Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
YAŞAM BOYU ÖĞRENME II |
Birinci düzey |
HEM 301 |
Zorunlu |
6 |
1.00 |
1.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DOKTOR GÜLSEREN MARAŞ BAYDOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
|
Dersin amacı
|
Sanatsal, kültürel, akademik faaliyetlere katılarak akademik, sosyal ve entelektüel gelişimini sağlaması; yaptığı etkinliklerle eleştirel düşünme, problem çözme, karar verme ve iletişim gibi becerilerini geliştirmesi ve yaşam boyu öğrenme stratejilerini kullanarak sürekli mesleki gelişimine katkı sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Öğrencilerin sahip olduğu bilgiyi ve yaşam boyu öğrenme stratejilerini kullanarak sürekli mesleki gelişimine katkı sağlayacak etkinlikleri içeren bir derstir.
|
1- |
Derse giriş ve programın açıklanması
|
2- |
En az bir akademik etkinliğe katılır ve kanıt sunar.
|
3- |
En az bir sosyokültürel etkinliğe katılır ve kanıt sunar.
|
4- |
En az bir sportif etkinliğe katılır ve kanıt sunar.
|
5- |
Üye olduğu kulübün en az bir faaliyetine katılır ve kanıt sunar
|
6- |
Üçüncü sınıf yıl sonu öğrenim hedefleri doğrultusunda hazırlanmış kitap listesinde yer alan bir kitabı okur ve kitaba ilişkin özet sunar.
|
7- |
Üçüncü sınıf yıl sonu öğrenim hedefleri doğrultusunda hazırlanmış film listesinde yer alan bir film/belgesel izler ve rapor sunar
|
8- |
Araştırma ya da sosyal sorumluluk projelerine katılır ve kanıt sunar. *
|
9- |
Kariyer planlamasına yönelik en az bir sayfalık kompozisyon yazar
|
10- |
Kişisel gelişimini sağlayacak kurs, sertifika ve eğitim programlarına katılır ve kanıt sunar.
|
11- |
Mesleki ve bilimsel gelişimini sağlayacak kurs, sertifika ve eğitim programlarına (TÜBİTAK; ETTO; SPSS, Araştırma vb.) katılır ve kanıt sunar.*
|
12- |
Yabancı dilde kanıta dayalı hemşireliğe yönelik bakım protokollerinden bir tanesini okuyarak rapor hazırlar. *
|
13- |
Bölüm içerisinde (akran eğitimi, komisyon üyeliği, sınıf temsilciliği vb.) aktif rol alır ve kanıt sunar. *
|
14- |
İş başvurusunda bulunacak şekilde gerekli evrakları hazırlar ve kanıt sunar.
|
15- |
Akran yönderliğine katılır ve kanıtını sunar.*
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
En az bir akademik etkinliğe, sosyokültürel ya da sportif etkinliğe katılır.
|
2- |
Üye olduğu kulübün en az bir faaliyetine katılır.
|
3- |
Üçüncü sınıf yıl sonu öğrenim hedefleri doğrultusunda hazırlanmış kitap listesinde yer alan bir kitabı okur
|
4- |
Üçüncü sınıf yıl sonu öğrenim hedefleri doğrultusunda hazırlanmış film listesinde yer alan bir film/belgesel izler.
|
5- |
Araştırma ya da sosyal sorumluluk projelerine katılır
|
6- |
Kariyer planlamasına yönelik en az bir sayfalık kompozisyon yazar.
|
7- |
Kişisel, mesleki veya bilimsel gelişimini sağlayacak kurs, sertifika ve eğitim programlarına katılır
|
8- |
Yabancı dilde kanıta dayalı hemşireliğe yönelik bakım protokollerinden bir tanesine yönelik rapor hazırlar.
|
9- |
Bölüm içerisinde rol alır.
|
10- |
İş başvurusunda bulunacak şekilde gerekli evrakları hazırlar.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli olan güncel kuramsal bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
|
|
2- |
Hemşirelik uygulamalarını kanıta dayalı olarak hemşirelik süreci doğrultusunda uygular.
|
|
3- |
Birey, aile, toplum, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle etkili iletişim kurar ve işbirliği içinde çalışır.
|
|
4- |
Hemşirelik uygulamalarında mesleki etik ilke, insan hakları ve kültürel özelliklere saygı, hoşgörü gibi evrensel değerlere uygun davranır.
|
|
5- |
Hemşirelik uygulamalarında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı dikkate alır.
|
|
6- |
Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, yönetimi ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır.
|
|
7- |
Öğrenme-öğretme ve yönetim sürecini hemşirelik uygulamalarında kullanır.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerilerini kullanır.
|
|
9- |
Bireysel ve mesleki gelişime katkı sağlayacak araştırma, proje, bilimsel ve sosyal etkinliklerde yer alır.
|
|
10- |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve mesleki uygulamalarında kullanır.
|
|
11- |
Çevrenin korunmasına ve doğal afet, salgın gibi durumlarda toplumun sağlık gereksinimlerine duyarlıdır.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
0
|
AKTS
|
|
|
0.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
100
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|