Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği > BEDEN EĞİTİMİ SPOR ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BEDEN EĞİTİMİ SPOR ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI Birinci düzey BSÖ 209 Zorunlu 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MEHMET BEHZAT TURAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Mehmet Behzat TURAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli yüz yüze- uzaktan eğitim
Dersin amacı Bu derste, konu alanında öğretim yöntemleri, öğrenme ve öğretme süreçleri, genel öğretim yöntemlerinin konu alanı öğretimine uygulanması, konu alanındaki ders kitapları ve yapılmış araştırmaların incelenmesi ve özel öğretim yöntemlerinin hazırlanacak örnek ders planlarıyla uygulanması amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Dersin içeriği, Beden eğitimi öğretiminin öğretim etkinliklerinin planlanması çerçevesinde, yöntemlerle ilgili kapsamlı bilgilenme ve yöntemle ilgili hazırlanmış ders planı uygulamalarıdır.

Dersin içeriği
1- Beden eğitimi ve spor öğretiminin tarihçesiI
2- Beden eğitiminin amacı ve temel ilkeleri
3- Beden Eğitiminin özel amaçları
4- Beden Eğitiminde öğrenme ve öğretme yaklaşımları
5- Sınıf ve okul ortamı I
6- Sınıf ve okul ortamı II
7- Beden Eğitimi ve spor öğretiminde temel beceriler
8- Beden Eğitiminde güncel eğilimler ve sorunlar
9- Beden Eğitimi ve Spor öğretiminin bileşenleri I
10- Beden Eğitimi ve Spor öğretiminin bileşenleri II
11- Beden Eğitimi ve Spor öğretiminin sosyal ve kültürel bakışı
12- Beden Eğitimi ve Spor öğretiminin ekonomik bakışı
13- Beden Eğitiminde yeni yaratıcı yaklaşımlar I
14- Beden Eğitiminde yeni yaratıcı yaklaşımlar II
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Beden eğitimi öğretmenlik mesleğinin tarihçesini, özelliklerini ve ilkelerini, öğrenme ve öğretim yaklaşımlarını bilir.
2- Beden eğitimindeki güncel eğilimleri ve beden eğitiminde sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan elde ettiği bilgileri açıklayabilecek ve aralarındaki ilişkileri yorumlar.
3- Beden eğitiminie özgü öğretim yöntemleri açıklar .
4- Beden eğitiminin tarihi, gelişimi ve sosyolojisini tartışır.
5- Beden eğitimi dersine yönelik kazanım oluşturur.
6- Beden eğitimi değerlendirme yöntemlerini karşılaştırır.
7- Ulusal beden eğitimi öğretim programını analiz eder.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2- Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3- Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4- Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5- Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6- Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7- Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8- Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9- Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10- Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11- Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12- Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14- Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15- Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16- Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 5 5
Proje (Yarıyıl ödevi) 4 2 8
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 10 10
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     75
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İsmail Topkaya, Hareket, Beden Eğitimi ve Spor Öğretiminde Öğrenme ve Öğretimin Temelleri
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar