Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Anatomi (yüksek Lisans) > İÇ ORGANLAR I: SOLUNUM SİNDİRİM SİSTEMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İÇ ORGANLAR I: SOLUNUM SİNDİRİM SİSTEMİ İkinci düzey VAN 502 Seçmeli 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYHAN DÜZLER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr. İ.Hakkı NUR Doç.Dr. Ayhan Düzler Yrd.Doç.Dr.Aydın ALAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş.Gör İmdat Orhan
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Solunum sistemi organlarının topografisi, fonksiyonları, beslenme ve innervationlarının ayrıntılı olarak bilgilenilmesi ve dolayısıyla klinink uygulamalara yetkin anatomik bilginin oluşması, Karın boşluğu regioları, periton, omentum kavramlarının açıklanması Oesaphagus, mide’nin anatomik özelliklerinin verilmesi, Karaciğer, pankreas ve lien’in anatomilerinin öğretilmesi, Mide ve bağırsakların anatomik özelliklerinden bahsedildikten sonra hayvan türleri arasındaki farklılıkların öğretilmesi.
Dersin tanımı Sindirim ve solunum sistemi anatomisini hayvan türlerine göre karşılaştırmalı olarak ele alan bir derstir.

Dersin içeriği
1- Sindirim sistemine giriş, Ağız boşluğu ve bölümleri
2- Dil ve yapısal özellikleri, Hayvan türlerinde dişler
3- Dişlerin çıkış zamanları, Dişlerden yaş tayini
4- Tükrük bezleri, pharynx ve oesophagus
5- Karın boşluğu regio'ları, Periton, omentum, mesenterium
6- Mideler, Bağırsaklar, Karaçiğer ve safra yolları
7- Dalak, Pancreas ve kanalları
8- Solunum sistemi giriş ve nares'ler, Cartilago nasales
9- Cavum nasi, Concha nasales
10- Meatus nasi dorsalis, medius, ventralis ve communis, Metaus'ların ilişkide olduğu yapılar
11- Sinus'lar, Larynx kıkırdakları, Larynx kasları ve vocal cord
12- Sesin oluşumu ve rima glottidis, Trachea
13- Pulmo'ların lokalizasyonu, Pulmo'ların loblanması
14- Pulmo'ların innervation ve vascularisation'u ile bronchus'lar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- sindidim sistemi anatomisi hakkında temel tanım ve terimler
2- solunum sistemi anatomisi hakkında temel tanım ve terimler
3- memeli hayvanlarda solunum sistemi anatomisi hakkında karşılaştırmalı olarak ayırt edebilme
4- memeli hayvanlarda sindirim sistemi anatomisi hakkında karşılaştırmalı olarak ayırt edebilme
5- Hayvanlarda solunum sistemi organlarının farklılıklarını ayırt edebilme
6- Hayvanlarda sindirim sistemi organlarının farklılıklarını ayırt edebilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Veteriner Hekimliğin her alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir,
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir,
3- Doğru bir tanı için yeterli klinik ve laboratuar bilgi birikimi ve becerisi kazanır, elde ettiği verileri değerlendirebilir,
4- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle çözüm üretebilir ve uygun sağaltım yöntemlerini kullanabilir,
5- Birey ve sürü sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir,
6- Hayvan yetiştirme ve beslenme ilkeleri ile hayvan ıslahı konularında yeterli bilgi ve deneyim kazanır,
7- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır,
8- Veteriner hekimlik ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir,
9- Meslektaşları, diğer meslek mensupları hasta sahibi ve işverenler ile iyi iletişim kurabilir,
10- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır,
11- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir,
12- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir,
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 10 1 10
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     101
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1.Barone R (1986): Anatomie Comparee Des Mammiferes Domestiques. Vigot Freres Paris. 2.Doğuer S, Erençin Z (1962): Evcil Hayvanların Komparativ Anatomisi. Ankara Üni Basımevi, Ankara. 3.Dursun N. (2003): Veteriner Anatomi I. Medisan Yayınevi, Ankara. 4.Dursun N. (2003): Veteriner Anatomi II. Medisan Yayınevi, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar 5.Dyce KM, Sack WD, Wensing CJG (1987): Textbook of Veterinary Anatomy. WB. Saunders Cmpny, London. 6.Getty R (1975): The Anatomy of The Domestic Animals. WB. Saunders Company, London. 7.Nickel R, Schummer A, Seiferle E (1986):The Anatomy of the Domestic Animals. VerlagPaulParey, Hamburg

Ders ile ilgili dosyalar