Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEZ ÇALIŞMASI 1 |
İkinci düzey |
FDB 811 |
|
3 |
25.00 |
25.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MUSTAFA ULU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ABDULVAHAP TAŞTAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Öğrencinin edinmiş olduğu bilimsel araştırma kaynaklarına erişiminin sağlanarak konuyla ilgili literatür, metodoloji ve raporlaştırma konularında gelişiminin sağlanması.
|
Dersin tanımı
|
Öğrencinin edinmiş olduğu bilimsel araştırma kaynaklarına erişmesi,konuyla ilgili literatür, metodoloji ve raporlaştırma konularında gelişiminin sağlanması.Tezinin kuramsal temellerini teşkil etmeyi amaçlayan bir derstir.
|
1- |
Konusuyla ilgili daha önceden öğrenmiş olduğu yerli ve yabancı her tür (toplantı, bildiri, tez, makale, rapor vb.) literatür taraması etkinliklerini gerçekleştirme
|
2- |
Konusuyla ilgili daha önceden öğrenmiş olduğu yerli ve yabancı her tür (toplantı, bildiri, tez, makale, rapor vb.) literatür taraması etkinliklerini gerçekleştirme
|
3- |
Konusuyla ilgili daha önceden öğrenmiş olduğu yerli ve yabancı her tür (toplantı, bildiri, tez, makale, rapor vb.) literatür taraması etkinliklerini gerçekleştirme
|
4- |
Konusuyla ilgili daha önceden öğrenmiş olduğu yerli ve yabancı her tür (toplantı, bildiri, tez, makale, rapor vb.) literatür taraması etkinliklerini gerçekleştirme
|
5- |
Konusuyla ilgili daha önceden öğrenmiş olduğu yerli ve yabancı her tür (toplantı, bildiri, tez, makale, rapor vb.) literatür taraması etkinliklerini gerçekleştirme
|
6- |
Tez araştırması için öğrencinin taranan literatür kapsamında belirlenen araştırma problemine uygun genel soruların yazılması ve bunlara ilişkin tartışmaların yapılması
|
7- |
Tez araştırması için öğrencinin taranan literatür kapsamında belirlenen araştırma problemine uygun genel soruların yazılması ve bunlara ilişkin tartışmaların yapılması
|
8- |
Tez araştırması için öğrencinin taranan literatür kapsamında belirlenen araştırma problemine uygun genel soruların yazılması ve bunlara ilişkin tartışmaların yapılması
|
9- |
Araştırma için ilgili mercilerden izin alabilmek amacıyla iletişime geçilmesi, ilgili formların MEB vb. web sitelerinden indirilerek doldurulması
|
10- |
Araştırma problemi ve soruları kapsamında geçerli ve güvenilir ölçme aracının hazırlanması
|
11- |
Araştırma problemi ve soruları kapsamında geçerli ve güvenilir ölçme aracının hazırlanması
|
12- |
Araştırma problemi ve soruları kapsamında geçerli ve güvenilir ölçme aracının hazırlanması
|
13- |
Araştırma problemi ve soruları kapsamında geçerli ve güvenilir ölçme aracının hazırlanması
|
14- |
Dönemin değerlendirilerek, TEZ1 çalışmaların değerlendirilmesi; TEZ2’nin planlanması
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Konuyla ilgili literatüre hakim olur
|
2- |
Tez araştırması için seçtiği probleme uygun araştırma soruları geliştirir
|
3- |
Tezin amacına uygun metodoloji hakkında karar verir
|
4- |
Seçtiği metodolojiye paralel olarak tez araştırmasıyla ilgili etik unsurları (araştırma izni vb.) yerine getirmek için araştırma yapar
|
5- |
Araştırma problemi ve soruları paralelinde geçerli ve güvenilir ölçme aracı hazırlayabilmek için gerekli işlemleri (uygun aracın bulunması, seçilmesi, uyarlanması)
|
6- |
Konuyla ilgili literatürü yazar.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
17
|
37
|
629
|
Toplam iş yükü
|
|
|
629
|
AKTS
|
|
|
25.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Tezi ile ilgili Danışmanı ile belirleyeceği her türlü kitap,dergi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Veri tabanları,yapılan tezler,internet
|
|