Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MEDYA OKURYAZARLIĞI |
İkinci düzey |
TÖP 007 |
|
4 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. KUDRET ALTUN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. KUDRET ALTUN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Öğretmen adaylarına medya okuryazarlığı ve tarihsel gelişimi, medya unsurlarının güvenli kullanımı konularında gerekli bilgi, beceri ve tutum kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Medya Okuryazarlığı. Medya Okuryazarlığı Tarihsel Gelişimi. Eleştirel Medya Okuryazarlığı. Çocuk, Aile ve Medya. Medya Unsuru Olarak Çocuk Kitapları. Dijital oyunlar. Medya Bağımlılığı. Siber Zorbalık
|
1- |
Dersin tanıtımı, hedef, içerik, süreç, değerlendirme yöntemleri ve kaynaklar hakkında bilgilendirme
|
2- |
Medya Okuryazarlığının Tanımı
|
3- |
Medya Okuryazarlığı Tarihsel Gelişimi
|
4- |
Eleştirel Medya Okuryazarlığı/Medya ve yanlılık
|
5- |
Eleştirel Medya Okuryazarlığı/Propaganda
|
6- |
Eleştirel Medya Okuryazarlığı/Tartışma yöntemleri
|
7- |
Çocuk, Aile ve Medya
|
8- |
Çocuk ve Medya
|
9- |
Sosyal Medya
|
10- |
Çocuk Kitapları
|
11- |
Medya Unsuru Olarak Çocuk Kitapları
|
12- |
Dijital oyunlar
|
13- |
Medya Bağımlılığı
|
14- |
Siber Zorbalık
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Medya okuryazarlığı ile ilgili kavramları tanımlar.
|
2- |
Medyanın fonksiyonları, önyargıları ve yanlılıklarının farkına varır.
|
3- |
Medya unsurları hakkında eleştirel değerlendirme yapar.
|
4- |
Medyanın çocuklar, gençler ve tüm toplum üzerindeki etkilerini yorumlar.
|
5- |
Güvenli medya kullanımı ölçütlerini sıralar.
|
6- |
Güvenli medya kullanımı konusunda rehberlik eder.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
0
|
AKTS
|
|
|
0.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Şahin, A. (2021). Eleştirel Medya Okuryazarlığı. Anı yayıncılık.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Koçoğlu, E. & Akman, Ö. (2020). Medya Okuryazarlığı Ve Eğitimi. Pegem yayıncılık.
|
|