Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter.farmakoloji-toksikoloji(yük. Lis) > MEDYA OKURYAZARLIĞI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MEDYA OKURYAZARLIĞI İkinci düzey TÖP 007 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. KUDRET ALTUN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. KUDRET ALTUN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğretmen adaylarına medya okuryazarlığı ve tarihsel gelişimi, medya unsurlarının güvenli kullanımı konularında gerekli bilgi, beceri ve tutum kazandırmaktır.
Dersin tanımı Medya Okuryazarlığı. Medya Okuryazarlığı Tarihsel Gelişimi. Eleştirel Medya Okuryazarlığı. Çocuk, Aile ve Medya. Medya Unsuru Olarak Çocuk Kitapları. Dijital oyunlar. Medya Bağımlılığı. Siber Zorbalık

Dersin içeriği
1- Dersin tanıtımı, hedef, içerik, süreç, değerlendirme yöntemleri ve kaynaklar hakkında bilgilendirme
2- Medya Okuryazarlığının Tanımı
3- Medya Okuryazarlığı Tarihsel Gelişimi
4- Eleştirel Medya Okuryazarlığı/Medya ve yanlılık
5- Eleştirel Medya Okuryazarlığı/Propaganda
6- Eleştirel Medya Okuryazarlığı/Tartışma yöntemleri
7- Çocuk, Aile ve Medya
8- Çocuk ve Medya
9- Sosyal Medya
10- Çocuk Kitapları
11- Medya Unsuru Olarak Çocuk Kitapları
12- Dijital oyunlar
13- Medya Bağımlılığı
14- Siber Zorbalık
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Medya okuryazarlığı ile ilgili kavramları tanımlar.
2- Medyanın fonksiyonları, önyargıları ve yanlılıklarının farkına varır.
3- Medya unsurları hakkında eleştirel değerlendirme yapar.
4- Medyanın çocuklar, gençler ve tüm toplum üzerindeki etkilerini yorumlar.
5- Güvenli medya kullanımı ölçütlerini sıralar.
6- Güvenli medya kullanımı konusunda rehberlik eder.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Şahin, A. (2021). Eleştirel Medya Okuryazarlığı. Anı yayıncılık.
Yardımcı Kaynaklar Koçoğlu, E. & Akman, Ö. (2020). Medya Okuryazarlığı Ve Eğitimi. Pegem yayıncılık.

Ders ile ilgili dosyalar