Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Müzik > TÜRK MÜZİĞİ KURAMI-V
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRK MÜZİĞİ KURAMI-V Birinci düzey MÜZ423 Zorunlu 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NİHAL ŞENGÜN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NİHAL ŞENGÜN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Türk Klasik Müziği Solfeji ve Kuramı ile ilgili ileri düzeyde bilgileri oluşturmak.
Dersin tanımı Geleneksel Türk Müziği Nazariyat sistemi içerisinde yer alan ses sistemi, makamlar, usuller ve bunların uygulama biçimlerini kapsar.

Dersin içeriği
1- General repetition of the şed modes discoursed in previous year, Reinforcement of model process exercise.
2- Transition and transition methods, compound modes in Turkish Music and characteristics of these modes.
3- Saba Mode line, process features, etude to decipher the mode, sample solfège exercise, 6 time Çifte Düyek rhythmic pattern from Turkish Music rhythmic patterns. Homework for the IV. Week: Transpose Saba Mode line to Hüseyni Aşiran tone. Do modal free meter exercises.
4- Segah Mode line, process features, etude to decipher the mode, sample solfège exercise Homework for the V. Week: Transpose Segah Mode line to Irak tone Do modal free meter process exercises.
5- Hüzzam Mode line, process features, etude to decipher the mode, sample solfège exercise, 20 time Fahte rhythmic pattern from Turkish Music rhythmic patterns. Homework for the VI. Week: Transpose Segah Mode line to Irak tone. Do modal free meter process exercises.
6- Müstear Mode line, process features, etude to decipher the mode, sample solfège exercise Homework for the V. Week: Transpose Segah Mode line to Irak tone Do modal free meter process exercises.
7- General review of all modes and transition exercise.
8- Midterm exam
9- Midterm exam
10- Nikriz mode line, process features, etude to decipher the mode, sample solfège exercise Homework for the X. Week: Transpose Nikriz Mode line to Yegah tone Do modal free meter process exercises.
11- Neveser mode line, process features, etude to decipher the mode, sample solfège exercise, 24 time Çember rhythmic pattern from Turkish Music rhythmic patterns. Homework for the XI. Week: Transpose Nikriz Mode line to Yegah tone Do modal free meter process exercises.
12- Ferahnak Mode line, process features, etude to decipher the mode, sample solfège exercise Homework for the XII. Week: Do modal free meter process exercises.
13- Pençgah Mode line, process features, etude to decipher the mode, sample solfège exercise Homework for the XII. Week: Do modal free meter process exercises.
14- General review of all modes and transition exercise
15- General review of all modes and transition exercise
16- Final exam
17- Final exam
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Geçki yapmanın kurallarını öğrenir. Bileşik Makamlar’ın özelliklerini kavrayarak, Bileşik Makamlar''''da (Saba, Segah, Hüzzam, Müstear, Nikriz, Neveser, Ferahnak, Pençgah)makamsal seyirler yapar. Büyük usulleri vurur.Makamsal deşifre okur.
2- -
3- -
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2- Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3- Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11- Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12- Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ÖZKAN, İ. Hakkı; Türk Müziği Nazariyatı Solfeji Usulleri, İstanbul 1987. ÖZTUNA, Yılmaz; Türk Musikisi Ansiklopedisi, İstanbul 1969. AREL, H. Saadettin; Türk Musikisi; İstanbul 1968. KUTLUĞ, Fikret; Türk Musikisinde Makamlar, İstanbul 2000. YILMAZ, Zeki; Türk Musikisi Dersleri, İstanbul 1983.
Yardımcı Kaynaklar TRT; Ankara-İstanbul Radyoları Arşiv Kaynakları.

Ders ile ilgili dosyalar