Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Felsefe ve Din Bilimleri (doktora) > TEZ ÇALIŞMASI 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 1 Üçüncü düzey FDB 811 Zorunlu 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MUSTAFA ULU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ABDULVAHAP TAŞTAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Öğrencinin edinmiş olduğu bilimsel araştırma kaynaklarına erişiminin sağlanarak konuyla ilgili literatür, metodoloji ve raporlaştırma konularında gelişiminin sağlanması.
Dersin tanımı Öğrencinin edinmiş olduğu bilimsel araştırma kaynaklarına erişmesi,konuyla ilgili literatür, metodoloji ve raporlaştırma konularında gelişiminin sağlanması.Tezinin kuramsal temellerini teşkil etmeyi amaçlayan bir derstir.

Dersin içeriği
1- Konusuyla ilgili daha önceden öğrenmiş olduğu yerli ve yabancı her tür (toplantı, bildiri, tez, makale, rapor vb.) literatür taraması etkinliklerini gerçekleştirme
2- Konusuyla ilgili daha önceden öğrenmiş olduğu yerli ve yabancı her tür (toplantı, bildiri, tez, makale, rapor vb.) literatür taraması etkinliklerini gerçekleştirme
3- Konusuyla ilgili daha önceden öğrenmiş olduğu yerli ve yabancı her tür (toplantı, bildiri, tez, makale, rapor vb.) literatür taraması etkinliklerini gerçekleştirme
4- Konusuyla ilgili daha önceden öğrenmiş olduğu yerli ve yabancı her tür (toplantı, bildiri, tez, makale, rapor vb.) literatür taraması etkinliklerini gerçekleştirme
5- Konusuyla ilgili daha önceden öğrenmiş olduğu yerli ve yabancı her tür (toplantı, bildiri, tez, makale, rapor vb.) literatür taraması etkinliklerini gerçekleştirme
6- Tez araştırması için öğrencinin taranan literatür kapsamında belirlenen araştırma problemine uygun genel soruların yazılması ve bunlara ilişkin tartışmaların yapılması
7- Tez araştırması için öğrencinin taranan literatür kapsamında belirlenen araştırma problemine uygun genel soruların yazılması ve bunlara ilişkin tartışmaların yapılması
8- Tez araştırması için öğrencinin taranan literatür kapsamında belirlenen araştırma problemine uygun genel soruların yazılması ve bunlara ilişkin tartışmaların yapılması
9- Araştırma için ilgili mercilerden izin alabilmek amacıyla iletişime geçilmesi, ilgili formların MEB vb. web sitelerinden indirilerek doldurulması
10- Araştırma problemi ve soruları kapsamında geçerli ve güvenilir ölçme aracının hazırlanması
11- Araştırma problemi ve soruları kapsamında geçerli ve güvenilir ölçme aracının hazırlanması
12- Araştırma problemi ve soruları kapsamında geçerli ve güvenilir ölçme aracının hazırlanması
13- Araştırma problemi ve soruları kapsamında geçerli ve güvenilir ölçme aracının hazırlanması
14- Dönemin değerlendirilerek, TEZ1 çalışmaların değerlendirilmesi; TEZ2’nin planlanması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Konuyla ilgili literatüre hakim olur
2- Tez araştırması için seçtiği probleme uygun araştırma soruları geliştirir
3- Tezin amacına uygun metodoloji hakkında karar verir
4- Seçtiği metodolojiye paralel olarak tez araştırmasıyla ilgili etik unsurları (araştırma izni vb.) yerine getirmek için araştırma yapar
5- Araştırma problemi ve soruları paralelinde geçerli ve güvenilir ölçme aracı hazırlayabilmek için gerekli işlemleri (uygun aracın bulunması, seçilmesi, uyarlanması)
6- Konuyla ilgili literatürü yazar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bilim alanının, kavram, konu, yöntem ve sorunlarına hakim olur.
2- Bilim alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar.
3- Bilim alanındaki yeni gelişmeleri tanır.
4- Bilim alanı ile ilgili yerli ve yabancı kaynakları tanır, çalışmalarında etkili bir şekilde kullanır.
5- Bilim alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
6- Bilim alanına yenilik getirecek özgün düşünce, yöntem, uygulama ve araştırmalar geliştirir.
7- Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası projelerde görev alır veya yeni projeler geliştirir.
8- Alanındaki bilimsel çalışmalarda bilişim ve iletişim teknolojilerini etkili şekilde kullanır.
9- Alanının gerektirdiği dilleri (Arapça ve Batı dilleri) ileri düzeyde bilir ve kullanır.
10- Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
11- Alanıyla ilgili akademik kurum ve kuruluşların çalışmalarına katkıda bulunur.
12- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yaparak ortak projeler geliştirir.
13- Ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik platformlarda paylaşır
14- Uzmanlık alanıyla ilgili konularda bilimsel, toplumsal, kültürel vb. strateji geliştirilmesinde rol alır.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 17 37 629
Toplam iş yükü     629
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tezi ile ilgili Danışmanı ile belirleyeceği her türlü kitap,dergi
Yardımcı Kaynaklar Veri tabanları,yapılan tezler,internet

Ders ile ilgili dosyalar