Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Çin Dili ve Edebiyati (y.l) > AR-GE, İNOVASYON VE TEKNOLOJİ YÖNETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AR-GE, İNOVASYON VE TEKNOLOJİ YÖNETİMİ İkinci düzey EM 336 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA ALÇI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Mustafa Alçı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Ar-Ge, İnovasyon, teknolojik yenilik ve teknoloji yönetimi ile ilgili temel kavramların tanıtılması. Teknolojinin; tahmini, stratejisi, yönetimiyle ilgili bilgi ve beceriler kazandırılması.
Dersin tanımı Ar-Ge, İnovasyon ve Teknoloji Yönetimi ile ilgili Türkiye’de ve dünyadaki genel durumun incelenmesi. Teknoloji stratejilerinin, planlarının ve yönetimlerinin gözden geçirilmesi.

Dersin içeriği
1- Ar-Ge’nin tanımı ve alt yapısı
2- İnovasyon ve çeşitleri
3- Türkiye’de Ar-Ge ve İnovasyon Politikaları
4- Dünyada Ar-Ge ve İnovasyon
5- Ar-Ge ve İnovasyon Kaynakları
6- Teknolojik Yenilik ve Dereceleri
7- Teknoloji/Ürün ve Ömür Döngüleri
8- Teknoloji Transferi ve çeşitleri
9- Yönetim ve Teknoloji Yönetimi
10- Teknolojik Yenilik Yönetimi
11- Teknoloji Tahmini
12- Teknoloji ve Etik
13- KOBİ''ler ve Teknoloji Yönetimi
14- Teknoloji Stratejisi
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ar-Ge'nin öneminin anlaşılması,
2- İnovasyon'un öneminin anlaşılması,
3- Teknoloji Yönetiminin öneminin anlaşılması,
4- Dünyada Ar-Ge ve inovasyon politikalarının incelenmesi.
5- Türkiye’de Ar-Ge ve inovasyon politikalarının incelenmesi.
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
2- Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
3- Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
4- Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
5- Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
6- Bireysel olarak özellikle Çince-Türkçe, Türkçe-Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7- Edebiyat,kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
8- Özellikle Çin kültürü alanındaki çeşitli sosyal,kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
9- Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
10- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerin kullanır.
11- Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
12- Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
13- Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     76
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders Notu
Yardımcı Kaynaklar • Fredrick Betz, Teknolojik Yenilik Yönetimi, Tübitak Popüler Bilim Kitapları, 2007, Ankara. • Cevahir Uzkurt, Yenilik Yönetimi ve Yenilikçi Örgüt Kültürü, Beta Yayınları, 2008, İstanbul. • Araştırma ve Raporlama Ekibi, Ar-Ge ve İnovasyon, Araştırma Raporu, MÜSİAD, 2012. • Rona Turanlı ve Ercan Sarıdoğan, Bilim – Teknoloji – İnovasyon Temelli Ekonomi ve Toplum, İTO Akademik Yayınlar, 2010. • Çetin Karakaya, Sanayiciler için Ar-GE ve Yenilik Destekleri, Türkiye’de Ar-GE Proje Pazarları, İDDMİB, 2012. M.Tekin, H.K.Güleş, A. Öğüt., Değişim Çağında Teknoloji Yönetimi,Gazi Kitabevi Ltd.Şti, 5.Baskı, Ankara, 2010. T.Kelley., 10 İnovasyon Şifresi,MediaCat Kitapları, TİM, İstanbul, 2006. .T.C.Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı 3. Sanayi Şurası Komisyon Raporları 4-5 Temmuz 2013 İstanbul.

Ders ile ilgili dosyalar