Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Harita Mühendisliği > JEODEZİ-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
JEODEZİ-I Birinci düzey HM 301 Zorunlu 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Lisans öğrencileri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ÜMİT HALUK ATASEVER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Ümit Haluk ATASEVER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Nihal Tekin
Dersin veriliş şekli Sınıf dersleri: Haftada 2 saat teorik ve uygulamalı temeller.
Dersin amacı Jeodezik hesapları öğretmek
Dersin tanımı Elipsoid üzerinde hesaplamalar

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Dünyanın şekli ve yapısı
3- Dünyanın şekli ve yapısı
4- Elips ve Elipsoid
5- Elipsoide ilişkin genel bağıntılar
6- Meridyen ve paralel daire yayı hesabı
7- Elipsoid yüzünde coğrafi ve dik koordinatlar
8- Ara Sınav
9- Elipsoit yüzünde temel ödev çözümleri
10- 1.temel ödev
11- 2.temel ödev
12- Elipsoid yerine kullanılacak küreler
13- Küresel üçgen çözümleri
14- Ekleme ve Legendre yöntemi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler yerin şekli olan geoid yerine dönel elipsoid üzerinde hesap yapmanın gerekçelerini ve elipsoid geometrisinin özelliklerini kavrar.
2- Öğrenciler elipsoidin temel parametreleri, enleme bağlı parametreler, uzunluk(yay) hesabı ve elipsoid üzerinde alan hesabı konularını anlar.
3- Jeodezik eğrinin tanımı, önemi kavranır.
4- Elipsoid üzerinde hesap yerine kürede hesap yapmanın sebeplerini ve bu kürelerin seçimini anlar.
5- Jeodezik amaçlı küresel üçgen çözümlerini öğrenir.
6- Küresel koordinat sistemleri, dik ve coğrafi koordinatlarla değişik jeodezik hesaplamalar konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve harita mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 4 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     126
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Özbenli, E., 2001, Jodezi I, Karadeniz Teknik Üniversitesi Matbaası, Trabzon
Yardımcı Kaynaklar Yerci, M., 1996, Jeodezi I Ders Notları, Selçuk Ün. Müh.Mim.Fak., Konya

Ders ile ilgili dosyalar