Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İşletme (yüksek Lisans) > ANABİLİM DALI SEMİNERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANABİLİM DALI SEMİNERİ İkinci düzey İŞL 580 Zorunlu 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ HARUN KINACI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. LEYLA LEBLEBİCİ KOÇER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Araştırma ve Uygulama
Dersin amacı Öğrencinin tez yazacağı alanda bilimsel bir ön çalışma yapmasını sağlayarak tez yazmaya ve sunmaya hazırlanması
Dersin tanımı Öğrencinin bilimsel araştırma tekniklerini kullanarak anket ve diğer veri toplama yöntemleriyle elde ettiği verileri istatistiksel olarak analiz edip sonuçları bilimsel bir çalışma haline getirmesine yönelik bir derstir.

Dersin içeriği
1- Seminer çalışması için konu seçimi
2- Veri toplama yöntemlerinin analiz edilmesi
3- Ön rapor için araştırma
4- Ön raporun hazırlanması
5- Ön raporun sunulması
6- Anket hazırlama süreci
7- Çeşitli bilim dallarında hazırlanan tezlerde kullanılan anketlerin incelenmesi
8- Anketlerin SPSS ortamında güvenilirlik analizinin gerçekleştirilmesi
9- Parametrik ve parametrik olmayan istatistiksel testlerin genel tanıtımı
10- Parametrik istatistiksel testlerin gerektirdiği varsayımlar ve bu varsayımların geçerliliğinin SPSS''te test edilmesi
11- Parametrik ve parametrik olmayan hipotez testlerin SPSS ortamında gerçekleştirilmesi
12- Seminer çalışmasının yazım sürecinin değerlendirilmesi ve yazım ilkelerinin gözden geçirilmesi
13- Seminer çalışması sunumları
14- Seminer çalışması sunumları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci, bilimsel araştırma tekniklerini kullanarak bilimsel rapor hazırlayabilir.
2- Öğrenci, veri toplama yöntemleri ve veri toplama süreci hakkında bilgi sahibi olur.
3- Öğrenci, tez yazımı sırasında topladığı verileri hangi istatistiksel yöntem ve testlerle analiz edebileceği konusunda bilgi sahibi olur
4- Yüksek lisans tezi yazmak için hazır hale gelir.
5- Yazılı ve sözlü sunum becerileri edinir.
6- İşletmecilik alanında bir araştırma problemi kurma ve analiz etme kabiliyetini kazanır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanır.
2- Alanında elde ettiği bilgileri farklı disiplinlerle bütünleştirerek yorumlar.
3- Verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri dikkate alarak bilimsel çalışma yapar.
4- Yaptığı bilimsel araştırmaların sonuçlarını sözlü ve yazılı olarak aktarır.
5- Analitik düşünme yeteneğini geliştirerek gerçek hayat problemlerini çözer.
6- Etkin bir yönetim için kullanılabilecek çeşitli karar-destek tekniklerini uygular.
7- İşletme paydaşlarının davranışlarının nedenlerini, oluşum süreçlerini ve sonuçlarını açıklar.
8- Günümüz işletmelerinde uygulanabilecek çağdaş yönetim tekniklerini ve bunların uygulanma gerekçelerini teorik alt yapılarını ve bağlamsal koşulları dikkate alarak listeler ve açıklar.
9- İşletmelerin iç ve dış unsurlarıyla uyumlu, esnekliğini ve rekabet gücünü artıracak stratejik yönetim süreçlerini tasarlar ve uygular.
10- Pazarlama alanında farklı konuları algılar ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
11- Muhasebe ve finansman alanında işletmenin karşılaşabileceği tüm sorunları tespit eder ve çözer.
12- Finansal verileri analiz edecek programları kullanır.
13- Alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve tartışır.
14- Üretim ve hizmet işletmelerinin lojistik ve stoklama faaliyetlerini etkin yönetir.
15- İşletmelerin kaynaklarını verimli kullanması için gereken düzenlemeleri listeler.
16- İşletmenin herhangi bir alanında karşılaştığı problemi matematiksel bir model ile ifade eder ve farklı yöntemlerle çözer.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 7 14
Sunum / Seminer hazırlama 1 16 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 35 35
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 15 15
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 3 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Prof.Dr. Halil Seyidoğlu, Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı,
Yardımcı Kaynaklar Andy Field, Discovering Statistics Using SPSS, Sage Publications, 3rd Edition, 2009

Ders ile ilgili dosyalar