Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. LATİFE ÇAKIR BAYRAM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Ayhan ATASEVER,
Doç. Dr. Latife ÇAKIR BAYRAM,
Yard. Doç. Dr. Duygu YAMAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Araş. Gör. Duygu YAMAN,
Araş. Gör. Görkem EKEBAŞ
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik ve pratik
|
Dersin amacı
|
Solunum sistemi hastalıklarına ilişkin mikroskobik uygulamalar yapılacaktır
|
Dersin tanımı
|
Solunum sistemi hastalıklarına ilişkin mikroskobik uygulamalar yapılacağı derstir
|
1- |
Burun boşluğu ve sinuslar ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
|
2- |
Farinks ve hava kesesi patolojsi ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
|
3- |
Larinks ve Trake patolojisi ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
|
4- |
Bronş ve bronşiollerin patolojisi ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
|
5- |
Akciğerlerin patolojisi ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
|
6- |
Akciğerlerin patolojisi ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
|
7- |
Akciğerlerin patolojisi ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
|
8- |
Pnömonilerin patolojisi ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
|
9- |
Spesifik enfeksiyöz pnömonilerin patolojisi ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
|
10- |
Akciğerin paraziter hastalıklarının patolojisi ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
|
11- |
Akciğerin neoplastik hastalıklarının patolojisi ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
|
12- |
löra ve mediastinum hastalıklarının patolojisi ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
|
13- |
İşlenen konulara genel bakış
|
14- |
İşlenen konulara genel bakış
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Solunum sistemi hastalıkları hakkında bilgi sahibi olmak
|
2- |
Solunum sistemi hastalıklarında meydana gelen morfolojik değişiklikler hakkında bilgi sahibi olmak
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
3
|
30
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
2
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
152
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Veteriner Patoloji, Milli Ü., Hazıroğlu R. (2000). 1. cilt medipres, Ankara.
Veteriner Patoloji, Milli Ü., Hazıroğlu R. (2000). 2. cilt medipres, Ankara
|
Yardımcı Kaynaklar
|
K.V.F. Jubb, P. C.Kennedy, N. Palmer (1992). Pathology of Domestic Animals volume 1. 4th edition. Academic Pres Inc.
K.V.F. Jubb, P. C.Kennedy. N. Palmer (1992). Pathology of Domestic Animals volume 2. 4th edition. Academic Pres Inc.
K.V.F. Jubb, P. C. Kennedy,N. Palmer (1992). Pathology of Domestic Animals volume 3. 4thedition. Academic Pres Inc.
|
|