Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyoloji (y.l.) > ZARARLI BÖCEKLERLE MÜCADELE YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ZARARLI BÖCEKLERLE MÜCADELE YÖNTEMLERİ İkinci düzey BİY 537 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ABDURRAHMAN AYVAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. AYDIN ŞÜZÜ TUNÇBİLEK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı bu dersin amacı entegre mücadele taktiklerini anlamakatır. Zararlı böcek popülasyonlarını azaltmak için çok yönlü mücadele yöntemlerini uygulamaktır
Dersin tanımı Mücadele taktikleri: dayanıklı zararlı ve bitkiler dahil entegre mücadele ve kültürel, fiziksel, mekanik ve biyolojik ve kimyasal mücadele

Dersin içeriği
1- Zararlı mücadele taktiklerine giriş
2- kültürel mücadele
3- Biyolojik mücadele
4- Biyolojik mücadele
5- Dayanıklı bitki ıslahı
6- Yasal mücadele
7- Fiziksel ve mekaniksel mücadele
8- ARA SINAVI
9- Öjenik ve doğum kontrol (kısır böcek)
10- Öjenik ve doğum kontrol (kısır böcek)
11- Kimyasal mücadele- Semiokimyasalllar
12- Kimyasal mücadele- insektisitler
13- Entegre mücadele
14- Entegre mücadele
15- FİNAL SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Zararlı mücadele taktiklerini öğrenme
2- Kültürel mücadeleyi öğrenme
3- Biyolojik mücadeleyi öğrenme
4- Fiziksel ve mekanik mücadeleyi öğrenme
5- Öjenik ve kısır böcek mücadeleyi öğrenme
6- Entegre mücadeleyi öğrenme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
2- Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
3- Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
4- Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
5- Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
6- Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
7- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
8- Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
9- Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 4 5 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 12 24
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 24 48
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Dharam P. Abrol, INTEGRATED PEST MANAGEMENT, Current Concepts and Ecological Perspective, Academic Press 2014.
Yardımcı Kaynaklar Edward B. Radcliffe, William D. Hutchison, Rafael E. Cancelado, Integrated Pest Management: Concepts, Tactics, Strategies and Case Studies, Cambridge University Press, Year: 2009.

Ders ile ilgili dosyalar