Giriş | English

Lisans > Havacilik ve Uzay Bilimleri Fakültesi > Uzay Mühendisliği > YAPILANDIRMACILIK VE FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİNE UYGULANMASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YAPILANDIRMACILIK VE FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİNE UYGULANMASI Birinci düzey İFE 615 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FULYA ÖNER ARMAĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. FULYA ÖNER ARMAĞAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Örgün eğitim
Dersin amacı Eğitim programlarımızın temel yaklaşımını oluşturan yapılandırmacılığın felsefi, psikolojik temellerini kavratarak, yapılandırmacılığa uygun öğrenme ortamı ve tasarımı yapabilmelerini sağlamaktır.
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- Yapılandırmacı Fen Öğretiminin felsefi temelleri ve öğretim teknikleri.
2- Öğrenme süreci içinde uygulanan ölçme değerlendirme teknikleri ve bu tekniklerin klasik ölçme değerlendirme teknikleriyle karşılaştırılması.
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- yapılandırmacılığın felsefi, psikolojik temellerini anlama ve yapılandırmacılığa uygun öğrenme ortamı ve tasarımı yapabilme.
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
4- Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
5- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
6- Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
7- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
8- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi
9- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 5 5
Araştırma 2 10 20
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Oluşturmacılık Teori, Perspektifler ve Uygulama çeviri: Doç. Dr. Soner Durmuş
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar