Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AZZEM ÖZKAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Azzem ÖZKAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yrd. Doç. Dr. Ergün KÜÇÜK
|
Dersin veriliş şekli
|
Sınıf Dersleri/Monografi Çözümleri/Ödev ve Sunumlar.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı; finansal muhasebe uygulamaları ve raporlama konusunda öğrencilere yetkinlik kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Bir ekonomik birimle ilgili finansal bilgileri kaydeden, sınıflandıran, özetleyen, analiz eden ve bilgi talep eden taraflara bunları sunan bir bilgi sistemidir.
|
1- |
Tanışma. Dersin tanıtımı. Giriş.
|
2- |
Finansal muhasebenin amacı ve kapsamı.
|
3- |
Finansal muhasebenin çıktıları (finansal raporlar).
|
4- |
Finansal raporlardan bilançonun unsurları.
|
5- |
Finansal raporlardan gelir tablosunun unsurları.
|
6- |
Gelir tablosu hesaplarının incelenmesi.
|
7- |
Gelir tablosu hesaplarının incelenmesi.
|
8- |
Varlık ve kaynak hesaplarına ilişkin incelemeler.
|
9- |
Varlık ve kaynak hesaplarına ilişkin incelemeler.
|
10- |
Yarıyıl içi sınavı.
|
11- |
Monografi çözümleri.
|
12- |
Monografi çözümleri.
|
13- |
Bireysel ve konsolide finansal tablolar ve incelenmesi.
|
14- |
Bireysel ve konsolide finansal tablolar ve incelenmesi.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Mali olayların kaydedilmesi, sınıflandırılması, özetlenmesi ve raporlanması arasındaki ilişkileri kavrama becerilerini geliştirmek.
|
2- |
Mali olayların kaydedilmesi, sınıflandırılması, özetlenmesi ve raporlanması arasındaki ilişkileri yorumlayabilme becerilerini geliştirmek.
|
3- |
Muhasebe teorisinin gereklerini fayda maliyet kriteri çerçevesinde değerlendirebilmek.
|
4- |
Uygulama boyutunda muhasebe teorilerinin hangi yaklaşımlarının tercih edilebileceğine yönelik çıkarımlar yapabilmek.
|
5- |
Uygulama boyutunu da dikkate alarak muhasebe teorilerinin altında yatan varsayımları yorumlayabilme yetisini geliştirmek.
|
6- |
Muhasebe teorilerinin nihai ve tali amaçları çerçevesinde muhasebe uygulamalarını yorumlayabilme yetisini geliştirmek.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
3
|
6
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
4
|
4
|
16
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
8
|
16
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
6
|
3
|
18
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
4
|
4
|
Araştırma
|
3
|
4
|
12
|
Toplam iş yükü
|
|
|
144
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
---Nalan AKDOĞAN ve Orhan SEVİLENGÜL; (2007), TMS ile Uyumlu Tekdüzen Muhasebe Sistemi Uygulaması, 12. Baskı, Gazi Kitabevi, Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
---Orhan SEVİLENGÜL; (2014), Genel Muhasebe, 17. Baskı, Gazi Kitabevi, Ankara. ---İdil KAYA; (2011), Konsolide Finansal Tablolar, 2. Baskı, Türkmen Kitabevi, İstanbul.---Nalan AKDOĞAN ve Nejat TENKER; (2010), Finansal Tablolar ve Mali Analiz Teknikleri, Gazi Kitavevi, Ankara.
|
|