Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
NÜKLEİK ASİTLERİN BİYOKİMYASI |
İkinci düzey |
BİK 509 |
Seçmeli |
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
İstenmemektedir.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. CEVAT YAZICI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. CEVAT YAZICI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. CEVAT YAZICI
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Nükleik asitlerin yapı ve metabolizmasını tanımlamak.
|
Dersin tanımı
|
Nükleik asitlerin yapı ve sentezleri, yıkımları, metabolizmadaki önemi, gen yapısı, genetik kod, transkripsiyon, translasyon, replikasyon süreci DNA ve RNA inceleme tekniklerine genel bakış sağlanacaktır.
|
1- |
Nükleik asitlere giriş
|
2- |
Nükleik asitlere yapıları
|
3- |
Nükleik asitlere yapıları
|
4- |
Nükleik asit sentezleri 1
|
5- |
Nükleik asit sentezleri 2
|
6- |
Nükleik asit yıkımlar 1
|
7- |
Nükleik asit yıkımlar 2
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Nükleik asit metabolizmadaki önemi
|
10- |
Gen yapısı
|
11- |
Gen yapısı
|
12- |
Genetik kod
|
13- |
Transkripsiyon
|
14- |
Transkripsiyon
|
15- |
Replikasyon
|
16- |
DNA ve RNA inceleme tekniklerine genel bakış
|
17- |
Son Sınav
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Nükleik asitlerin fonksiyonlarını tanımlar.
|
2- |
Protein sentezini açıklar.
|
3- |
RNA sentezini açıklar.
|
4- |
DNA sentezini açıklar.
|
5- |
Nükleik asitlerin yapısını yorumlar.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
2
|
30
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
8
|
2
|
16
|
Ödevler
|
10
|
4
|
40
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
4
|
16
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
4
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
4
|
6
|
24
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
4
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Harper’s Biochemistry, twenty-fifth edition, 2000 Appleton& Lange, London-UK
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1- Principles of Biochemistry, second edition, 1993, Worth Publishers, New York, USA.
2- Biyokimya, birinci baskı, 2006 Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul-TR
3- Lippincott’s Biyokimya, ikinci baskı, 1997 Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul-TR
|
|