Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Rehberlik ve Psikolojik Danişmanlik > BESLENME VE SAĞLIK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BESLENME VE SAĞLIK Birinci düzey GK 002 Seçmeli 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MUSTAFA HAMALOSMANOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi Gülnur Candan HAMURCU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencileri beslenme ve sağlık ilişkisi, besinler, besin grupları, sağlıklı beslenme modelleri, sağlıklı beslenmenin temel ilkeleri, sağlıklı beslenme ve egzersiz konularında bilgilendirmektir.
Dersin tanımı Bu ders; beslenme ve sağlık arasındaki ilişki,sağlıklı beslenmenin temel ilkeleri, besin güvenliği, Karbonhidratlar, Proteinler, Yağlar, vitaminler, Mineraller ve Su konularını içermektedir.

Dersin içeriği
1- Beslenme ve sağlık arasındaki ilişki
2- Sağlıklı beslenmenin temel ilkeleri
3- Sağlıklı beslenmenin temel ilkeleri
4- Enerji dengesi
5- besin ögeleri
6- Karbonhidratlar
7- Lipitler
8- Ara sınav
9- Proteinler
10- Suda eriyen vitaminler
11- Yağda eriyen vitaminler
12- Mineraller
13- Su ve içecekler
14- Büyüme ve gelişme
15- sınav
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Beslenme ve sağlık ilişkisini kavrar
2- Yetersiz ve dengesiz beslenmenin sağlık üzerine olumsuz etkilerini kavrar
3- Sağlıklı beslenmenin temel ilkelerini sıralar
4- Makro ve mikro besin öğelerinin sağlık üzerine etkilerini sıralar
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk milli eğitim sisteminin öngördüğü amaç ve ilkeleri tüm eğitim uygulamalarında temel alabilme
2- Çalıştığı kuruma ve çevresine özgün rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirebilme ve uygulayabilme
3- Türkçeyi ve İngilizceyi, istatistik ve bilgisayar uygulamalarını, bilimsel araştırma planlayıp yürütebilme ile ilişkili olarak kullanabilme
4- Farklı üstünlüğü ve yetersizliği olan bireyleri ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
5- Davranış bozukluğu gösteren çocuk ve yetişkinler ile kişilik bozukluğu gösteren yetişkinlere ait tanı kriterleri ile onları ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
6- Grupla ve bireysel psikolojik danışma oturumlarını planlayabilme, iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) ve psikolojik danışma becerilerini doğru kullanabilme ve uygulayabilme
7- Eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini planlayabilme ve uygulayabilme
8- Ailelere, okul çalışanlarına ve yetişkinlere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik ile konsültasyon çalışmaları planlayabilme ve uygulayabilme
9- Bireyi tanıma amacıyla test ve test dışı teknikleri uygulama, yorumlama ve raporlama
10- Gelişim alanlarını, kuramlarını, dönemlerini ve uyum problemlerini, davranışın sosyal ve felsefi temellerini, öğrenme, öğretim ile yönetim kavram ve ilkelerini psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarına aktarabilme
11- Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlanmasında ve uygulanmasında mesleki etik kuralları ve psikolojik danışma ve rehberlik kuramlarını kullanabilme
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 10 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     77
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 12 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar