Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Astronomi ve Uzay Bilimleri (doktora) > BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE ETİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE ETİK Üçüncü düzey İNŞ 529 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri None
Eğitimin dili Turkish
Koordinatör PROF. DR. BEKİR AKTAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ZÜLKÜF KAYA, PROF. DR. BEKİR AKTAŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Theoric and study presentation
Dersin amacı Developing skills of students'''''''' scientific thinking and ability to work, using scientific method by avoiding any kind of prejudice in their studies and researches, carrying out a research in a scientific discipline
Dersin tanımı Information and its resource, definition, function and types of science, definition, types and qualities of research, research proposal and report preparation

Dersin içeriği
1- Bilgi ve Kaynağı, Bilimin Tanımı, İşlevi ve Türleri, Bilimsel Yöntemin Tanımı ve Temel Nitelikleri
2- Araştırmanın Tanımı, Türleri, Nitelikleri, Araştırma Önerisi ve Rapor Hazırlama
3- Araştırmanın Süreç ve Teknikleri başlığı altında; Giriş, Yöntem, Bulgular ve Yorum, Özet, Yargı ve Öneriler olarak özet bilgi sunumu
4- Giriş bölümü; Problem, Amaç, Önem, Varsayımlar, Sınırlılıklar ve Tanımlar
5- Yöntem bölümü; Araştırma Modeli, Evren ve Örneklem, Veriler ve Toplanması, Verilerin İşlenmesi, Çözümü ve Yorumlanması yer almaktadır.
6- Bulgular ve Yorum, Özet, Yargı ve Önerilerin içeriğinin hazırlanması
7- Kaynakça Oluşturma, Kaynak Gösterme ve Alıntı Yapma Tekniklerinin incelenmesi
8- ARASINAV
9- Bilimsel bir makalede; Başlık, Yazarlar ve Adresleri, Giriş, Kısa Özet, Malzeme ve Yöntem, Sonuçlar, Tartışma, Teşekkür’ün yazılması
10- Bilimsel bir makalede; Kaynakçanın Oluşturulması ve Kaynaklara Atıf yapılması
11- Tarama/Değerlendirme Makalesinin nasıl yazılacağı incelenmesi
12- Bilimsel Veritablarının Kullanımı
13- Alıntılama paket programlarının kullanımı
14- Öğrenciler tarafından hazırlanacak bir Araştırma Önerisinin ve bir Tez Önerisinin tartışılması
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrencilerin bilimsel düşünebilme ve çalışabilme yeteneklerinin geliştirilmesi
2- Öğrencilerin çalışma ve araştırmalarında her türlü ön yargıdan uzak durarak, bilimsel yöntemi kullanabilmeleri
3- Öğrencilerin bir araştırmayı bilimsel disiplin içerisinde sürdürüp, sonuca ulaşabilecek yöntem bilgisi kazanmaları
4- -
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 15 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 3 10 30
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 15 30
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 10
Yarıyıl içi toplam   30
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar