Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
METİNDİLBİLİM |
İkinci düzey |
TÖP 306 |
|
6 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
Doç. Dr. Mehmet Ali Bahar
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. Mehmet Ali Bahar
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Örgün öğretim, yüz yüze ve/veya uzaktan öğretim.
|
Dersin amacı
|
Metindilbilimle ilgili kuramsal ve uygulamalı donanım kazanmak.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders; metindilbilimle ilgili kuramsal ve uygulamalı çalışmaların yapıldığı bir derstir.
|
1- |
Metin, söylem ve metindilbilim
|
2- |
Metinsellik ölçütlerine giriş,
|
3- |
Bağlaşıklık-I
|
4- |
Bağlaşıklık-II
|
5- |
Bağlaşıklık-III
|
6- |
Tutarlılık-I
|
7- |
Tutarlılık-II
|
8- |
Tutarlılık-III
|
9- |
Ara sınav
|
10- |
Bilgilendiricilik, amaca uygunluk, kabul edilebilirlik
|
11- |
Metinlerarasılık ve çok seslilik
|
12- |
Metin türü belirleme ölçütleri
|
13- |
Metin türleri-I
|
14- |
Metin türleri-II
|
15- |
Anlatı söylem yapısı
|
16- |
Konu sürekliliği ve merkezleme
|
17- |
Konu hiyerarşisi
|
18- |
Yarı yıl sonu sınavı
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Metindilbilimle ilgili temel kavramları tanır.
|
2- |
Metindilbilimin dil eğitimine katkısını çok yönlü olarak değerlendirir.
|
3- |
Metnin oluşturma süreçlerini açıklar.
|
4- |
Metinsellik ölçütlerini kavrar.
|
5- |
Metinleri metinsellik ölçütlerine göre değerlendirir.
|
6- |
Öğrencilerin sözlü ve yazılı metinlerini metinsellik ölçütlerine göre değerlendirir.
|
7- |
Metin türlerinden beklentileri açıklar.
|
8- |
Dil eğitiminde metinsellik özelliklerine uygun metinlerden yararlanır.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
|
|
2- |
veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
|
|
3- |
Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
|
|
4- |
Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
|
|
5- |
Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
|
|
6- |
Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
|
|
7- |
veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
|
|
8- |
veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
|
|
9- |
veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
3
|
2
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
5
|
1
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
2
|
2
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
7
|
1
|
7
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
80
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
50
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Uzun, G. L. (2020). Metinsellik kuramları ve tutarlılık. Y. Kartallıoğlu (Dü.) Türkoloji el kitabı (s.212-231) içinde. Yunus Emre Enstitüsü.
2. Bahar, M. A. (2021). Metindilbilim ve Türkçe öğretimi. Temizyürek, F. ve Türkben, T. (Dü.), Türkçe öğretimine genel bir bakış el kitabı (s. 435-472) içinde, Pegem Akademi.
3. İşeri, K. (2017). Sözden yazıya dile gelen metin. Pegem Akademi.
4. Dilidüzgün, Ş. (2017). Metindilbilim ve Türkçe Öğretimi. Anı Yayıncılık.
5. Dilidüzgün, Ş. (2020). Süreç ve tür odaklı okuma ve yazma eğitimi. Anı Yayıncılık.
6. Günay, D. (2007). Metinbilgisi. Multilingual. 7. Bahar, M. A., (2023). Metin Türlerinin Öğretiminde Dijital Öykü Kullanımı. Teknolojik Yaklaşımlara Dayalı Türkçe Öğretimi (s.362-399), Ankara: Pegem Akademi.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
https://www.sfu.ca/rst/01intro/intro.html
|
|