Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > İlköğretim Matematik Öğretmenliği > KİMYASAL ANALİZDE YÖNTEM SEÇİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KİMYASAL ANALİZDE YÖNTEM SEÇİMİ Birinci düzey KİM 631 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOKTUR
Eğitimin dili türkçe
Koordinatör PROF. DR. ŞERİFE SAÇMACI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. UĞUR ŞAHİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. ERKAN YILMAZ
Dersin veriliş şekli Dersin önemi kimyasal analizde yöntem seçiminin teorik ve pratik kavramları üzerinedir. Konular kimyasal analizde öncelikle problem tanımlanır, bu tanıma göre analiz örneğinin bütün bilgileri, tayini istenen elementler ve derişim düzeyler, girişim sorunları, seçicilik, zenginleştirme ve ayırma, analitik tekniklerin kritiği, örnek miktarı, mevcut imkanlara göre alet seçimi, çok elementli sistem gerekleri, parasal imkanlar, planlama,değerlendirme, yöntemlerin ve aletlerin kritiği, optimizasyon, seçilen alet ve yöntemin uygulanabilirliği. Bu ders haftada üç saatlik bir lisansüstü dersi olacaktır.
Dersin amacı Dersin amacı;bir kimyasal yöntem seçiminde önemli faktör, çalışma yapılacak yerin ve çalışmanın niteliğidir.Çalışılacak ortamın bilinmesi analizi ve yöntem seçimini önemli ölçüde etkileyecektir. Bu amaçla yöntem seçiminde kullanılan teorik ve pratik kavramlarını öğrencilere öğretmektir.
Dersin tanımı Ders izleyen bölümleri kapsar. Kimyada problem tanımı, analiz örneği ve örnekle ilgili bilgiler, literatür ve konu ile önceki çalışmalar, analitik problemin çözümü, problem çözümü için olası teknikler, analitik tekniklerin kritiği, örnek türü,miktarı,şekli ve mevcut imkanlara göre problemin çözüm yolları, yapı analitiği, planlama, değerlendirme, istatistik analitik,yöntemlerin kritiği, optimizasyon, seçilen yöntemin uygulanabilirliği.

Dersin içeriği
1- Yapılacak çalışmanın niteliği,
2- Analiz örneği ve örnekle ilgili bilgiler(örnek alma,örneklerin özellikleri, çözünürleştirilmesi,depolanması , hazırlanması),
3- Tayini istenen elementlerle ilgili literatür çalışması ve değerlendirilmesi,
4- Tayini istenen elementlerin derişim düzeyleri, tayin için olası teknikler ve kritiği,
5- Analizde kullanılan aletlerdeki girişim sorunları ve bunları önlemek için seçicilik, zenginleştirme ve ayırma
6- Analizin hızlı ve kısa sürede olması için çok elementli sistemlerin gerekleri,
7- ARA SINAV
8- Planlama, değerlendirme, parasal imkanlar ve analiz gerekleri
9- Analiz sonuçlarının değerlendirilmesi(tekrarlanabilirlik,doğruluk,duyarlılık, gözlenebilme sınırı ve dinamik aralık)
10- Değerlendirme sonuçlarından sonra yöntemlerin kritiği ve seçimi
11- Yöntem optimizasyonundan sonra, kullanılan yöntem ve aletin standart referans bir madde ile kıyaslanması
12- Seçilen yöntemin çeşitli ortamlara uygulanabilirliğinin araştırılması,
13- Gerekirse yöntemin diğer tekniklerle desteklenmesi,
14- yöntem geliştirilmesinde analitik performansların karşılaştırılması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- öğrencilere yöntem seçimindeki kriterlerin neler olduğunun öğretilmesi hedeflenmektedir.
2- öğrencilere analiz öncesi örnek alma tekniklerinin öğretilmesi hedeflenmektedir.
3- tayin edilecek türün konsantrasyonu ve bulunduğu matriks ortamına göre uygun bir yöntem seçiminin nasıl olması gerektiğinin öğretilmesi hedeflenmektedir.
4- öğrencilere bir yöntem optimizasyonunun nasıl yapılması gerektiği öğretilecektir.
5- yöntem optimizasyonu sonrasında geliştirilen yöntemin gerçek örneklere nasıl uygulanacağının öğretilmesi hedeflenmektedir.
6- yöntem seçiminde ve geliştirilmesinde karşılaşılacak problemlere karşı nasıl bir tutum içerisinde bulunulacağının öğretilmesi planlanmaktadır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili temel kavramları ve bu kavramlar arası ilişkileri kavrar.
2- Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi ile bilimsel bilginin üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
3- Öğrencilerin farklı matematik öğrenme alanlarına özgü öğrenme özellikleri ve öğrenme güçlükleri bilgisine sahiptir; bu bilgileri sınıf içi uygulamalarında kullanır.
4- Ulusal ve uluslararası eğitim sistemlerinin psikolojik, felsefi ve sosyolojik temelleri ile tarihsel gelişimleri hakkında bilgi sahibidir.
5- Atatürk ilke ve inkılâplarının önemini benimser; insan hakları, demokrasi ve mesleki etik gibi evrensel değerler ve normlara saygılı davranır.
6- Alanıyla ilgili güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder; farklı bağlamlarda ortaya çıkan matematik öğrenme/öğretme olay ve olgularını modeller, doğru ve sistematik olarak yorumlar ve değerlendirir.
7- Matematik eğitimiyle ilgili güncel sorunları fark eder, doğru ve yanlış uygulamaları ayırt eder, iyi uygulama örneklerini sözlü ve yazılı olarak ifade eder.
8- Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, özel gereksinimlerini dikkate alarak ve etkili sınıf yönetimi becerilerini kullanarak amaca uygun öğrenme ortamları oluşturur ve ders materyalleri geliştirir.
9- Matematik öğretim programları, öğretim yöntem, strateji ve teknikleri ile süreç ve sonuç değerlendirme bilgi ve becerisine sahiptir.
10- Bireysel ve grup etkinliklerini (ders planı, sosyal faaliyet, proje, vb.) planlar, yürütür, değerlendirir ve öz-düzenlemeler yapar.
11- Kendini sürekli geliştirme ve yenilemeye karşı olumlu bir tutum sergiler, yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, kişisel ve mesleki gelişimi için gereksinimlerini belirler ve zayıf olduğu alanlarda kendini geliştirir.
12- Çalıştığı kurumun kalite süreçlerine uygun davranır ve kalitenin sürdürülebilmesi için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
13- Ulusal ve uluslararası gündemi takip eder; güncel problemler için çözüm önerileri geliştirir ve toplumla paylaşır.
14- Alanıyla ilgili sözlü ve yazılı iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
15- Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
16- Sanatsal, sosyal ve kültürel etkinliklere aktif olarak katılır.
17- Çevreye karşı duyarlıdır ve çevreyi koruma bilincinde öğrenciler yetiştirir.
18- Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil kullanma bilgi ve becerisine sahiptir.
19- Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki uygulamaları yürütebilecek düzeyde bilişim teknolojileri bilgisine ve uygulama becerisine sahiptir.
20- Mesleği ile ilgili yasal mevzuatı bilir ve öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 6 36
Ödevler 6 4 24
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 12 3 36
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 12 4 48
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     189
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1- Skoog, D.A., Holler, F.J., and Nieman, T.A., Principles of Instrumental Analysis, 5th Ed., Harcourt Brace & Company, Philadelphia, 1998. Vandecasteele, C., and Block, C.B., Modern Methods for Trace Element Analysis, John Wiley and Sons, Chichester, 1997.
Yardımcı Kaynaklar Mizuike, A., Enrichment Techniques for Inorganic Trace Analysis, springer verlag Berlin, 1983 Stoepler, M.,Probennahme und Aufschluss basis der spurenanalytik, Springer- verlag, 1994

Ders ile ilgili dosyalar