Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM |
Birinci düzey |
MİM316 |
Zorunlu |
3 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ FAZIL AKDAĞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞRETİM ÜYESİ ATACAN AKGÜN
ARAŞ GÖR. DR. ÖMER FARUK BAYRAM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ARAŞ. GÖR. MELİKŞAH KOCA
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik + Uygulama
|
Dersin amacı
|
Öğrenciye tasarımın, sayısal ortamda mimari temsil araçları kullanılarak ikinci ve üçüncü boyutta geliştirme ve ifadelendirme yetisinin kazandırılması.
|
Dersin tanımı
|
Farklı mimari temsil araçlarının tanıtılması, temel çalışma prensiplerinin aktarılması ve çeşitli uygulamalar ile desteklenmesi.
|
1- |
Tanışma, genel bilgilendirme, ders işleyişi ve beklentilerin aktarılması.
|
2- |
Autocad hakkında teorik bilgi aktarımı (arayüz ve çalışma prensibi, çizim komutları, düzenleme komutları)
|
3- |
Autocad hakkında teorik bilgi aktarımı (verimlilik komutları, yazı ve ölçülendirme komutları, çıktı alma). Uygulama ödevinin verilmesi.
|
4- |
Autocad uygulama çalışması.
|
5- |
Vize 1 (Teslim)
|
6- |
Sketchup hakkında teorik bilgi aktarımı (temel çizim komutları, düzenleme komutları, ölçü sistemi)
|
7- |
Sketchup hakkında teorik bilgi aktarımı (görselleştirme, projelendirme)
|
8- |
Sketchup uygulama çalışması.
|
9- |
Vize 2 (Teslim)
|
10- |
Photoshop hakkında teorik bilgi aktarımı (temel kavramlar ve arayüz, katmanlarla çalışma, seçim yapma ve düzenleme, boyama ve düzeltme, kompozisyon oluşturma)
|
11- |
Photoshop hakkında teorik bilgi aktarımı (filtreler ve yazı, mimari çizimlerin renklendirilmesi, Photoshop ortamında Autocad dosyalarıyla çalışma.
|
12- |
Photoshop uygulama çalışması.
|
13- |
Dönem sonu final teslimi hakkında bilgilendirme yapılması ve uygulamanın stüdyo ortamında yürütülmesi.
|
14- |
Dönem sonu final teslimine stüdyo ortamında devam edilmesi. Genel tekrar ve dönem sonu değerlendirmesi
|
15- |
|
16- |
.
|
17- |
.
|
18- |
.
|
19- |
.
|
20- |
.
|
1- |
Bilgisayar destekli tasarıma ilişkin temel bilgi edinir.
|
2- |
Mimari tasarımın sayısal ortamda temsiline ilişkin düşünsel egzersiz becerisi kazanır.
|
3- |
Vektörel çizim yazılımları (Autocad vb.) hakkında sahip olunan teorik bilgiyi tasarım odaklı pratiğe dönüştürür.
|
4- |
Üç boyutlu modelleme yazılımları (Sketchup, 3dsMax vb.) hakkında teorik bilgiyi, tasarım odaklı pratiğe dönüştürür.
|
5- |
Sayısal ortamda üretilen tasarımları, çeşitli grafik temsil araçları (Photoshop vb.) üzerinden anlatır.
|
6- |
Grafik anlatım becerisi kazanır.
|
7- |
.
|
8- |
.
|
9- |
.
|
10- |
.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Temel Tasarım ve Biçimsel Kompozisyon
|
|
2- |
Tasarım Düşüncesi Becerisi
|
|
3- |
Kuramsal Bilgi Becerisi
|
|
4- |
Görsel İletişim ve Grafik Anlatım
|
|
5- |
Eleştirel Düşünme
|
|
6- |
Araştırma ve Yorumlama Becerileri
|
|
7- |
Kültürel Çeşitlilik ve Küresel Örnekler
|
|
8- |
Geniş Kapsamlı Tasarım
|
|
9- |
İletişim ve Disiplinlerarası Çalışma
|
|
10- |
Toplum ve Çevre Sorumluluğu
|
|
11- |
Yasal Sorumluluklar ve Mesleki Etik
|
|
12- |
Taşıyıcı Sistemler
|
|
13- |
Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları
|
|
14- |
Proje ve Yapım Yönetimi
|
|
15- |
Çevre Kontrolü ve Servis Sistemleri
|
|
16- |
Sürdürülebilir Tasarım
|
|
17- |
Tarihi Çevre Koruma Bilinci
|
|
18- |
Tarihi Yapı ve Çevre Belgeleme
|
|
19- |
Mimari Çeşitlilik ve Yerel Mimarlıklar
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
9
|
1
|
9
|
Ödevler
|
9
|
1
|
9
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
2
|
1
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
8
|
8
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
5
|
5
|
Toplam iş yükü
|
|
|
99
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
2
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
9
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-Leach J., Shawna L., Tilleson E., (2022). AutoCAD 2022 Instructor. SDC Publications.
Mitchell, W., Computer-Aided Architectural Design, Petrocelli / Charter, New York, 1977.
Schmitt, G., Microcomputer Aided Design for Architects and Designers, John Wiley & Sons, U.S.A., 1988.
Bovill, C., (1996), Fractal Geometry in Architecture and Design, Birkhauser, Boston Gero, J. (Ed.) (2006) Design Computing and Cognition, 2006, Springer.
Kalay, Y., Computability of Design, John Wiley & Sons, U.S.A., 1987.
McCullough, M., Mitchell, W., Purcell, P., (eds.) The Electronic Design Studio, M.I.T. Press, London, 1990.
Mitchell, W., The Logic of Architecture, Design, Computation and Cognition M.I.T. Press, London, 1990.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
https://www.autodesk.com/ , htttps://www.adobe.com/ , https://sketchup.com/ , http://sayisalmimar.com/, https://www.youtube.com/channel/UCrFuOhaISP4OMarjFR4dYBA
|
|