Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Mimarlik (y.l.) > TÜRKİYE’DE KORUMANIN YASAL YÖNETSEL ÇERÇEVESİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRKİYE’DE KORUMANIN YASAL YÖNETSEL ÇERÇEVESİ İkinci düzey MİM 575 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ AYŞEGÜL AKŞEHİRLİOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Türkiye’de koruma düşüncesinin gelişimi ve kuramsal temelinin öğrenilmesi, ülkemizde tarihi çevreyi oluşturan mimari miras alan ve örneklerinin bu bağlamda değerlendirilmesi ve koruma bilincinin kazandırılması
Dersin tanımı Ülkemizde Selçuklu döneminden başlayarak günümüze uzanan süreçte tarihi çevre koruma süreci ve yasal platformu ve Kültür Varlıklarının korunması ile ilgili kurumlar, kuruluşlar, görev ve yetkileri konuları hakkında bilgilendirme yapılacak, bu kapsamda mevcut örnekler üzerine ödev/sunum gibi çalışmalar hazırlanması istenecektir.

Dersin içeriği
1- Dersin içeriği, amacı hakkında bilgilendirme
2- Koruma düşüncesinin gelişimi ve kuramsal temeli
3- Ülkemizde tarihi çevre koruma süreci ve yasal platform (Selçuklu - Osmanlı Dönemi)
4- Ülkemizde tarihi çevre koruma süreci ve yasal platform (Klasik Osmanlı Dönemi)
5- Ülkemizde tarihi çevre koruma süreci ve yasal platform (Batılılaşma Dönemi)
6- Türkiye’de 1920-1951, 1951-1973 arası koruma ve onarım yaklaşımları
7- Türkiye’de 1973-1893, 1983-Günümüz arası koruma ve onarım yaklaşımları
8- ARA SINAV
9- Konu ile ilgili örneklerin sunum ve değerlendirilmesi
10- Konu ile ilgili örneklerin sunum ve değerlendirilmesi
11- Konu ile ilgili örneklerin sunum ve değerlendirilmesi
12- Konu ile ilgili örneklerin sunum ve değerlendirilmesi
13- Konu ile ilgili örneklerin sunum ve değerlendirilmesi
14- Konu ile ilgili örneklerin sunum ve değerlendirilmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Korumaya yönelik politikalar hakkında temel kavramları açıklamak
2- Türkiye’ de koruma düşüncesinin gelişimini ve kuramsal temelini açıklamak
3- Koruma sürecini etkileyen kurum ve kuruluşlar hakkında bilgi sahibi olmak
4- Türkiye’de koruma onarım tarihinin yasal ve yönetsel süreci hakkında bilgi sahibi olmak
5- Türkiye’de koruma onarım uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmak
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mimari Tasarım
2- Konstrüksiyon/Yapı Bilgisi
3- Tarihi Çevre Koruma ve Belgeleme
4- Mimarlık Tarihi
5- Mimarlık Kuramı/ Bina Bilgisi
6- Malzeme Bilgisi
7- Kentsel Tasarım/Şehircilik
8- Sanat Tarihi
9- Binalarda Enerji Performansı ve Sürdürülebilirlik
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar