Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
VİRAL HASTALIKLAR PATOLOJİSİ-2 |
Üçüncü düzey |
SVPT 640 |
Seçmeli |
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Öğrenciyi viral hastalıklar patolojisi hakkında bilgilendirmek
|
Dersin tanımı
|
viral hastalıkları patolojisini anlatan derstir.
|
1- |
Reovirus’ların meydana getirdiği bozukluklar
|
2- |
Reovirus’ların meydana getirdiği bozukluklar
|
3- |
Togavirus’ların meydana getirdiği bozukluklar
|
4- |
Togavirus’ların meydana getirdiği bozukluklar
|
5- |
Paramyxovirus’ların meydana getirdiği bozukluklar
|
6- |
Paramyxovirus’ların meydana getirdiği bozukluklar
|
7- |
Orthomyxovirus’ların meydana getirdiği bozukluklar
|
8- |
Orthomyxovirus’ların meydana getirdiği bozukluklar
|
9- |
Rhabdovirus’ların meydana getirdiği bozukluklar
|
10- |
Rhabdovirus’ların meydana getirdiği bozukluklar
|
11- |
Retrovirus’ların meydana getirdiği bozukluklar
|
12- |
Retrovirus’ların meydana getirdiği bozukluklar
|
13- |
Coronavirus’ların meydana getirdiği bozukluklar
|
14- |
Bunyavirus’ların meydana getirdiği bozukluklar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
öğrenci Reovirus, Togavirus, Paramyxovirus, Orthomyxovirus, Rhabdovirus, Retrovirus, Coronavirus, ve Bunyavirus’ların meydana getirdiği bozukluklarını bilir.
|
2- |
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
2
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
1
|
14
|
Toplam iş yükü
|
|
|
94
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Hazıroğlu, R. ve Milli, Ü.H. (1998). “Veteriner Patoloji”, I ve II. Cilt, R. Hazıroğlu ve Ü.H. Milli (eds), Tamer Matbaacılık, Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Jones, T.C., Hunt, R.D. and King, N.W. (1997). Veterinary Pathology. 6th Ed.,Williams&Wilkins, Baltimore.
|
|