Giriş | English

Lisans > Sağlik Bilimleri Fakültesi > Hemşirelik > YAŞAM BOYU ÖĞRENME II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YAŞAM BOYU ÖĞRENME II Birinci düzey HEM 301 Zorunlu 6 1.00 1.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DOKTOR GÜLSEREN MARAŞ BAYDOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli
Dersin amacı Sanatsal, kültürel, akademik faaliyetlere katılarak akademik, sosyal ve entelektüel gelişimini sağlaması; yaptığı etkinliklerle eleştirel düşünme, problem çözme, karar verme ve iletişim gibi becerilerini geliştirmesi ve yaşam boyu öğrenme stratejilerini kullanarak sürekli mesleki gelişimine katkı sağlamaktır.
Dersin tanımı Öğrencilerin sahip olduğu bilgiyi ve yaşam boyu öğrenme stratejilerini kullanarak sürekli mesleki gelişimine katkı sağlayacak etkinlikleri içeren bir derstir.

Dersin içeriği
1- Derse giriş ve programın açıklanması
2- En az bir akademik etkinliğe katılır ve kanıt sunar.
3- En az bir sosyokültürel etkinliğe katılır ve kanıt sunar.
4- En az bir sportif etkinliğe katılır ve kanıt sunar.
5- Üye olduğu kulübün en az bir faaliyetine katılır ve kanıt sunar
6- Üçüncü sınıf yıl sonu öğrenim hedefleri doğrultusunda hazırlanmış kitap listesinde yer alan bir kitabı okur ve kitaba ilişkin özet sunar.
7- Üçüncü sınıf yıl sonu öğrenim hedefleri doğrultusunda hazırlanmış film listesinde yer alan bir film/belgesel izler ve rapor sunar
8- Araştırma ya da sosyal sorumluluk projelerine katılır ve kanıt sunar. *
9- Kariyer planlamasına yönelik en az bir sayfalık kompozisyon yazar
10- Kişisel gelişimini sağlayacak kurs, sertifika ve eğitim programlarına katılır ve kanıt sunar.
11- Mesleki ve bilimsel gelişimini sağlayacak kurs, sertifika ve eğitim programlarına (TÜBİTAK; ETTO; SPSS, Araştırma vb.) katılır ve kanıt sunar.*
12- Yabancı dilde kanıta dayalı hemşireliğe yönelik bakım protokollerinden bir tanesini okuyarak rapor hazırlar. *
13- Bölüm içerisinde (akran eğitimi, komisyon üyeliği, sınıf temsilciliği vb.) aktif rol alır ve kanıt sunar. *
14- İş başvurusunda bulunacak şekilde gerekli evrakları hazırlar ve kanıt sunar.
15- Akran yönderliğine katılır ve kanıtını sunar.*
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- En az bir akademik etkinliğe, sosyokültürel ya da sportif etkinliğe katılır.
2- Üye olduğu kulübün en az bir faaliyetine katılır.
3- Üçüncü sınıf yıl sonu öğrenim hedefleri doğrultusunda hazırlanmış kitap listesinde yer alan bir kitabı okur
4- Üçüncü sınıf yıl sonu öğrenim hedefleri doğrultusunda hazırlanmış film listesinde yer alan bir film/belgesel izler.
5- Araştırma ya da sosyal sorumluluk projelerine katılır
6- Kariyer planlamasına yönelik en az bir sayfalık kompozisyon yazar.
7- Kişisel, mesleki veya bilimsel gelişimini sağlayacak kurs, sertifika ve eğitim programlarına katılır
8- Yabancı dilde kanıta dayalı hemşireliğe yönelik bakım protokollerinden bir tanesine yönelik rapor hazırlar.
9- Bölüm içerisinde rol alır.
10- İş başvurusunda bulunacak şekilde gerekli evrakları hazırlar.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli olan güncel kuramsal bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Hemşirelik uygulamalarını kanıta dayalı olarak hemşirelik süreci doğrultusunda uygular.
3- Birey, aile, toplum, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle etkili iletişim kurar ve işbirliği içinde çalışır.
4- Hemşirelik uygulamalarında mesleki etik ilke, insan hakları ve kültürel özelliklere saygı, hoşgörü gibi evrensel değerlere uygun davranır.
5- Hemşirelik uygulamalarında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı dikkate alır.
6- Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, yönetimi ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır.
7- Öğrenme-öğretme ve yönetim sürecini hemşirelik uygulamalarında kullanır.
8- Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerilerini kullanır.
9- Bireysel ve mesleki gelişime katkı sağlayacak araştırma, proje, bilimsel ve sosyal etkinliklerde yer alır.
10- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve mesleki uygulamalarında kullanır.
11- Çevrenin korunmasına ve doğal afet, salgın gibi durumlarda toplumun sağlık gereksinimlerine duyarlıdır.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar