Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Besin Hijyeni ve Tek.(doktora) > FRANSIZCA I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FRANSIZCA I Üçüncü düzey REH315.3 5 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Fransızca - Türkçe
Koordinatör PROF. DR. RAMAZAN ADIBELLİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Ramazan ADIBELLİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Fransızcayı anlama, konuşma ve yazma konularında başlangıç düzeyinde dil becerisi kazanmak.
Dersin tanımı Başlangıç seviyesinde Fransızca öğretimi.

Dersin içeriği
1- Fransa ve Fransız kültürü hakkında genel bilgiler
2- Fransız dilinin yapısal özellikleri, Fransızca harfler, kelimeler ve telaffuzları
3- Leçon 1: Contacter le français
4- Leçon 2: Salutations
5- Grammaire: Le groupe nominal
6- Leçon 3: Faire la connaissance
7- Evaluation de l’unité 1
8- Vize haftası
9- Leçon 4: Description physique
10- Leçon 5: Portrait moral
11- Leçon 6: Les loisirs
12- Evaluation de l’unité 2
13- Grammaire: La contraction des articles
14- Evaluation générale
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Fransa ve Fransız kültürü hakkında bilgi sahibi olur.
2- Temel düzeyde Fransızca mesleki iletişim yeteneği kazanır.
3- Temel düzeyde Fransızca konuşur.
4- Basit düzeyde Fransızca bir metni okur.
5- Fransızca kelimeleri telaffuz etme becerisi kazanır.
6- Temel düzeyde dilbilgisine sahip olur.
7- En basit haliyle zamanları kullanabilme becerisi kazanır.
8- Fransızca kendini tanıtır ve gündelik hayatta ihtiyaç duyulacak temel ifadeleri dillendirir.
9- Fransızca konuşan biriyle rahat bir şekilde diyaloğa girebilir.
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 6 84
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 12 1 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 3 12
Ara sınavlar 1 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 4 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Fransızca Nouveau Bien Sûr! Livre de l’élève, Ankara: Meb.
Yardımcı Kaynaklar Tahsin Saraç, Büyük Fransızca -Türkçe Sözlük, İstanbul: Adam Yayınları, 1997

Ders ile ilgili dosyalar