Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Bitki Koruma > TARIM MAKİNALARI VE ZİRAİ MÜCADELE MEKANİZASYONU
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TARIM MAKİNALARI VE ZİRAİ MÜCADELE MEKANİZASYONU Birinci düzey TMM211 Zorunlu 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. BAHADIR DEMİREL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. CEVDET SAĞLAM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Sınıf çalışmaları ve arazi uygulamaları
Dersin amacı Traktörler; toprak işleme alet ve makinaları; ekim, dikim, gübreleme ve bakım makinaları, sulama makinaları, tarımsal savaş makinaları, hasat-harman makinaları, tarım makinaları işletmeciliği konularında öğrencileri bilgilendirmek.
Dersin tanımı Tarım makinalarıyla ilgili temel kavramlar, tarımsal kuvvet ve iş makinalarının tanıtımı, sınıflandırılması, yapım özellikleri ve çalışma ilkeleri ile ilgili temel bilgiler.

Dersin içeriği
1- Tarımsal mekanizasyonun temel kavramlar
2- Toprak işleme; tarihçe, temel kavramların tanımı, toprak işlemenin amaçları ve fonksiyonları
3- Toprak işleme makinaları; tanımlar, toprak işleme makinalarının sınıflandırması, özellikleri, parçaları ve görevleri
4- Birinci sınıf toprak işleme makinaları; sınıflandırması, özellikleri, parçaları ve görevleri
5- İkinci sınıf toprak işleme aletleri, sınıflandırması, özellikleri, parçaları ve görevleri
6- Ekim makinaları; ekim makinalarının teknik ve işlevsel özellikleri ve görevleri
7- Dikim makinaları; dikim makinalarının teknik ve işlevsel özellikleri ve görevleri Ara sınav
8- Midterm exem
9- Gübreleme makinaları; gübreleme makinalarının teknik ve işlevsel özellikleri ve görevleri
10- Bakım makinaları; çapa makinalarının teknik ve işlevsel özellikleri ve görevleri
11- Tarımsal savaş teknik ve işlevsel özellikleri ve görevleri
12- Hasat Makinaları; teknik ve işlevsel özellikleri ve görevleri
13- Hasat sonrası ürün hazırlama ve işleme teknikleri
14- Hasat-Harman Makinaları; Biçerdöverlerin teknik ve işlevsel özellikleri
15- Dönem sonu sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tarımsal mekanizasyonun tarihsel gelişimi, yararları, Türkiye'de ve dünyada tarımsal mekanizasyon düzeyi bilgilerini kavramak
2- Toprak işleme, tohum yatağı hazırlama tekniklerini kavramak
3- Ekim ve fide dikim makinalarının teknik ve işlevsel özelliklerini kavramak
4- Çapa ve gübreleme makinalarının teknik ve işlevsel özelliklerini kavramak
5- Tarımsal savaş makinalarının teknik ve işlevsel özelliklerini kavramak
6- Hasat ve harman makinalarının teknik özellikleri çalışma ilkelerini kavramak
7- Hasat ve hasat sonrası işlem tekniklerini kavramak
8- Biçerdöverleri tanımak, yapısal özellikleri ve çalışma prensiplerini öğrenmek
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bitki Koruma başlığı altında tarımsal hastalık ve zararlıların yönetimi hedefi çerçevesinde sunulan entomoloji, akaroloji, mikoloji, bakteriyoloji, viroloji, herboloji konularına ilişkin yeterli teorik ve pratik bilgi edinme, bu bilgileri sahada kullanabilme.
2- Ulusal ve uluslararası alanda Bitki Koruma branşının stratejik önemini kavrayabilme ve bu farkındalığı ifade edebilme
3- Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirme becerisi kazanma
4- Bitki koruma alanında bireysel veya takım halinde çalışabilme, bu alanda problemleri belirleme ve çözebilme kabiliyetini artırma
5- Bitki koruma konularıyla ilgili yeni bilgiler edinme ve sorunların çözümü için yöntemler geliştirme ve bu bağlamda teknolojiyi kullanabilme becerisi kazanma
6- Alanında ulusal ve uluslararası düzeyde sorunların farkındalığı ve çözümü için inisiyatif geliştirebilecek güncel bilgi ve beceri birikimi kazanma
7- Karar verebilme, teknolojik araçları kullanabilme, araştırma yapabilme ve araştırma sonuçlarını bilim dünyasıyla paylaşabilme becerisi kazanma
8- Alanı ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan güncel bilgiyi takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme
9- Sürdürülebilir tarımsal üretim için girdileri etkin kullanabilme ve uygun ürün modelini planlayabilme becerisi kazanma
10- Alanı ile ilgili olarak etik değerlere uygun olarak hareket edebilme
11- Biyolojik çeşitlilik ve bu çerçevede doğal kaynakların önemini kavrama, doğal dengenin korunmasına yönelik yüksek farkındalık düzeyine ulaşma ve bu farkındalık ve duyarlılığı artıracak yönde çevresini ve toplumu yönlendirebilme becerisine sahip olma
12- Ülkemizde ve dünyada yeni ortaya çıkan ve tehdit arz eden bitki koruma sorunlarının tanınması ve yayılışının engellenmesine yönelik bilgi birikimi oluşturma, sorunun ülkemize girmesini veya varsa yayılmasını engelleme konularında proaktif davranabilme
13- Alanı ile ilgili beklenmedik durumlarda etkin karar verebilme, yaratıcı olma, profesyonel olarak iş yapabilme ve liderlik vasfı taşıyabilme becerisi kazanma
14- Genelde Tarım, özelde Bitki koruma alanında ilgili kurumları tanıma ve ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
15- Kendi alanlarında bilgi seviyelerini artırarak, danışmanlık ve akademik yeteneklerini geliştirme becerisi kazanma
16- Alanları ile ilgili görevlerine ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da temel bilgilere haiz olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme
17- Bahçe ve tarla bitkileri başta olmak üzere, farklı ürün gruplarında oluşan Bitki Koruma sorunlarına cevap verebilecek beceriler kazanma
18- Bitki koruma sorunları oluşturma potansiyeline sahip mikro ve makro ölçekteki tüm organizmalar hakkında temel bilgi sahibi olma
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 1 4 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 8 8
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 2 4 8
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 2 2
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ülger,P.,1996 Tarım Makinaları İlkeleri Tekirdağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi. Ders kitabı Erol, M.A., Göknur İ.G., 1998. Ekim, Bakım ve Gübreleme Makinaları. A.Ü.Z.F. Ders kitabı, Yayın No: 1499
Yardımcı Kaynaklar Zeren.Y.,1978 Bahçe Ziraatı Mekanizasyonu Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi. Ders Notu Mutaf,E., 1984. Tarım Alet ve Makinaları. E.Ü.Z.F. Yayın No: 218, Bornova-İzmir. Bornova-İzmir. Tozan, M.; 1997. Tarımsal Mekanizasyon, E.Ü.Z.F. Yayın No: 46/1, Bornova-İzmir, 84 s. Yağcıoğlu,K., 1993. Bitki Koruma Makinaları. E.Ü.Z.F. Yayın No: 508, Bornova-İzmir. Keçecioğlu,G., E.Gülsoylu, 2002. Toprak İşleme Makinaları. E.Ü.Z.F. Yayın No: 545, Bornova-İzmir.

Ders ile ilgili dosyalar