Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AYHAN DÜZLER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr. İ.Hakkı NUR Doç.Dr. Ayhan Düzler Yrd.Doç.Dr.Aydın ALAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş.Gör İmdat Orhan
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Solunum sistemi organlarının topografisi, fonksiyonları, beslenme ve innervationlarının ayrıntılı olarak bilgilenilmesi ve dolayısıyla klinink uygulamalara yetkin anatomik bilginin oluşması, Karın boşluğu regioları, periton, omentum kavramlarının açıklanması Oesaphagus, mide’nin anatomik özelliklerinin verilmesi, Karaciğer, pankreas ve lien’in anatomilerinin öğretilmesi, Mide ve bağırsakların anatomik özelliklerinden bahsedildikten sonra hayvan türleri arasındaki farklılıkların öğretilmesi.
|
Dersin tanımı
|
Sindirim ve solunum sistemi anatomisini hayvan türlerine göre karşılaştırmalı olarak ele alan bir derstir.
|
1- |
Sindirim sistemine giriş, Ağız boşluğu ve bölümleri
|
2- |
Dil ve yapısal özellikleri, Hayvan türlerinde dişler
|
3- |
Dişlerin çıkış zamanları, Dişlerden yaş tayini
|
4- |
Tükrük bezleri, pharynx ve oesophagus
|
5- |
Karın boşluğu regio'ları, Periton, omentum, mesenterium
|
6- |
Mideler, Bağırsaklar, Karaçiğer ve safra yolları
|
7- |
Dalak, Pancreas ve kanalları
|
8- |
Solunum sistemi giriş ve nares'ler, Cartilago nasales
|
9- |
Cavum nasi, Concha nasales
|
10- |
Meatus nasi dorsalis, medius, ventralis ve communis, Metaus'ların ilişkide olduğu yapılar
|
11- |
Sinus'lar, Larynx kıkırdakları, Larynx kasları ve vocal cord
|
12- |
Sesin oluşumu ve rima glottidis, Trachea
|
13- |
Pulmo'ların lokalizasyonu, Pulmo'ların loblanması
|
14- |
Pulmo'ların innervation ve vascularisation'u ile bronchus'lar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
sindidim sistemi anatomisi hakkında temel tanım ve terimler
|
2- |
solunum sistemi anatomisi hakkında temel tanım ve terimler
|
3- |
memeli hayvanlarda solunum sistemi anatomisi hakkında karşılaştırmalı olarak ayırt edebilme
|
4- |
memeli hayvanlarda sindirim sistemi anatomisi hakkında karşılaştırmalı olarak ayırt edebilme
|
5- |
Hayvanlarda solunum sistemi organlarının farklılıklarını ayırt edebilme
|
6- |
Hayvanlarda sindirim sistemi organlarının farklılıklarını ayırt edebilme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Veteriner Hekimliğin her alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir,
|
|
2- |
Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir,
|
|
3- |
Doğru bir tanı için yeterli klinik ve laboratuar bilgi birikimi ve becerisi kazanır, elde ettiği verileri değerlendirebilir,
|
|
4- |
Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle çözüm üretebilir ve uygun sağaltım yöntemlerini kullanabilir,
|
|
5- |
Birey ve sürü sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir,
|
|
6- |
Hayvan yetiştirme ve beslenme ilkeleri ile hayvan ıslahı konularında yeterli bilgi ve deneyim kazanır,
|
|
7- |
Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır,
|
|
8- |
Veteriner hekimlik ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir,
|
|
9- |
Meslektaşları, diğer meslek mensupları hasta sahibi ve işverenler ile iyi iletişim kurabilir,
|
|
10- |
Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır,
|
|
11- |
Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir,
|
|
12- |
Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir,
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
10
|
1
|
10
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
101
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1.Barone R (1986): Anatomie Comparee Des Mammiferes Domestiques. Vigot Freres Paris.
2.Doğuer S, Erençin Z (1962): Evcil Hayvanların Komparativ Anatomisi. Ankara Üni Basımevi, Ankara.
3.Dursun N. (2003): Veteriner Anatomi I. Medisan Yayınevi, Ankara.
4.Dursun N. (2003): Veteriner Anatomi II. Medisan Yayınevi, Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
5.Dyce KM, Sack WD, Wensing CJG (1987): Textbook of Veterinary Anatomy. WB. Saunders Cmpny, London. 6.Getty R (1975): The Anatomy of The Domestic Animals. WB. Saunders Company, London. 7.Nickel R, Schummer A, Seiferle E (1986):The Anatomy of the Domestic Animals. VerlagPaulParey, Hamburg
|
|