Giriş | English
Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Fizyoloji (k.kale Ü.ort.y.l.) > METİNDİLBİLİM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
METİNDİLBİLİM İkinci düzey TÖP 306 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör Doç. Dr. Mehmet Ali Bahar
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Mehmet Ali Bahar
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Örgün öğretim, yüz yüze ve/veya uzaktan öğretim.
Dersin amacı Metindilbilimle ilgili kuramsal ve uygulamalı donanım kazanmak.
Dersin tanımı Bu ders; metindilbilimle ilgili kuramsal ve uygulamalı çalışmaların yapıldığı bir derstir.

Dersin içeriği
1- Metin, söylem ve metindilbilim
2- Metinsellik ölçütlerine giriş,
3- Bağlaşıklık-I
4- Bağlaşıklık-II
5- Bağlaşıklık-III
6- Tutarlılık-I
7- Tutarlılık-II
8- Tutarlılık-III
9- Ara sınav
10- Bilgilendiricilik, amaca uygunluk, kabul edilebilirlik
11- Metinlerarasılık ve çok seslilik
12- Metin türü belirleme ölçütleri
13- Metin türleri-I
14- Metin türleri-II
15- Anlatı söylem yapısı
16- Konu sürekliliği ve merkezleme
17- Konu hiyerarşisi
18- Yarı yıl sonu sınavı
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Metindilbilimle ilgili temel kavramları tanır.
2- Metindilbilimin dil eğitimine katkısını çok yönlü olarak değerlendirir.
3- Metnin oluşturma süreçlerini açıklar.
4- Metinsellik ölçütlerini kavrar.
5- Metinleri metinsellik ölçütlerine göre değerlendirir.
6- Öğrencilerin sözlü ve yazılı metinlerini metinsellik ölçütlerine göre değerlendirir.
7- Metin türlerinden beklentileri açıklar.
8- Dil eğitiminde metinsellik özelliklerine uygun metinlerden yararlanır.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2- veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4- Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5- Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6- Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7- veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8- veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9- veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 3 2 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 1 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 7 1 7
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     80
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 10
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Uzun, G. L. (2020). Metinsellik kuramları ve tutarlılık. Y. Kartallıoğlu (Dü.) Türkoloji el kitabı (s.212-231) içinde. Yunus Emre Enstitüsü. 2. Bahar, M. A. (2021). Metindilbilim ve Türkçe öğretimi. Temizyürek, F. ve Türkben, T. (Dü.), Türkçe öğretimine genel bir bakış el kitabı (s. 435-472) içinde, Pegem Akademi. 3. İşeri, K. (2017). Sözden yazıya dile gelen metin. Pegem Akademi. 4. Dilidüzgün, Ş. (2017). Metindilbilim ve Türkçe Öğretimi. Anı Yayıncılık. 5. Dilidüzgün, Ş. (2020). Süreç ve tür odaklı okuma ve yazma eğitimi. Anı Yayıncılık. 6. Günay, D. (2007). Metinbilgisi. Multilingual. 7. Bahar, M. A., (2023). Metin Türlerinin Öğretiminde Dijital Öykü Kullanımı. Teknolojik Yaklaşımlara Dayalı Türkçe Öğretimi (s.362-399), Ankara: Pegem Akademi.
Yardımcı Kaynaklar https://www.sfu.ca/rst/01intro/intro.html

Ders ile ilgili dosyalar