Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Ermeni Dili ve Kültürü > YAZMA BECERİSİ 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YAZMA BECERİSİ 2 Birinci düzey EDE 302 Seçmeli 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Ermenice
Koordinatör DOÇ. ARINA BERİDZE
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. ARINA BERİDZE
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli YAZILI
Dersin amacı -
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- Yazma Becerisi Fonetik hakkında bilgi
2- .Ermeni dili tarihi hakkında bilgiLERİN YAZILMASI
3- Trafik kurallarının anlatıldığı metinler.
4- Ünlü şahsiyetlerin yaşamlarını anlatan metinlerİN OKUTULMASI VE YAZILMASI.
5- tarihi el yazılarını izlenimleri anlatan metinler.
6- Ermeni alfabesi hakkında bilgi Saat kavramlarını içeren metinler.
7- Yabancı bir şehre yapılan gezi izlenimlerini anlatan metinler.
8- Ara sınav
9- Mevsimleri anlatan metinlerin tercümesi
10- Sinema ve konser izlenimlerini anlatan metinler
11- Spor konulu metinlerin yazılması.
12- Tatil ve bayram anılarını anlatan metinler Sınav
13- Misafirlikte konulu metin. Yazılı ders
14- Ermeni edebiyatının örneklerinin yazılması
15- Final Sınavı
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ermeni yazılı kültürünün tanıtılması
2- Mesrop Maştots ve Ermeni alfabesinin oluşturulması
3- Ermenilerin Nıristianlığı kabul etmeden önce edebiyatının tanıtımı
4- Türkçeden Ermeniceye çevrilmiş eserler Ermeniceden Türkçeye çevrilmiş eserlerin tanıtımı
5- Doğu Ermenicenin anlatılması .
6- Ermeniceden Türkçeye çevrilmiş eserler.
7- V yüzyıldan şimdiye kadar alfabe
8- Ermeni edebiyat örnekrinin tanıtılması
9- Ermeni alfabesinin tanıtımı çevrilen eserlerin tanıtılması
10- Batı Ermenice ile doğu Ermenicenin farkının anlatılması

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ermenice dilbilgisi, Ermeni Kültürü, Ermeni Tarihi ve Ermeni Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Ermenice yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Ermenice– Türkçe, Türkçe –Ermenice çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Ermeni Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Ermenice´yi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Ermeni dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
15- Ermeni dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
16- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 2 10
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 7 7
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 7 7
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 8 2 16
Toplam iş yükü     92
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar