Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
HELİCOBACTER İNFEKSİYONLARI |
Üçüncü düzey |
VMB 633 |
Seçmeli |
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Derse sadece lisansüstü eğitim gören öğrenciler kabul edilecektir
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. FUAT AYDIN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr.Fuat AYDIN, Prof. Dr. K.Semih GÜMÜŞSOY, Doç.Dr. Seçil ABAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders öğretim üyeleri tarafından teorik olarak yapılacaktır. Bu derslerde slayt ve barkovizyon gibi görsel araçlar kullanılarak öğrencinin derse olan dikkatini sürdürmesi sağlanacaktır. Ayrıca karşılıklı soru-cevap şeklinde ders pekiştirilecektir
|
Dersin amacı
|
Helicobacter infeksiyonları hakkında bilgi vermektir.
|
Dersin tanımı
|
Helicobacter İnfeksiyonları
|
1- |
Patojen Helicobacter türleri
|
2- |
Helicobacter pylori infeksiyonu
|
3- |
Helicobacter felis infeksitonu
|
4- |
Helicobacter heilmanni infeksiyonu
|
5- |
İntestinal Helicobacter infeksiyonları
|
6- |
Etiyolojik özellikleri
|
7- |
Helicobacter infeksiyonlarının patogenezisi
|
8- |
Helicobacter infeksiyonlarının epizootiyolojik özellikleri
|
9- |
Klinik semptomları
|
10- |
Nekropsi bulguları
|
11- |
Bakteriyolojik tanı
|
12- |
Serolojik tanı
|
13- |
Moleküler tanı yöntemleri
|
14- |
Sağaltım
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Students have knowledge about Helicobacter genus .
|
2- |
To have knowledge about Helicobacter species causing infection in animals .
|
3- |
To have knowledge about the laboratory diagnosis of Helicobacter infections.
|
4- |
To have knowledge about the treatment and prevention of Helicobacter infections.
|
5- |
To have knowledge about the importance of helicobacters in terms of human health
|
6- |
Students gain the ability to use basic knowledge.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
4
|
20
|
Ödevler
|
5
|
4
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
3
|
12
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
5
|
4
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
4
|
3
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Özel Mikrobiyoloji: Arda, M. Minbay, A., Aydın, N., Akay, Ö., İzgür, M., Leloğlu, N., Kahraman, M., Ilgaz, A., Diker, K.S. 1997 Medisan Yayınevi, Ankara.,
Veteriner Mikrobiyoloji: Aydın, N., Paracıklıoğlu, J. 2006 İlke-Emek Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
World of Microbiology and Immunology: Narins B., Lerner K.L.,Lerner B.W. 2003. The Gale Group Inc, a division of Thomson Learning.
Practical Handbook of Microbiology: Goldman E., Gren L.H. 2009. CRC Press.
Labaratory Exercise in Microbiology: Harley-Presscott., 2002 The McGraw-Hill Companies
|
|