekimliğin her alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir,
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir,
3- Doğru bir tanı için yeterli klinik ve laboratuar bilgi birikimi ve becerisi kazanır, elde ettiği verileri değerlendirebilir,
4- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle çözüm üretebilir ve uygun sağaltım yöntemlerini kullanabilir,
5- Birey ve sürü sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir,
6- Hayvan yetiştirme ve beslenme ilkeleri ile hayvan ıslahı konularında yeterli bilgi ve deneyim kazanır,
7- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır,
8- Veteriner hekimlik ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir,
9- Meslektaşları, diğer meslek mensupları hasta sahibi ve işverenler ile iyi iletişim kurabilir,
10- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır,
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar İnternet, kütüphane, dergiler ve flir yayınları.

Ders ile ilgili dosyalar